Toplam: 845
(DENİZCİLİK İHTİSAS MAHKEMESİ SIFATIYLA) Esas DAVA : Alacak (Gemi Ve Yük Alacaklılığından Kaynaklanan) DAVA TARİHİ : 27/10/2023 Mahkememizde görülmekte olan Alacak (Gemi Ve Yük Alacaklılığından Kaynaklanan) davasının yapılan açık yargılaması sonunda, GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ: Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; Müvekkil şirketin taşıma işleri komisyoncusu olduğunu ve davalı şirkete ait emtianın deniz yolu ile FOB taşıma şekliyle Xingang/ÇİN'den - Mersin'e taşınması işini organize ettiğini, Davalı şirket yetkilisi ile yapılan e-mail yazışmasında astarya süresinin 12 gün olduğunun iletildiğini ve davalı
... Şti.'ne ait...gemisine yüklenerek ...Liman'ına taşındığını; (taşıyan) ... ile (taşıma işleri komisyoncusu) ... Şirketi tarafından hem nehir hem de deniz
hukuka ve gerçeğe aykırı şekilde anlaşıldığı ve incelenmiş olup müvekkilinin taşıma işleri komisyoncusu ve taşıyan sıfatı dikkate alınmadığını, alacak
sadece taşıma işleri komisyoncusu olarak hareket ettiğini, davacı tarafın müvekkili firma ile ... arasında akdedilmiş bir navlun sözleşmesi sunmadığını
belgelerden anlaşılamadığı, konşimentoda navlunun peşin ödendiği kaydı bulunduğu, taşıma işleri komisyoncusu olan davacı ... AŞ'nin ekstra ücretleri talep
alımında ve seçiminde müvekkilinin sıfatı bulunmadığını, müvekkilinin taşıma işleri komisyoncusu sıfatı ile sınırlı olarak sorumlu olduğunu, zarar hesabında
Hastanesi’ne taşınması işini gerçekleştirmesi için .... Tic. Ltd. Şti.’ni taşıma işleri komisyoncusu olarak görevlendirdiği, dava dışı ... ise davacının
hem anlaşmalı taşıyıcı/üst taşıyıcı/taşıma işleri komisyoncusu hem de gerçek taşıyıcı/fiili taşıyıcı, taşımadan dolayı oluşan hasarlardan sorumlu olacak
, davaya ilişkin taşımada müvekkili şirket ... taşıma işleri komisyoncusu olarak hareket etmiş olup fiili taşıyan olmadığını, bu nedenle de varlığı iddia
, taşıma işleri komisyoncusunun taşımaya ilişkin olarak taşıyanın hak ve yükümlülüklerine sahip olacağı hükmü dikkate alındığında, davalı tarafın dava konusu