Toplam: 506
(DENİZCİLİK İHTİSAS MAHKEMESİ SIFATIYLA) Esas DAVA : Deniz Kaza Raporu İstemli DAVA TARİHİ : 13/08/2024 Mahkememizde görülmekte olan Deniz Kaza Raporu İstemli davasının yapılan açık yargılaması sonunda, GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; Müvekkili olduğu ... 'un kaptanı olduğu ... Ltd'ye ait ... IMO nolu ve Kamerun Byaraklı ... ... (gemi) 10.08.2024 tarihinde 00.54 civarında İstanbul demirleme sahasında demirli haldeyken ... , 1-Davacı vekilince açılan deniz kaza raporu istemli dava Mahkememizin 2024/... esasında işlem gördüğünden işbu 2024/369 ESAS KAYDININ KAPATILMASINA
(DENİZCİLİK İHTİSAS MAHKEMESİ SIFATIYLA) Esas DAVA : Deniz Kaza Raporu İstemli DAVA TARİHİ : 08/07/2024 Deniz kaza raporu talep eden vekili tarafından ibraz edilen dilekçe ve ekleri incelendi. GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; talep edenin ...isimli geminin kaptanı olduğunu, geminin 05/07/2024 tarihinde saat 16:45 sıralarında...demir bölgesinde Sektör Kadıköy'ün talimatı ile demir attığını, ancak akabinde geminin demir attığı bölgenin yakınında kablo hattı olduğu ve geminin kablo hattına zarar verme riskinin olduğu iddiasıyla İstanbul Liman Başkanlığı tarafından idari
çattığını, kaza sonrasında İstanbul 17 ATM nin 2017/196 esas sayılı dosyasında deniz kaza raporu alındığını, aynı mahkemenin 2017/88 D İş sayılı dosyasında da ... usulüne uygun şekilde park halindeki üç özel yata çarparak zincirleme deniz kazası oluşmasına neden olduğunu, kaza neticesinde ...'ın kıç tarafındaki ... Araçları Sorumluluk Sigorta Poliçesinden" ... gemisinin 20/12/2016-2017 dönemi için 250.000.000,00 USD limitle sigortalandığı, dava konusu deniz kazasının
hususlarıyla sınırlı olarak inceleme yapılmalıdır. Dava, deniz kazasından kaynaklanan cismanı zararın sebebiyle yolcu davacı tarafından açılan maddi ve manevi
olması sebebiyle karartıldığını, kabin içerisinden görüş imkanının sınırlı olduğunu, yaşanan deniz kazasında ... gemisinin manevra fırsatı bulunmadığını ... : Mahkemece; deniz kazasının 17.08.2016 tarihinde meydana geldiği, olay günü saat 20:20 sularında ... bayraklı ... IMO nolu ... isimli ticari kuru yük gemisinin ... açtığı 2018/2 esas sayılı davada; 2330 Sayılı kanun kapsamında deniz kazasında şehit olan askeri personelin hak sahiplerine ayrı ayrı 88.596,05-TL ve ... hükmedilmesinde bir isabetsizlik bulunmamaktadır. Birleşen 2018/2 Esas sayılı davada 2330 Sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Kanunu kapsamında deniz
altında olduğu, klozda geçen "accident" ifadesinin yalnızca deniz kazası şeklinde yorumlanması mümkün olmamakla birlikte geminin işletilmesinin sebep olduğu ... bahsedilmektedir. Klozda geçen "accident" ifadesinin yalnızca deniz kazası şeklinde yorumlanması mümkün olmamakla birlikte geminin işletilmesinin sebep olduğu
, dördüncü kısımda deniz ticareti sözleşmeleri, beşinci kısımda deniz kazaları, altınca kısımda gemi alacakları, yedinci kısımda sorumluluğun sınırlanması ve
Esas DAVA : Deniz Kaza Raporu İstemli DAVA TARİHİ : 04/06/2024 Mahkememizde görülmekte olan Deniz Kaza Raporu İstemli davasının yapılan açık yargılaması sonunda, GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; müvekkilinin maliki olduğu ... IMO numaralı ... ... gemisinin 02/06/2024 tarihinde saat 17:35 sularında İstanbul/... Limanı 2 nolu iskeleye sancak tarafından yanaştığını, ardından yükün tahliye operasyonu için gemi personelinin gerekli hazırlıklara başladığını, konteynerlerin bağlama (lashing) sökme işlemlerine başlandığını, tüm hazırlıklar tamamlanmaya çalışılırken gemi
Esas DAVALI : HASIMSIZ - DAVA : Deniz Kaza Raporu İstemli DAVA TARİHİ : 08/05/2024 Mahkememizde görülmekte olan Deniz Kaza Raporu İstemli davasının yapılan açık yargılaması sonunda, GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; müvekkilinin kaptanı olduğu ... numaralı Liberya bayraklı...isimli geminin Ukrayna'dan Mısır'a seyir halindeyken 07/05/2024 tarihinde 04.42 sularında Haydarpaşa açıklarına 41-00.740 K. 029-00.042 D. Konumunda karaya oturmak suretiyle deniz kazasına maruz kaldığını, karaya oturma sonrasında geminin İstanbul Bölge Liman Başkanlığı'nın sorumluluk bölgesinde
" hükmü ile de, 1976 tarihli sözleşmenin 1.maddesi kapsamına giren bir Türk vatandaşı, Türkiye'de meydana gelen bir deniz kazasından doğan tümü Türk