S
Skip to Search Results
Sort by Ascending/Descending Sort by...
Göster

Toplam: 22

1
13. HD., E. 2013/27007 K. 2014/2252 T. 28.1.2014

acente • davanın kabulü • fatura • garanti belgesi kapsamındaki mal

talep hakkından herhangi birisini tercihte serbesttir. Aynı kanunun 13/2 maddesi uyarınca; satıcı, garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi

2
13. HD., E. 2013/15574 K. 2013/27664 T. 07.11.2013

garanti belgesi kapsamındaki mal • ağır kusur • bilirkişi incelemesi • hile • davanın kabulü • ücretsiz onarım

doğrultuda davanın kabulüne karar verilmiştir. 4077 sayılı Kanunun 13. maddesinde garanti süresinin malın teslimi ile başlayacağı, satıcının garanti belgesi kapsamındaki malların bu süre içerisinde arızalanması halinde malı hiçbir ücret talep etmeden tamir etmekle yükümlü olduğu, 4. maddesinde ise ayıplı maldan

3
13. HD., E. 2002/14010 K. 2003/2998 T. 17.3.2003

alacak • garanti kapsamına girmeyen arıza • davanın kabulü • fatura • garanti belgesi kapsamındaki mal • kollektif şirket • süresinde cevap dilekçesi verilmemesi

"Satıcı garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde

4
3. HD., E. 2020/6158 K. 2021/7416 T. 28.6.2021

satış bedeli • seçimlik hak • bedel indirimi • gizli ayıp • garanti belgesi kapsamındaki mal • garanti süresi içerisinde arızalanma • ücretsiz onarım • zamanaşımı defi • ayıp oranında bedel indirimi • bedel iadesi • bilirkişi raporu • malın ücretsiz değiştirilmesi • bilirkişi raporlarının çelişkili olması • davanın kabulü

sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un garanti belgesini düzenleyen 13. maddesinin ikinci ve üçüncü fıkralarına göre; satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir

5
HGK., E. 2023/68 K. 2024/216 T. 8.5.2024

ayıp oranında bedel indirimi • bedel iadesi • bilirkişi raporu • bedel indirimi • gizli ayıp • ücretsiz onarım • malın ücretsiz değiştirilmesi • garanti belgesi kapsamındaki mal • garanti süresi içerisinde arızalanma • davanın kabulü • direnme kararı • ön sorun • satış bedeli • seçimlik hak

belgesini düzenleyen 13. maddesinin ikinci ve üçüncü fıkralarına göre; satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması

6
HGK., E. 2017/650 K. 2020/301 T. 12.3.2020

bedel iadesi • ayıplı mal • ayıptan sorumluluk • bilirkişi incelemesi • bilirkişi raporu • gizli ayıp • ispat yükü • ücretsiz onarım • zamanaşımı defi • ağır kusur • sözleşmeden dönme • garanti belgesi kapsamındaki mal • seçimlik hak • satış bedeli • davanın kabulü • hile • direnme kararı

garanti belgesi kapsamındaki malların bu süre içerisinde arızalanması hâlinde malı hiçbir ücret talep etmeden tamir etmekle yükümlü olduğu, 4. maddesinde

7
HGK., E. 2014/1086 K. 2016/542 T. 20.4.2016

acente • ağır kusur • ayıp oranında bedel indirimi • ayıplı malın iadesi • ayıplı malın neden olduğu zarar • bedel iadesi • bilirkişi raporu • birden fazla kimsenin sorumlu olması • davanın kabulü • direnme kararı • fatura • garanti belgesi kapsamındaki mal • garanti süresi içerisinde arızalanma • hile • malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi • malın ücretsiz değiştirilmesi • müteselsil sorumluluk • ücretsiz onarım isteme hakkı

. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir. Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret

8
HGK., E. 2014/114 K. 2015/2023 T. 30.9.2015

ayıplı malın iadesi • garanti belgesi kapsamındaki mal • fatura • ücretsiz onarım isteme hakkı • malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi • ayıp oranında bedel indirimi • satış bedeli • direnme kararı • ayıplı malın neden olduğu zarar • davanın kabulü • malın ücretsiz değiştirilmesi • bedel iadesi • ağır kusur • birden fazla kimsenin sorumlu olması • acente • müteselsil sorumluluk • yetersiz bilirkişi raporu • garanti süresi içerisinde arızalanma • hile • ayıp ihbarı

; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi

9
HGK., E. 2005/487 K. 2005/553 T. 5.10.2005

acente • ağır kusur • ayıplı hizmet • bilirkişi incelemesi • bilirkişi kurulu • bilirkişi raporu • cevap dilekçesi • dava zamanaşımı • delil tespiti talebi • direnme kararı • fatura • garanti belgesi kapsamındaki mal • hile • manevi tazminat • manevi zarar • müteselsil sorumluluk • ücretsiz onarım

, satın alınan mala ilişkin faturanın tarih ve sayısı ile bandrol ve seri numarasını içermek zorundadır. Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların

10
HGK., E. 2009/291 K. 2009/318 T. 8.7.2009

ayıplı mal • bedel iadesi davası • garanti belgesi • acente • ağır kusur • ayıba ilişkin zamanaşımı süresi • ayıp ihbarı • ayıp oranında bedel indirimi • ayıplı malın neden olduğu zarar • bedel iadesi • bilirkişi incelemesi • bilirkişi raporu • birden fazla kimsenin sorumlu olması • dava zamanaşımı • davanın kabulü • direnme kararı • dürüstlük kuralı • eksik inceleme • fatura • garanti belgesi kapsamındaki mal • garanti süresi içerisinde arızalanma • hile • malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi • müteselsil sorumluluk • ücretsiz onarım isteme hakkı

. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir. Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret

TEMİZLE
Esas/Karar No`Ya Göre ara
MEVZUATA GÖRE SÜZ
Başlangıç:
Bitiş:
Başlangıç:
Bitiş: