Toplam: 285
ayıp ihbarı • ayıplı mal • gizli ayıp • seçimlik hak • menfi zarar • ücretsiz onarım • bedel iadesi • tazminat davası • bilirkişi raporu • cevap dilekçesi • ön inceleme
ayıpsız misli ile değiştirilmesinin talep edilemeyeceğini savunarak davanın reddini istemiştir. III. İLK DERECE MAHKEMESİ KARARI İlk Derece Mahkemesince
, Borçlar Kanunu'nun 227/4 maddesi uyarınca satılanın ayıpsız bir benzeriyle değiştirilmesini isteme hakkının alıcıya verildiği, davacının satılanın ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep ettiği ve ayıpsız yeni mal kendisine teslim edilinceye kadar elindekini iade yükümlülüğü altında bulunmadığı, aynı model ... arızalandığını ve serviste motor değişimi yapıldığını, buna rağmen arızanın giderilemediğini, aracın ayıplı olduğunu ve ayıpsız misli ile değiştirilmesi taleplerinin de davalı tarafından kabul edilmediğini belirterek aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesini, noter ihtar masrafının, delil tespiti masraflarının ve
ayıplı ürünün alınarak ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep ettiklerini belirtmiştir. CEVAP: Davalı vekili cevap dilekçesinde özetle; tüketici
satış bedeli • ayıplı mal • ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebi • bedel indirimi • dava zamanaşımı • gizli ayıp • aktif dava ehliyeti • ücretsiz onarım • ayıp oranında bedel indirimi • bedel iadesi • bilirkişi raporu • cevap dilekçesi • dava şartı yokluğu • dava şartlarının bulunmaması • dava ehliyeti • limited şirket • istinaf dilekçesi • istinaf yolu • kesin süre • ön inceleme • davanın kabulü
(6098 sayılı Kanun) 227 nci maddesinin dördüncü fıkrası gereğince, davacının, dava konusu aracı ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep edebileceği, İlk ... bozulmasını istemiştir. C. Gerekçe 1. Uyuşmazlık ve Hukuki Nitelendirme Dava, ayıplı malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebine yöneliktir. 2. İlgili ... , TBK m. 219 vd. 3. Değerlendirme Dava, ayıplı malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebine yöneliktir. İlk Derece Mahkemesince davanın kabulü ile
açık ayıp • ayıp ihbarı • ayıplı mal • fatura • gizli ayıp • cevap dilekçesi • davanın kabulü • istinaf dilekçesi • istinaf yolu • ön inceleme
, Garanti Finansal Kiralama A.Ş. tarafından işbu davanın açılması için kendilerine yetki verildiğini ileri sürerek makinanın ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep etmiştir. II. CEVAP Davalı vekili cevap dilekçesinde; teslimden itibaren 1 yıl 2 ay geçtikten sonra kendilerine arızanın bildirildiğini
değerlendirilemeyeceğini bildirdiğini iddia ederek, öncelikle dava konusu 2020 model...Marka otomobilin ayıpsız misli ile değiştirilmesini, talebin yerinde görülmemesi
ek donanımlarla birlikte 0 km ayıpsız misli ile değiştirilmesi talepli dava olduğu görüldü. Mahkememizin 27/02/2023 tarihli duruşmasında; aracın
seçimlik hak • yeniden yargılama • ayıp ihbarı • ayıplı mal • fatura • bedel indirimi • gizli ayıp • ihbar süresi • sözleşmeden dönme • tazminat davası • ayıp ihbar süresi • bedel iadesi • bilirkişi incelemesi • bilirkişi raporu • maddi tazminat davası • cevap dilekçesi • davanın kabulü • istinaf dilekçesi • istinaf yolu • ön inceleme • süresinde cevap dilekçesi verilmemesi • ölçülülük ilkesi
haklardan aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep etmesinde menfaatler dengesine aykırı bir yön bulunmadığı gibi bu seçimlik hakkın kullanılmasının
, davacının aracın onarılmasını istemediğini ve onay vermediğini, aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talep edildiği halde üretici firma ...A.Ş. tarafından ... onarımına onay vermediğini ve ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep ettiğini 14.08.2020 tarihinde davalı şirkete ve dava dışı üretici firmaya Bakırköy ... misli ile değiştirilmesini talep ettiği anlaşılmaktadır.Davacının aracın onarımına onay vermediğinin ve ayıpsız misli ile değiştirilmesinin talep ... defalarca kaza yapmaktan son anda kurtulduğunu, dava konusu aracın servise her gittiğinde davacının aracın ayıplı olduğunu bildirerek ayıpsız misli ile
, davacı-alıcının ayıplı malın iadesi ve ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinde haklı olduğu, ancak davacı aynı zamanda zarar talebinde de bulunmuş ise ... kullanılamadığını, arızaların giderilmediğini, 26.02.2019 tarihli ibraname kapsamında yaşanan arızalarda aynı sorunlar yaşandığını, müvekkilinin aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebine, garantinin uzatılması şeklinde öneri verildiğini ve iyi niyetle bunun kabul edildiğini, müvekkilinin araçtan beklediği