Wilson ve Price’in(45) yaptığı mesken tüketicilerini dikkate alan 3.417 ve 2.027 kişilik iki ankete dayanan ampirik çalışması, tüketicilerin tedarikçi veya tarife seçimlerinin her zaman refah artırıcı bir sonuç doğurmadığına işaret etmektedir. Wilson ve Price,…
Görüldüğü üzere, elektrik gibi homojen ve görece saydam bir pazarda bile tüketicilerin…
Şekil – 1: AB Ülkelerinde Tedarikçi Değişim Oranı ve Potansiyel Tasarruf,…
*Kaynak: ACER/CEER 2016…
Bu noktada Türkiye’deki mesken tüketicilerinin tedarikçi ve tarife değişimi konusunda…
Enerjisa’nın deklarasyon uygulaması açısından tüketicilerin elde edeceği tasarruf…
Şekil – 2: Tarife Karşılaştırması ve Enerjisa Serbest Tarifesiyle Potansiyel Tasarruf Oranı, 2014-2016
*Kaynak: EPDK, Enerjisa…
Ancak, tüketicilerin Enerjisa’nın yönlendirdiği tarifeye geçmeleri ve mutlak anlamda…
Bu noktada Şirin ve Gönül’ün çalışmasına tekrar dönerek, o çalışmada yer verilen…
Ancak Şirin ve Gönül’ün yaptığı gözlem tek bir zamana, Şekil-2’deki tasarruf oranı…
Şekil -3: Enerjisa Standart (Serbest) Tarife ile Tasarruf Oranlarının Dağılımı,…
*Kaynak: EPDK, Enerjisa(48) …
Özetle, her ne kadar tüketicilerin tedarikçi ve/veya tarife değiştirme tercihleri…
Diğer taraftan, tüketicilerin değişken elektrik fiyatlarına duyarlı olduğu durum,…
Talep katılımı yoluyla elde edilebilecek etkinlik artışı hem statik hem de dinamik…
Ayrıca, talep katılımının yaratacağı belki de en büyük kazanç, yatırım ve üretim…