S
Skip to Search Results
Sort by Ascending/Descending Sort by...
Göster

Toplam: 99

1
Eşya Hukuku - Önemli Yönetim İşi

Lexpera, Temmuz 2019

Paylı Mülkiyet • Olağanüstü Yönetim İşi • Paydaşlıktan Çıkarma

2
Elbirliği Mülkiyetinde Eşyanın Kullanılması ve Korunması: b. Olağanüstü Yönetim

Abdullah Furkan Korkmaz / On İki Levha Yayıncılık, Aralık 2021

ortaklığı yükümlülük altına sokabilir veya eşya üzerinde tasarrufta bulunabilir(179). Kanun koyucu, kenar başlığında olağanüstü yönetim işlerini tarif ettiği ... olağan yönetim kapsamına girmeyen her türlü , olağanüstü yönetim işi olarak belirlenmiş ve bunlar bakımından eşlerin birlikte (elbirliği ile) hareket etmesi esası kabul edilmiştir(181). Eşlerin tek başlarına olağanüstü yönetim sayılan işleri gerçekleştirmesi, ancak diğer eşin izninin veya rızasının bulunmasına bağlıdır(182). Fıkra kapsamında olağanüstü yönetim işlerinin kapsamı hakkında genel bir çerçeve çizmek gerekirse bu işlemlerin esasen mal ortaklığı

3
Kentsel Dönüşüm Hukukunda Riskli Yapı Tespiti: 2.3.2.2.1. Paylı Mülkiyetin Varlığı

, Ağustos 2023

işlerini zorunlu, ivedi, olağan, önemli ve olağanüstü yönetim işleri olarak tasnif etmişlerdir.(73) Ancak TMK’da yönetim işlerinin kavramsal olarak tanımına ... yerine getirilir.(81) Olağanüstü yönetim işleri ise malın tamamen nev’inin yahut kullanımının değiştirilmesine ilişkin olacak ciddi önem arz eden kararlar gerektiren işlerdir.(82) Taşınmazın nev’inin değişip değişmediği somut olaya göre tespit edilir.(83) Olağanüstü yönetim işlerinde paylı mülkiyet altındaki ... . Ancak bu hakların tapu siciline şerh edilmesi olağanüstü yönetim işleri kapsamına girmektedir.(85) Taşınmaza ilişkin olarak tehlike ve derhal müdahale

4
Elbirliği Mülkiyetinde Yönetim

Mehmet Akçaal / DergiPark, 2019, Cilt 9, Sayı 2

External Source Icon
5
Paylı Mülkiyette Yönetim

Mehmet Ayan / DergiPark, 2002, Cilt 10, Sayı 3

.689/1, c.l). 743 sayılı eski Medenî Kanun zamanında, böyle bir anlaşma yapılırken olağanüstü yönetim işleri bakımından oy birliği, önemli yönetim işleri ... "olağan yönetim işleri" (MK.m.690), "önemli yönetim işleri" (MK.m.691) ve "olağanüstü yönetim işleri" (MK.m.692) demek suretiyle aynı ayırımı muhafaza

External Source Icon
6
Kentsel Dönüşüm Hukukunda Riskli Yapı Tespiti: 4.2. Türk Medeni Kanunu ile Yeniden Değerlendirme Kararı Arasındaki İlişki

, Ağustos 2023

yönetim işleri ayrımına gidilmiştir.(16) Riskli yapı hakkında karar alınması paylı mülkiyete tabi taşınmazlar açısından olağanüstü yönetim işlerinden sayılmaktadır. Dolayısıyla taşın mazın tamamını ilgilendiren 6306 sayılı Kanunda düzenlenen uygulamalar olağanüstü yönetim işleri olarak kabul görmektedir. Malikler, paylı mülkiyete tabi taşınmaza ilişkin olarak olağanüstü yönetim işlerinde karar alırken oy birliği ile karar alırlar. Fakat malikler oy birliği ... işleri, önemli yönetim işleri ve olağanüstü yönetim işleridir. Bkz. Sirmen, s. 293-297. (17) Sirmen, s. 297. (18) Durmazgezer, s. 81-82. (19) Denizhan

