BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Kuruluş, Tanımlar
Amaç
Bu Yönetmelik, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odasının kurumsal işleyişini düzenler.
Kapsam
Bu Yönetmelik, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Harita ve Kadastro Mühendisleri Odasının kuruluş, oda amacı, üyelik, oda organlarının görevleri ve mali hükümlere ilişkin düzenlemeleri kapsar.
Dayanak
Bu Yönetmelik, 27/1/1954 tarihli ve 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununun 39 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kuruluş
6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu ile kurulan ve Türkiye sınırları içerisinde meslek ve sanatlarını uygulamaya yetkili olup, mesleki çalışmalarda bulunan Harita ve Kadastro Mühendislerini örgütü içinde toplayan, tüzel kişiliğe sahip, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşu olan Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası bu Yönetmelik hükümlerine bağlıdır.
Tanımlar
Bu Yönetmelikte geçen;
Birlik: Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğini (TMMOB),
Kanun: 27/1/1954 tarihli ve 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununu,
HKM: Harita, Harita-Kadastro, Jeodezi, Geomatik, Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisi veya Yüksek Mühendisini,
Oda: TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odasını,
Üye: TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası üyesini,
Öğrenci: Üniversitelerin Harita, Harita-Kadastro, Jeodezi, Geomatik, Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Bölümü öğrencisini
ifade eder.
Merkez
Oda genel merkezi Ankara'dadır. Genel Kurul kararıyla şube açılabilir veya kapatılabilir. Yönetim Kurulu kararıyla temsilcilikler açılabilir.
Odanın amaçları
Odanın amaçları şunlardır:
a) Meslek mensuplarının ortak gereksinimlerini karşılamak, mesleki etkinliklerini kolaylaştırmak, mesleğin genel yararlara uygun olarak gelişmesini sağlamak, meslek mensuplarının birbiriyle ve halkla olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hakim kılmak üzere meslek disiplinini ve ahlakını korumak, kamunun çıkarlarının korunmasında, tarımsal ve sınai üretimin arttırılmasında, ülkenin sanatsal ve teknik kalkınmasında gerekli gördüğü girişim ve etkinliklerde bulunmak,
b) Meslek ve çıkarları ile ilgili işlerde kamu kuruluşları ve öteki kuruluşlarla işbirliği yaparak mesleki denetimde, gerekli yardımlarda ve önerilerde bulunmak, meslekle ilgili bütün mevzuatı, normları, bilimsel şartnameleri, tip sözleşmeleri ve bunlar gibi bütün bilimsel belgeleri incelemek ve bunların değiştirilmesi, geliştirilmesi ya da yeniden yürürlüğe konulması yolunda önerilerde bulunmak,
c) Harita ve Kadastro işlerinin bilimsel ve ekonomik bakımdan en ileri teknik verilere göre ve ülkenin kalkınmasına paralel olarak hızla gelişmesini sağlamak için izlenmesi faydalı görülen teknik koşullar ve bu işlerde çeşitli teknik elemanların arttırılması ve yetiştirilmesi şekilleri üzerinde ilgililere önerilerde bulunmak,
ç) Ulusal ve uluslararası bilimsel, teknik ve mesleki araştırma enstitüleri ve inceleme kurumları kurulması için girişimlerde bulunmak, kurulanların çalışmalarını izlemek ve katılmak,
d) Harita ve Kadastro işleri ile ilgili olarak verilecek yeterlilik belgelerinde üyenin mühendislik mesleğindeki yeterlilik ve deneyimlerin saptanmasında öncü olmak ve kamu kuruluşlarında gerekli girişimlerde bulunmak,
