Toplam: 277
kaldırılmasına, akabinde davanın reddine karar verilmesini talep etmiştir. GEREKÇE:Dava uluslararası deniz yolu taşıması nedeniyle meydana gelen hasar bedelinin
tarih ve 2019/1749 Esas 2021/263 Karar sayılı ilamıyla; "Dava, deniz yolu taşımasında meydana gelen gecikmeden dolayı uğranılan zararın tazmini istemine
sonlanarak deniz yolu taşımasının başladığı Katar Al Ruwais limanında emtiaya ilişkin muafiyeti bulunmasına rağmen davalının kusuruyla ödemek durumunda kalınan
, davalı şirketin Kazablanka'daki yerel temsilcisi ... şirketinin ise ...arasındaki deniz yolu taşıma işini ... şirketi ile fiili taşıma ilişkisi kurduğunu ... ise İxmir-Kazablanka arasındaki deniz yolu taşıma işini . ... şirketi ile fiili taşıma ilişkisi kurduğunu, ...ulaştırılan malların alıcı ... firması ... , davalının Kazablanka'daki yerel temsilcisi .. şirketinin bu deniz yolu taşıma işini fiilen...şirketi ile gerçekleştirdiğini, ... Limanına ulaştırılan malların
USD tutarındaki alacağı henüz davacıya ödenmediğini, davacı müvekkilinin yüklendiği deniz yolu taşıma edimini gereği gibi ifa ettiğini, davalı borçlunun
gerçekleştirildiği belirtilse de deniz yoluyla taşıma sözleşmesini davalı Link ile davacı Stopper'in kurduğunun ve taşıtan sıfatına sahip olduğunun kabul edilmesinin
bir kısmının deniz yoluyla taşıma paslanarak hasar gördüğü, bir kısmının ise çarpma, ezilme ve çizilme gibi hasarların emtianın bağlanmasının ve gemi ... devam eder ve deniz yolu taşımasını gerçekleştirmiş olan fiili taşıyan ile aynı zarardan sorumlu oldukları takdirde ve ölçüde sorumlulukları müteselsildir
Almanya'ya deniz yoluyla taşıma işinin davalı ... tarafından yapıldığını, ... A.Ş.'nin bu davalının acentesi olduğunu, emtianın taşıma sırasında
Portekiz'e deniz yoluyla taşıma işinin forwarder sıfatıyla ...Şirketi tarafından yapıldığını, ... Anonim şirketinin fiili taşıyan olduğunu, davalı ... Limited
İSTİNAF SEBEPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ve GEREKÇE : Dava, davalının taşıyan, davacının alıcı olduğu deniz yoluyla taşıma ilişkisinde, davacıya ait malların