Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Metnin ilk hali

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

Amaç ve Kapsam

MADDE 1

(1) Bu usul ve esasların amacı, Kalkınma Bakanlığı bünyesinde ekonomi çalışma tebliğlerinin hazırlanması ve yayımlanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

(2) Ekonomi Çalışma Tebliğleri Serisiyle Kalkınma Bakanlığının görev alanına giren ekonomiye ilişkin konularda kanıta dayalı politika oluşturma sürecinin güçlendirilmesi ve yapılan çalışmaların kamuoyuyla paylaşılması amaçlanmaktadır.

Dayanak

MADDE 2

(1) Bu usul ve esaslar, 3/6/2011 tarihli ve 641 sayılı Kalkınma Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin 1 inci fıkrasının (a) ve (b) bentleri ile 8 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (c) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3

(1) Bu usul ve esaslarda geçen;

a) Bakanlık: Kalkınma Bakanlığını,

b) Çalışma Tebliği: Ekonomi çalışma tebliğini,

c) Editör: Çalışma tebliği sisteminin ana yürütücüsünü,

ç) Hakem: Bakanlık çalışanları tarafından hazırlanmış çalışma tebliğlerini değerlendirecek akademisyen ve/veya uzmanı,

d) Hakem Raporu: Hakem tarafından çalışma tebliğini değerlendiren ve yayımlanmasına ilişkin görüşü içeren raporu,

e) Yayın Kurulu: Kalkınma Bakanlığı Yayın Kurulunu,

f) Yazar: Çalışma tebliğini hazırlayan kişi veya kişileri ifade eder.

Temel ilkeler

MADDE 4

(1) Bu usul ve esaslar kapsamında hazırlanacak çalışma tebliğlerinde aşağıdaki temel ilkelere uyulur:

a) Yazarın Bakanlık tarafından yayımlanmış çalışma tebliğine ilişkin hakları saklı kalır.

b) Çalışma tebliğindeki görüş ve ifadeler yazarın kendi görüşü olup Bakanlığın resmi görüşlerini yansıtmaz. Tebliğ metinlerinin basımı sırasında tebliğ metninde bu yönde bir açıklamaya yer verilir.

c) Çalışma tebliğleri Bakanlık çalışanları tarafından hazırlanır. Birden fazla yazarı olan çalışma tebliğlerinde en az bir yazar Bakanlık çalışanı olmalıdır.

ç) Çalışma tebliğlerinde akademik kalite ve standartları sağlamak amacıyla akademik yayınlardakine benzer bir hakemlik süreci uygulanır.

d) Hakemlik süreci, hakem ile yazarın isimleri birbirlerine açıklanmadan yürütülür.

Çalışma Tebliğinde Aranan Standartlar

MADDE 5

(1) Çalışma tebliğlerinin aşağıda yer verilen standartlara uygun olarak hazırlanması esastır:

a) Bakanlığın çalışma alanlarında olmalıdır.

b) Güncel yazına hâkim olmalıdır.

c) Akademik yayınlarda gözetilen kaynakça ve referans verme standartlarına uygun olmalıdır.

ç) Bilimsel araştırma etiğine uygun olarak hazırlanmalıdır.

d) Çalışma tebliğleri Türkçe veya İngilizce dillerinde hazırlanabilir. Ancak, her iki dilde de özet içermelidir.

e) Kantitatif çalışmalar ekonometrik, istatistiki veya modelleme yöntemlerine dayalı analizler içermeli ve bu yöntemleri doğru kullanmalıdır.

f) Literatür çalışmaları ilgili alandaki yazını kapsamlı olarak ele almalı ve yazına ilişkin özgün değerlendirme içermelidir. Rapor niteliğindeki çalışmalar çalışma tebliği olarak kabul edilmez.

Görev, Yetki ve Sorumluluklar Editör

MADDE 6

(1) Editör aşağıdaki görevleri yerine getirir:

a) Yazar tarafından gönderilen tebliğin yayımlanmasına ilişkin ilk değerlendirmeyi yaptıktan sonra hakemlik sürecini başlatmaya karar verir ve çalışma tebliğinde incelenen konuda uzmanlığı olan hakemleri belirler.

b) Karar aşamasında çalışma tebliğinin Bakanlığın çalışma alanlarıyla ilgili olması ve çalışma tebliğinin hakemlik sürecine değecek kalite ve standartlarda olması hususlarını dikkate alır.

c) Hakemlerden gelen düzeltme önerilerini yazara iletir. Yazarın önerilere göre yaptığı düzeltmeler ya da cevapları tekrar hakemlere gönderir.

ç) Hakemlerin çalışma tebliğinin yayımlanabileceği doğrultusundaki görüşüne istinaden, çalışma tebliğini yayımlanması talebiyle Yayın Kuruluna gönderir.

d) Çalışma tebliği yayınlarında devamlılığı sağlamak amacıyla, Bakanlık çalışanlarınca hazırlanan araştırmaların çalışma tebliği olarak yayımlanmasını teşvik edici çalışmalar yürütür.

(2) Editörlük görevini Ekonomik Modeller ve Stratejik Araştırmalar Genel Müdürü yerine getirir.

Editör Yardımcısı

MADDE 7

(1) Editör Yardımcısı editörlük görevlerinin yürütülmesinde editöre yardımcı olur.

(2) Ekonomik ve Stratejik Araştırmalar Dairesi Başkanı ile aynı daireden bir planlama uzmanı editör yardımcılığı görevini yürütür. Planlama uzmanı editör yardımcısı, editör tarafından belirlenir.

Hakemler

MADDE 8

(1) Çalışma tebliğleri, çalışma konusunda araştırmaları ve uzmanlığı olan iki hakem tarafından değerlendirilir. Hakemlerden bir tanesi akademisyenlerden, diğeri kamu kuruluşları, araştırma kuruluşları ile uluslararası kurumlarda çalışan uzmanlar arasından seçilir.

(2) Hakemler, akademik standartlara göre çalışma tebliğini değerlendirip Bakanlık tarafından gönderilen formata göre hakem raporunu hazırlar. Bu raporda hakemler;

a) Küçük veya kapsamlı düzeltme önerilerinde bulunur ve çalışma tebliğinin bu düzeltmeler yapıldıktan sonra yayımlanmasını önerebilir.

b) Akademik kalite bağlamında çalışma tebliğinin yayımlanmamasını önerebilir.

(3) Hakemler, yazar tarafından hakem raporuna göre yapılan düzeltme ve değişiklikleri değerlendirip çalışma tebliğinin yayımlanmasına ilişkin nihai görüşünü verir.

Çalışma Tebliğinin Yayımlanması

MADDE 9

(1) Yayın Kurulu, editör tarafından gönderilen çalışma tebliğlerinden uygun gördüklerini yayımlanmak üzere onaylar.

(2) Yayın Kurulu her yıl alacağı bir çerçeve kararla çalışma tebliğlerinin yayımlanmasına ilişkin yetkisini editöre devredebilir.

MADDE 10

(1) Çalışma tebliğleri, Yayın Kurulunun onayı alındıktan sonra Kalkınma Bakanlığının Basın, Halkla İlişkiler ve Yayın Yönetmeliği hükümlerine göre verilen yayın numarası ile Bakanlığın resmi internet sayfasında yayımlanır.

Yürürlük

MADDE 11

(1) Bu usul ve esaslar Kalkınma Bakanı tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 12

(1) Bu usul ve esasları Kalkınma Bakanı yürütür.