e) Üyelerin mesleki çalışmalarını ve yetkilerini kullanmaları sırasında karşılaşacakları her türlü haksızlık ve onur kırıcı işlemlere karşı bütün girişimleri yapmak, mesleki dayanışmayı kurmak ve kuvvetlendirmek,
f) Öğrencilerin; burs, staj ve yetiştirme devrelerini belli kurallara bağlayıcı girişimlerde bulunmak,
g) Üyelerin mesleki çalışmalarında ihtisaslarının gerektirdiği yetkilerini eksiksiz kullanabilmeleri için, kamu ve özel kuruluşlarda girişimlerde bulunmak ve gerektiğinde bu kuruluşlarla işbirliği sağlamak,
h) Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği ve diğer kuruluşlar ile işbirliği yaparak ülke kalkınması ve ortak mesleki sorunlarda kararlar almak,
ı) Harita ve Kadastro Mühendisliği eğitiminin ve Harita ve Kadastro Mühendisliği öğrenciliğinin sorunlarını araştırıp incelemek, diğer çağdaş ülkelerde uygulanan modellerden de yararlanarak öneriler geliştirmek, geliştirilen modellerin gerçekleştirilmesi için girişimlerde bulunmak, bu konularda öğretim üyeleri ve öğrencilerle oluşturulacak komisyonlarla etkinlikler düzenlemek,
i) Ülkemizdeki iş hacmi dikkate alınarak harita ve kadastro mesleği ile ilgili mühendis ve teknik eleman gereksinimini karşılayacak önlemleri araştırmak, kadrosunu düzenleme ve sağlama konusundaki önlem ve önerileri ilgili kuruluşlara duyurmak,
j) İlgili yabancı bilimsel mesleki kuruluşlara üye olmak ve bunlarla gerekli ilişkileri kurarak kongrelerine katılmak için delege göndermek, yurt içi kurultay ve kongreler yapmak, yabancı meslek kuruluşlarıyla ilişkiler kurmak,
k) Meslekle ilgili resmi ve özel işlerde bilirkişilik, hakemlik, jüri üyeliği ve danışmanlık yapmak,
l) Oda uzmanlık alanlarına giren konularda üyelerine, özel ve tüzel kişilere yönelik eğitim hizmetleri sunmak, kurslar ve seminerler ve benzeri etkinlikler düzenlemek, katılanlara sertifika ve yeterlilik belgesi vermek ve bu amaçla örgütlenmek.
Üyelik
Üyelik statüleri şunlardır:
a) Asil üyelik; Odaya asil üye olabilmek için, T.C. uyruğunda olmak, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde mesleği ve hizmetlerini HKM unvanı ile yapmaya yasal olarak yetkili bulunmak gereklidir. Oda kayıtlarında ve mesleği yapmada lisans eğitimi esastır. Lisans üstü eğitimi ile alınan unvan ikinci bir lisans diploması olarak değerlendirilemez.
b) Geçici üyelik; Türkiye'de çalışmasına kanunlar gereğince izin verilmiş yabancı uyruklu Harita ve Kadastro Mühendisleri Oda Yönetim Kurulu kararı ile Odaya geçici üye olabilir.
c) Onursal üyelik; Odanın amaçlarına uygun olarak, yurt çapında çalışma ve yardımları görülen kişilere, Oda Yönetim Kurulunun önerisi ve Oda Genel Kurulu kararı ile onursal üyelik unvanı verilebilir. Bu üyelikler, Oda Onur Kurulunun görüşü alınarak Oda Genel Kurulunca geri alınabilir.
ç) Öğrenci üyeliği; Üniversitelerde okuyan öğrenciler oy hakları olmaksızın Yönetmelikte belirlenen esaslar dahilinde ve Oda Yönetim Kurulu kararı ile öğrenci üye olarak kayıt olabilir.
Üyelik kaydı için gerekli belgeler şunlardır:
a) Lisans diploması aslı ve 1 adet fotokopisi. Diploma aslı yoksa noterden onaylı örneği ya da e-devletten alınan kare kodlu mezuniyet belgesi.
b) Nüfus cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi.
c) E-devletten alınan kare kodlu yerleşim yeri belgesi ya da kamu personeli için Kurumdan alınan yazı.
ç) 2 adet vesikalık fotoğraf (son altı ay içinde çekilmiş).
d) Dilekçe.
e) Üye giriş ödentisi.
Üyelik başvurusu reddedilen ilgiliye Oda Yönetim Kurulu kararı, en geç altmış (60) gün içinde bildirilir.
