S
Skip to Search Results
Sort by Ascending/Descending Sort by...
Göster

Toplam: 4.446

1
13. HD., E. 2011/16549 K. 2012/1177 T. 26.1.2012

haksız şart • doğruluk ve dürüstlük kuralı • ticari reklam ve ilanlar • devir sözleşmesi • dürüstlük kuralı • satış bedeli

ÖZET: 4077 SAYILI YASA’NIN TİCARİ REKLAM VE İLANLAR BAHSİNİ DÜZENLEYEN 16. VE BU MADDEYE DAYANILARAK ÇIKARTILAN UYGULAMA YÖNETMELİĞİNİN 7. MADDESİYLE, REKLAMLARIN DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK KURALINA UYGUN OLMASI ESASI GETİRİLMİŞTİR. DAVACI İLE DAVA DIŞI YÜKLENİCİ ARASINDA İMZALANAN SÖZLEŞMEDE DAVALININ SORUMLU TUTULMAYACAĞI BELİRTİLMİŞ İSE DE, BU HÜKÜM 4077 SAYILI YASA’NIN 6. MADDESİ KAPSAMINDA HAKSIZ ŞART NİTELİĞİNDE OLUP DAVACI TÜKETİCİYİ BAĞLAMAZ. DAVA KONUSU KONUTUN ... bedelinin mutlaka TOKİ adına açılacak hesaba yatırılacağına dair bir uyarı mevcut değildir. 4077 sayılı Yasa’nın Ticari Reklam ve İlanlar bahsini düzenleyen

2
Reklam Kurulu, D. 2013/1386, T. No. 222, T. 11.3.2014

yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ” hükümlerine uygun olmadığı tespit ... yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ” hükümlerine uygun olmadığı, dolayısıyla inceleme konusu reklamlarda altyazıya okunabilirlikten uzak bir şekilde yer verilmek suretiyle tüketicilerin yanıltıldığı, bu durumun da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda

3
Reklam Kurulu, D. 2013/1393, T. No. 221, T. 11.2.2014

13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ” hükümlerine uygun ... renk kontrastının 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair ... tüketicilerin yanıltıldığı, bu durumun da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ’in 5/1, 5/2, 5/4, 6/3, 7/3 ve 8

4
Reklam Kurulu, D. 2013/1415, T. No. 222, T. 11.3.2014

yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ” hükümlerine uygun olmadığı tespit ... reklamlarında yer alan altyazıların metin boyutunun ve ekranda kalma süresinin 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve ... okunabilirlikten uzak bir şekilde yer verilmek suretiyle tüketicilerin yanıltıldığı, tüm bu durumların da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c, 8 inci ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin

5
Reklam Kurulu, D. 2013/1388, T. No. 223, T. 15.4.2014

reklamlarda kullanılan altyazının metin boyutunun 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin ... altyazının metin boyutunun 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair ... tüketicilerin yanıltıldığı, bu durumun da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ’in 5/1, 5/2, 5/4, 6/3 maddeleri

6
Reklam Kurulu, D. 2013/1385, T. No. 222, T. 11.3.2014

aldığı reklamlarda yer alan altyazının ekranda kalma süresinin 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların ... yer alan altyazının ekranda kalma süresinin 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına ... verilmek suretiyle tüketicilerin yanıltıldığı, bu durumun da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ’in 5/1, 5

7
Reklam Kurulu, D. 2013/1387, T. No. 222, T. 11.3.2014

giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ” hükümlerine uygun olmadığı, dolayısıyla inceleme konusu reklamlarda altyazıya okunabilirlikten uzak bir şekilde yer verilmek suretiyle tüketicilerin yanıltıldığı, bu durumun da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve ... Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ” hükümlerine uygun olmadığı tespit edilmiştir

8
Reklam Kurulu, D. 2013/1392, T. No. 221, T. 11.2.2014

süresinin 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ ... kalma süresinin 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair ... tüketicilerin yanıltıldığı, bu durumun da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ’in 5/1, 5/2, 5/4, 6/3, 7/1 ve 7

9
Reklam Kurulu, D. 2013/1389, T. No. 221, T. 11.2.2014

reklamlarda yer alan dipnotların metin boyutunun 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin ... 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ” hükümlerine uygun ... , bu durumun da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ’in 5/1, 5/2, 5/4, 6/1, 6/2, 6/3, 7/1, 7/2 ve 7/3

10
Reklam Kurulu, D. 2013/1394, T. No. 221, T. 11.2.2014

süresinin 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ ... kalma süresinin 13.06.2011 tarihinde yürürlüğe giren “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair ... tüketicilerin yanıltıldığı, bu durumun da; - Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 5/a, 5/b, 5/e, 7/a, 7/c ve 21 inci maddeleri, - Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ’in 5/1, 5/2, 5/4, 6/3, 7/1 ve 7

TEMİZLE
Esas/Karar No`Ya Göre ara
MEVZUATA GÖRE SÜZ
Başlangıç:
Bitiş:
Başlangıç:
Bitiş: