Toplam: 131
azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren malların da ayıplı olarak kabul edilmesi gerektiğini, Ayıplı Malın Neden Olduğu Zarardan Sorumluluk Hakkında Yönetmelik gereği, üreticinin piyasaya sadece güvenli ürünleri arz etme zorunluluğu bulunduğunu, davalı firmanın ürettiği
Borçlar Kanunu'nun 219, Ayıplı Malın Neden Olduğu Zararlardan Sorumluluk Hakkında Yönetmelik'in 6. ve Türk Ticaret Kanunu'nun Halefiyet Başlıklı 1472
satış bedeli • seçimlik hak • ayıplı iş • ayıplı mal • aynen ifa • bedel indirimi • borçlunun temerrüdü • eksik iş • eksik iş bedeli • eksik ve ayıplı iş • hak düşürücü süre • şirketin iflası • kredi sözleşmesi • menfi zarar • müteselsil sorumluluk • satış sözleşmesi • sözleşmeden dönme • ücretsiz onarım • acente • iflas masası • ayıp oranında bedel indirimi • ayıplı malın neden olduğu zarar • teslimde gecikme • bedel iadesi • bilirkişi raporu • birden fazla kimsenin sorumlu olması • tüketici kredisi • malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi • mücbir sebep • müflis • özen yükümlülüğü • bilirkişi kurulu • davanın kabulü • delil tespiti talebi • delil tespiti dosyası • karşı dava • kesin süre • ön inceleme
kuruluşunun sorumluluğunun teslim tarihinden itibaren 1 yıl süre ve kullandırdığı kredi miktarı ile sınırlı olacağı, ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı
"Ürünün, bir kişiye veya bir mala zarar vermesi halinde, bu ürünün imalatçısı veya ithalatçısı zararı gidermekle yükümlüdür." Ayıplı Malın Neden Olduğu Zararlardan Sorumluluk Hakkında Yönetmelik Sorumluluk madde 6 "Ayıplı bir malın, bir kişinin ölümüne veya yaralanmasına veya bir malın zarar görmesine sebep
gereğince ayıplı maldan ve ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğun malın tüketiciye teslim ve zararın gerçekleştiği tarihten itibaren iki yıllık
olduğundan ve ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı da birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumlu bulunduklarından ve özel
gerektiğini,Yargıtay'ın yerleşik içtihatları ile de sabit ve eldeki istinaf başvurusuna konu gerekçeli karara da derç olunduğu üzere; ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluk hükümlerine göre satıcı, imalatçı ve ithalatçı da müteselsilen sorumlu olduğunu, servis istasyonları, üretici veya ithalatçıların satış
maddesi ayıplı malın neden olduğu zararlardan satıcıyı sorumlu tuttuğunu, Davalının zamanaşımı itirazı olmadığını, eski davaya verilen dilekçe içeriğinin
açık ayıp • yetersiz bilirkişi raporu • satış bedeli • seçimlik hak • seferberlik • anahtar teslim olgusu • ayıp ihbarı • ayıplı iş • ayıplı mal • bedel indirimi • dürüstlük kuralı • cezai şart alacağı • cezai şart • eksik ifa • dava zamanaşımı • eksik iş • gizli ayıp • hak düşürücü süre • beklenmedik olay • mahrum kalınan kira bedeli • müteselsil sorumluluk • satış sözleşmesi • satış vaadi sözleşmesi • sözleşmeden dönme • gecikme faizi • ücretsiz onarım • acente • ayıp oranında bedel indirimi • ayıplı malın neden olduğu zarar • bedel iadesi • bilirkişi raporu • teminat senedi • birden fazla kimsenin sorumlu olması • kamulaştırma • ücretsiz onarım isteme hakkı • lokavt • malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi • mücbir sebep • cevap dilekçesi • istinaf dilekçesi • istinaf yolu • ön inceleme • kira bedeli
devralan kuruluş bu madde kapsamında sorumlu olmaz. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen
ortadadır. HMK.'nun 229/son madde gereği davacının ayıplı malın neden olduğu zararları da talep edebileceği zira davalı tarafın kusursuz olduğunu ispatlar