Üyelerin yetki ve sorumluluğu
Üyeler;
a) Odanın amaçlarının gerçekleşmesi için 6235 sayılı TMMOB Kanunu, 2/12/2002 tarihli ve 24954 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan TMMOB Ana Yönetmeliği, bu Yönetmelik ve Odanın diğer düzenlemeleri gereğince, mesleki çalışmalarda bulunur.
b) Oda tarafından hakemliklerine, tanıklıklarına ve bilgilerine başvurulduğunda bu isteği geçerli özürleri olmadıkça kabul etmek zorundadır.
c) Odanın amaç ve ilkelerine uygun davranmaları gerekir.
ç) Mühendis topluluğunun onuruna aykırı biçimde mesleki rekabet yapamaz.
d) Oda Genel Kurulunca belirlenen üyelik ödentilerini ödemek zorundadır.
e) Odaya kaydını yaptırarak Oda kimlik kartı alan üye beş yılın sonunda süresi dolan kimlik kartını değiştirmekle yükümlüdür.
f) Üyeler Odadan alacakları resimli belgeler için, son altı (6) ay içinde çekilmiş tanınabilir fotoğraf verirler. Tanınmayacak şekilde olan fotoğraflar Oda Yönetim Kurulunca kabul edilmez.
g) Mesleki işlev, öneri ve kararlarında, kendi yararına aykırı bile olsa teknik kuramlardan ayrılamaz.
h) HKM kendilerine verilmiş unvanlardan başka herhangi bir unvan kullanamaz. Ancak çalıştıkları kamu ve özel kuruluşlardaki kadro unvanlarının yanında, ihtisas unvanlarını da kullanabilir.
ı) Odaya kayıtlı her üye kayıt esnasında bildirdiği yerleşim yeri ve iş adresinde olan değişiklikleri otuz (30) gün içerisinde Odaya bildirmek zorundadır. Bildirmeyen üyenin Odaya kayıtlı adresleri geçerli tebligat adresleri sayılır.
i) Askerlik görevine başlayan üyeler ilk otuz (30) gün içinde durumlarını bildirmekle yükümlüdür. Askerlik görevine başlayan üyelerin askerlik süresince üyelikleri askıya alınır ve üyelik ödentisi alınmaz. Askerlik hizmetine başlama bildiriminde bulunmayan üyeler askerlik hizmetinin bitiminde gerekli belgelerle bildirimde bulunurlarsa askerlik süresi tutarında üyelik ödentilerinden muaf tutulurlar.
j) Doğum nedeniyle ücretsiz izin kullanan kadın üyelerin bu durumu belgelendirip talep etmeleri halinde bu süre içerisindeki üyelik ödentisi alınmaz.
k) Kesintisiz bir yıl ve daha fazla işsiz kalan üyelerden; talep etmeleri halinde bu durumu belgelendirmeleri koşuluyla bir defaya mahsus olmak üzere bir yıllık aidat ödentisi alınmaz.
l) Eğitim kapsamında yurtdışında bulunan üyelerden, bu durumu belgelendirip talep etmeleri halinde, bu süre içerisindeki üyelik ödentisi alınmaz.
m) Üyelerin tutuklu ya da hükümlü olduğunu bağlı bulunduğu şube veya merkeze bağlı temsilciliğe bildirmesi zorunludur. Üyenin tutukluluk veya hükümlülük süresi boyunca üyeliği askıya alınır ve üyelik ödentisi alınmaz. Üyenin tutukluluk ya da hükümlülük halinin şifahen öğrenilmesi durumunda yapılması gereken yazışmalar, üyenin bağlı bulunduğu şube veya merkeze bağlı temsilcilik tarafından yapılmak suretiyle bu durum kesinliğe kavuşturulur ve üyeliği resen askıya alınır.
n) İşlerini yürütemeyecek kadar ağır hasta olan üyelerin talep etmeleri halinde bu durumu belgelendirmeleri koşuluyla hasta olduğu dönem süresince üye ödentisi alınmaz.
Üyelikten ayrılma
Herhangi bir nedenle mesleki etkinliğini sürdürmek istemeyen, kamu kurum ve kuruluşları ile iktisadi devlet teşekkülleri veya kamu iktisadi kuruluşlarında asil ve sürekli görevde çalışırken üyelikten ayrılmak isteyen üyeler, bu durumu Odaya yazılı olarak bildirmek, belgelemek, Oda üye kimlik kartını geri vermek ve o tarihe kadar olan üyelik ödentilerinin tümünü ödemek koşullarıyla, Oda Yönetim Kurulu kararıyla üyelikten ayrılabilir. Ayrılma isteği kabul edilmeyen üyenin Oda Genel Kuruluna itiraz hakkı vardır.
