Toplam: 96
Mehmet Karaarslan / On İki Levha Yayıncılık, Ekim 2022
kamulaştırma yetkilerini düzenleyen münferit kanunlar ile kamulaştırma alanı düzenlenmeye çalışılmıştır. Bu değişik ve eski usuller sebebiyle kamulaştırma
Işıl Çevikel Vanlı / On İki Levha Yayıncılık, Ocak 2019
. Ancak, somut olayda kamulaştırma kararını alan köy, belediye olmuştur. Kamulaştırma kararının tebliği sırasında meydana gelen bu değişiklik, kamulaştırma ... yetki unsuru gözetilerek yapılacak kamulaştırma işleminde kamu yararı kararı ve sonrasında kamulaştırma kararı alan idare, bu tarihten sonra farklı bir
Cenk Şahin / On İki Levha Yayıncılık, Mayıs 2018
, kamulaştırmaya konu alana yönelik bakanlıkça onaylı plan ya da proje veya bir imar planı yoksa 2941 sayılı Kanunun 5 ve 6. maddeleri uyarınca kamu yararı kararı ... . Öte yandan, kimi hallerde, kamulaştırma kararı alan idarelerin, olağan usuller çerçevesinde satın alma yolunu denedikten sonra, pazarlık görüşmeleri
Cenk Şahin / On İki Levha Yayıncılık, Mayıs 2018
ve alıntı yaptığımız maddelerdeki “yapılabilir” şeklindeki takdir yetkisine işaret eden ifadelerden, kamulaştırma kararı alan ve uygulamakla yükümlü
Hasan Gök / On İki Levha Yayıncılık, Kasım 2020
b. 2863 Sayılı Kanunda İdareyi Kamulaştırma Yapmaya Sevk Eden Nedenler Kamulaştırma işleminin yetki unsuru yukarıda açıklanmış olduğu şekilde ortaya konulduktan sonra bu işlemin sebep unsuru yani idareyi kamulaştırma yapmaya sevk eden nedenler üzerinde de durulmalıdır. 2863 sayılı Kanun’a göre gerçekleştirilen kamulaştırmaları sit alanı dışında kalsa bile taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması amacıyla yapılan kamulaştırmalar ve koruma amaçlı imar planlarının hayata geçirilmesi amacıyla yapılan kamulaştırmalar olarak ikiye ayırmak mümkündür. Bu ayrım esas alındığında yetkili idareleri
Mehmet Karaarslan / On İki Levha Yayıncılık, Ekim 2022
B.DAVANIN TARAFLARI Acele kamulaştırma usulüyle yapılan kamulaştırmalara ilişkin idari yargıda açılacak iptal davalarında davacı, taşınmazı kamulaştırılan özel hukuk gerçek ve tüzel kişileri olmasına karşılık davalı kural olarak kamulaştırmayı yapan idaredir. Ancak acele kamulaştırmanın, acele kamulaştırmayı yapmak isteyen idare adına Cumhurbaşkanlığı veya özel kanunlarda belirtilen durumlarda yetkili mercilerce yapılması durumunda acele kamulaştırma kararına karşı Cumhurbaşkanlığı veya acele kamulaştırma kararını alan idarelerle birlikte acele kamulaştırma isteyen idarelere karşı birlikte dava
Ziya Akıncı / On İki Levha Yayıncılık, Şubat 2023
kamulaştırmanın tamamlanmadığı alanı atlayarak, sahanın geri kalan kısmını yapması, kamulaştırma tamamlandıktan sonra tekrar geri dönerek işi tamamlaması
Mehmet Karaarslan / On İki Levha Yayıncılık, Ekim 2022
. Özel hukuk kişilerinin talepleri doğrultusunda yapılan acele kamulaştırmalarda davalı yine acele kamulaştırma kararını alan idare olmaktadır. Bu durumda
Mehmet Karaarslan / On İki Levha Yayıncılık, Ekim 2022
3.KAMULAŞTIRILACAK TAŞINMAZIN VE MALİKİNİN BELİRLENMESİ Taşınmazın belirlenmesi idari aşamada yapılan bir işlemdir. Kamulaştırmaya tabi tutulacak taşınmazın belirlenmesi ile genel ve soyut nitelikli olan kamu yararı kararına uygun taşınmazın belirlenmesi kastedilmektedir. Diğer bir ifadeyle kamu yararı kararı soyut bir nitelik taşımasına karşın taşınmazın belirlenmesi ile soyut nitelikli olan karar somut ve belirli bir hale gelmektedir(604). Bu kapsamda kamulaştırmayı yapacak idare, kadastro müdürlüğünden kamulaştırma yapılacak alan veya bölgenin krokilerini istemekte ve kamulaştırma işlemi uygulanacak alan veya
Mehmet Karaarslan / On İki Levha Yayıncılık, Ekim 2022
hükmedilmektedir. Taşınmazın müşterek malikleri tarafından birlikte açılan davalarda tek vekâlet ücretine hükmedilmektedir. Acele kamulaştırma kararlarını alan