7
Türk Medeni Kanunu’nda Yasal Danışmanlık: 1.3.1.1.4. Olağan Yönetim Sınırları Dışında Kalan Yapı İşleri

Orkun Tat / On İki Levha Yayıncılık, Mart 2018

yönetim işleri, önemli yönetim işleri ve olağanüstü yönetim işleri içerisinde yer alan yapı işleri olarak sıralanabilir(247). Olağan yönetim sınırları ... alınması zorunludur. Olağanüstü yönetim işleri ise, eşyanın özgülendiği amacının değiştirilmesi, korunması ve normal şekilde kullanmanın gerekli kıldığı sınırı aşan işleridir(257)( TMK.m.692). Olağanüstü yönetim işi kapsamına giren yapı işleri, önemli yönetim işi türünde olan yapı işlerinden daha fazla mali

8
Elbirliği Mülkiyetinde Eşyanın Kullanılması ve Korunması: c. Hukukî Statüye ve Tasfiye Payına İlişkin İşlemler

Abdullah Furkan Korkmaz / On İki Levha Yayıncılık, Aralık 2021

olması hâlinde bu yetkilendirmenin etkisi, ancak olağanüstü yönetim işleri alanında kendisini gösterir(200). Zira olağan yönetim kapsamında her bir mâlik, mülkiyetin olumlu içeriğinden istifade imkânını haiz kabul edilir. Yönetimin devredilmiş olduğu hâllerde yetkilendirilmiş olan mâlik (eş), olağanüstü yönetim işleri bakımından diğer eşin rıza veya iznine ihtiyaç olmaksızın her türlü hukukî işlemleri gerçekleştirme imkânına sahip olur. Bu hâllerde TMK m. 263/f.1

9
Kentsel Dönüşüm Hukukunda Riskli Yapı: B. Karara Katılmayan Kat Maliki veya Paydaşların Arsa Paylarının Satışı

Emrehan İnal / On İki Levha Yayıncılık, Aralık 2017

esaslarına önemli bir istisna teşkil ettiği muhakkaktır(6). (6) Bu düzenleme tarzından yola çıkarak literatürde bir görüş, kanun koyucunun önemli/olağanüstü yönetim işlerinde maliklerin oybirliği ile hareket etmeleri kuralından ayrılmış olmadığını; zira belirli bir çoğunlukla karar alınmasının, bu karara binaen ... payın satışı ve bu şekilde mülkiyet hakkının sona erdirilmesi suretiyle, yani kanun zoruyla şekli anlamda sağlanan bir “oybirliği”nin, önemli/olağanüstü yönetim işlerinde maliklerin oybirliği ile hareket etmeleri kuralından ayrılmama olarak nitelendirilmesi mümkün görünmemektedir. Tam tersine Kanun burada 2

10
Kentsel Dönüşüm Hukukunda Riskli Yapı: (ii) Paylı Mülkiyette Riskli Yapı Tespitinin Pay ve Paydaş Çoğunluğu ile Yaptırılması

Emrehan İnal / On İki Levha Yayıncılık, Aralık 2017

(ii) Paylı Mülkiyette Riskli Yapı Tespitinin Pay ve Paydaş Çoğunluğu ile Yaptırılması Paylı mülkiyet konusu yapıya ilişkin olarak riskli yapı tespitinin nasıl yaptırılabileceği hususunun, bunun, yukarıda zikrettiğimiz esaslar çerçevesinde, olağan, önemli ve olağanüstü yönetim işleri ayırımından hangisine girdiğinin kabulüne göre tespit edilmesi gerekecektir. Buna göre, riskli yapı tespitin olağan yönetim işi sayılması durumunda paydaşlardan her birince; önemli yönetim işi sayılması durumunda pay ve paydaş çoğunluğu ile; olağanüstü yönetim işi olarak kabul edilmesi durumunda ise oybirliği ile

TEMİZLE
-