Üyelikten çıkarılma ve yeniden üye olma
Asil ve geçici üye kaydedilenlerden üye olma niteliklerini yitirenler ve üye olma koşullarını taşımadığı sonradan anlaşılanlar Oda Yönetim Kurulunca oda üyeliğinden çıkarılır. Üyelikten çıkarılan veya ayrılan üyeler, Oda süreli yayınları ile duyurulur.
Üyelikten çıkarılan veya ayrılan üyenin yeniden başvurması üzerine, Oda Yönetimi Kurulunca durumu incelenir ve üyelik koşullarını taşıyorsa, Odaya kaydı yeni bir üye gibi yapılır.
İKİNCİ BÖLÜM
Oda Organları, Oluşumu ve Görevleri
Oda organları
Oda organları şunlardır;
a) Oda Genel Kurulu,
b) Oda Yönetim Kurulu,
c) Oda Onur Kurulu,
ç) Oda Denetleme Kurulu,
d) Oda Danışma Kurulu,
e) Oda Yardımcı Organları.
Oda Genel Kurulu
Oda Genel Kurulu, delege sistemine göre yapılır. Odanın görevde bulunan; Yönetim, Onur, Denetleme Kurullarının asil üyeleri, Oda adına TMMOB Yönetim, Yüksek Onur, Denetleme Kurullarında bulunan asil üyeler, Oda Genel Kurulunun doğal delegeleridir.
Diğer delegeler, Şube Genel Kurullarınca; bölgelerinde bulunan her otuz (30) üye için bir asil ve bir yedek delege, artan üye sayıları onbeş (15) den fazla için yine bir asil ve bir yedek delege seçilir. Doğrudan Oda Genel Merkezine bağlı Temsilciliklerde de aynı yöntem uygulanır. Oturma ve çalışma yerleri ayrı şube bölgesinde bulunanların durumunun saptanmasında işyeri adresi esas alınır.
Oda Genel Kurulunun toplanma şekli ve zamanı
Oda Genel Kurulu, iki yılda bir, Şubat ayı içinde Oda Yönetim Kurulunca belirlenen gün ve yerde toplanır. Toplantı tarihinin, görüşmeler cumartesi akşamına kadar tamamlanacak ve pazar günü seçimler yapılacak biçimde saptanması zorunludur.
Oda Genel Kurulu, delege tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Birinci, toplantıda çoğunluk sağlanamaması durumunda, ikinci toplantı için çoğunluk aranmaz.
Ancak ikinci toplantıya katılan delege sayısı, Oda Yönetim, Denetim ve Onur Kurulları asil üye tamsayıları ile TMMOB Genel Kurulunca TMMOB Yönetim Yüksek Onur ve Denetleme Kurulları asil üyeliğine seçilmiş üyelerin toplamının iki katından az olamaz.
Toplantı yeter sayısının sağlanamaması halinde Genel Kurul ancak bir kez altmış (60) günü geçmemek üzere ertelenir. Bu durumda Oda Yönetim Kurulu yeni Genel Kurul tarihini ve yerini; gündeminde seçim olması halinde görevli hakimin onayını da alarak belirler ve toplantı tarihinden en az on beş (15) gün önce delegelere bildirir. Genel Kurul, Oda merkezinin bulunduğu yerde ve günlük bir gazetenin Türkiye baskısında duyurulur.
