Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
Bu Yönergenin amacı, resmî ve özel okul öncesi eğitim kurumları ile ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında "Kütüphane Haftası"nın kutlanmasını düzenlemektir.
Kapsam
Bu Yönerge, resmî ve özel okul öncesi eğitim kurumları ile ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında "Kütüphane Haftası"nın kutlanması hakkındaki, usul ve esasları kapsar.
Dayanak
Bu Yönerge, 24/06/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile 25/08/2011 tarihli ve 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Bu Yönergede geçen;
Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
Başkanlık: Ders Kitapları ve Yayımlar Daire Başkanlığını,
Eğitim Kurumları: Resmî ve özel okul öncesi eğitim kurumları ile ilköğretim ve orta öğretim kurumlarını,
Genel Müdürlük: Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünü,
Müdür: Resmî ve özel okul öncesi eğitim kurumları ile ilköğretim ve ortaöğretim kurumları okul müdürlerini,
Kütüphane: Resmî ve özel okul öncesi eğitim kurumları ile ilköğretim ve orta öğretim kurumlarındaki okul kütüphaneleri ve “Z-Kütüphane Projesi” kapsamında kurulmuş olan z- kütüphaneleri (Zenginleştirilmiş Kütüphaneleri),
Kütüphaneci: Üniversitelerin Bilgi ve Belge Yönetimi bölümlerinden mezun olmuş kişiyi,
Kütüphane Haftası: Mart ayının son Pazartesi günü ile başlayan ve hafta boyunca eğitim kurumlarında çeşitli etkinliklerle kutlanan haftayı
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yetki ve Sorumluluklar
Yetki ve Sorumluluklar
Okul Müdürü, Kütüphane Haftası kutlanması etkinliklerinin yürütülmesinden yetkili ve sorumludur. Müdür, Kütüphane Haftası kutlanması etkinliklerinin Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin ilgili maddesine göre yürütülmesini sağlar.
Kütüphanede memur olarak görev yapan veya memur olarak görevlendirilen personel ile ilgili öğrenci kulüplerinin üyeleri Kütüphane Haftasının kutlanmasından sorumlu olan öğretmene/kütüphaneciye, yapılacak olan çalışmalarda yardım eder.
Kütüphane Haftası’nın etkin biçimde kutlanabilmesi amacıyla, okulda görevli kütüphaneci bulunmaması durumunda müdür veya görevlendireceği öğretmen, bölgesindeki halk kütüphanesinden ve/veya varsa üniversitelerin Bilgi ve Belge Yönetimi bölümlerinden destek alabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kutlama ile İlgili Usul ve Esaslar
Kutlama Esasları
Kütüphane Haftası boyunca eğitim kurumlarında yapılan kutlamalarda;
a) Kitap okuma ve kütüphane kullanma zevki, sevgisi ve alışkanlığının kazandırılması, kitap okuma becerilerinin geliştirilmesi, gönüllü okumanın teşvik edilmesi, yenilikçi yöntemlerle öğrencilerin kitapla buluşmalarının sağlanması ve okuma kültürünün geliştirilmesi,
b) Bilgi kaynakları ve kütüphane hizmetlerine yönelik bilgiler vererek okumanın ve kütüphane kullanımının gerekliliği ile öneminin öğrencilere ve velilere anlatılması,
c) Kütüphaneler, bilgi kaynakları ve hizmetleri hakkında konferans, sempozyum, açık oturum, söyleşi, imza günleri, sergiler, öğretici ve eğitici film gösterileri vb. düzenlenmesi ve ilgililerin katılımlarının sağlanması,
ç) Çevredeki diğer kütüphanelere tanıma ve ziyaret amaçlı geziler düzenlenmesi,
d) Kütüphanelerin öğrenciler, öğretmenler ve diğer kullanıcılar tarafından etkin olarak kullanılması, basılı ve elektronik kaynaklara kolay erişim sağlama konularında bilgilendirici etkinliklerin düzenlenmesi,
e) Eğitim kurumlarında kütüphaneler ile kütüphanelerdeki basılı ve elektronik kaynakları tanıtan, kullanımını özendiren sözler, broşür, afiş vb. asılmasının sağlanması, sosyal medya ortamında çeşitli görsel-işitsel tasarımların ve çalışmaların yapılması ve kamuoyu ile paylaşılmasının sağlanması.
f) Kütüphaneler, kitaplar, okuma alışkanlığı ve bilgi okuryazarlığı konularında eğitim kurumları öğrencileri arasında kompozisyon, şiir, hikâye, masal, makale, resim, proje vb. yarışmalar organize edilmesi,
g) Öğrencilerin basılı ve elektronik kaynakları satın almalarını kolaylaştırmak ve teşvik etmek için kitap tanıtımlarının yapılması, indirimli kitap satışlarına yönelik olanakların oluşturulması ve buna yönelik etkinliklerin planlanması,
ğ) Gazeteler, belediyeler, televizyon kanalları, internet vb. yerel, ulusal ve uluslararası imkânlar kullanılarak, kütüphane haftası etkinliklerinin duyurulması çalışmaları yapılır.
Kütüphane Haftasının kutlanması konusunda, 8 inci maddede belirtilen esaslar dışında, yapılacak her türlü kutlamalarda Başkanlık ile irtibat kurulur.
Kütüphane Haftası Kutlamanın Amacı Madde 10- Kütüphane Haftası kutlamalarında;
a) Öğrencilerde okuma, öğrenme, yaşamları boyunca kütüphane kullanma alışkanlığı ve zevkinin kazanımı ve gelişimine katkı sağlamak,