Oda Genel Kuruluna hazırlık çalışmaları ve Genel Kurul kararlarına itiraz
Oda Yönetim Kurulu; Genel Kurul toplantısından en az on beş (15) gün önce Genel Kurula katılacak bütün delegelerin üç (3) er kopya olarak hazırlanmış listelerini, toplantının gündemini, gününü, yerini, saatini ve çoğunluk sağlanamazsa, yapılacak ikinci toplantıya ilişkin hususları belirten bir yazı ile birlikte görevli İlçe Seçim Kurulu başkanlığına iletir. Genel Kurula katılmayacağı belli olan asil ve yedek delegelerin istifa yazıları da görevli hakime iletilir. Gerekli incelemeden sonra, hakim tarafından onaylanan delege listeleri ile toplantıya ilişkin diğer hususlar, Odanın ve TMMOB un ilan yerlerinde üç (3) gün süre ile asılarak duyurulur. Askı süresince delegelikten istifa başvuruları, Oda aracılığıyla ya da doğrudan, görevli hakime yapılır. Delege listesi hakim tarafından, yasal sürecin tamamlanması ve listelerin kesinleşip, Genel Kurula ilişkin diğer hususların onaylanmasını izleyen üç (3) gün içinde Oda Yönetim Kurulu durumu delegelere bildirir. Ayrıca Oda merkezinin bulunduğu yerde günlük bir gazetenin Türkiye baskısında duyurulur.
Oda Yönetim Kurulu, Genel Kurul toplantısının düzenli bir şekilde yapılamayacağının anlaşılması durumunda, toplantı başlamadan önce, Genel Kurulu ancak bir kez olmak ve iki (2) ayı geçmemek üzere erteleyebilir. Bu durumda, Oda Yönetim Kurulu, yeni Genel Kurulun tarihini ve yerini, görevli hakimin onayını da alarak belirler ve toplantı tarihinden en az on (10) gün önce delegelere bildirir. Durum, ayrıca Oda Merkezinin bulunduğu yerdeki günlük bir gazetenin Türkiye baskısında duyurulur.
Gündemde bulunması zorunlu maddeler
Oda Yönetim Kurulunca hazırlanıp duyurulan gündemde bulunması zorunlu olan maddeler şunlardır.
a) Başkanlık Divanı seçimi,
b) Yönetim Kurulu çalışma raporu, mali rapor ve denetim raporunun okunması ve görüşülmesi, Yönetim Kurulunun aklanması,
c) Oda Yönetim, Denetleme ve Onur Kurulları asil ve yedek üye adaylarının belirlenmesi ve duyurulması,
ç) TMMOB Yönetim ve Denetim Kurulları ile Yüksek Onur Kurulu aday adaylarının ve TMMOB Genel Kuruluna katılacak Oda delegeleri asil ve yedek üye adaylarının belirlenmesi ve duyurulması,
e) Seçimler.
Oda Genel Kurulu Başkanlık Divanı seçimi ve Genel Kurulun yönetimi
Oda Genel Kurulu toplantısı, TMMOB gözlemcisinin toplantıda hazır bulunmasıyla Oda Başkanı veya görevlendireceği bir Yönetim Kurulu üyesi tarafından açılır ve onun yönetiminde Genel Kurul divan başkanı seçilir.
Genel Kurul toplantısı, Genel Kurulca seçilen bir (1) başkan, iki (2) başkan yardımcısı ve dört (4) yazmandan, ya da bir (1) başkan, bir (1) başkan yardımcısı ve iki (2) yazmandan oluşan başkanlık divanınca yönetilir.
Genel Kurul Toplantısında TMMOB Genel Kurul yönetmeliği uygulanır.
Gündemde değişiklik yapılması
Genel Kurul görüşmeleri, Oda Yönetim Kurulunca hazırlanıp duyurulan gündem maddeleri gereğince yapılır. Toplantıya katılan üyelerden en az birinin önerisi ve Genel Kurul kararı ile gündeme madde eklenebilir. Gündemde bulunması zorunlu maddeler dışında, gündemden madde çıkartılabilir veya maddelerin görüşme sıraları değiştirilebilir.
Oy kullanma
Oy kullanmak için, Oda Yönetim Kurulunca hazırlanıp, görevli hakim tarafından kesinleştirilmiş delege listelerinin imzalanması yoluyla alınmış Genel Kurul giriş kartının ve geçerli bir kimlik kartının kullanılması zorunludur.
Oda Genel Kurulunda karar alınması
Genel Kurul, kararlarını oylamaya katılanların salt çoğunluğu ile alır. Oylarda eşitlik olursa, Divan Başkanının kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. Ancak, bu Yönetmelikte yapılacak değişiklik önerilerinin kabulü için, görüşmelere katılan delegelerin en az üçte iki (2/3) sinin olumlu oyu gereklidir.
Genel Kurul kararlarının duyurulması
Genel Kurul görüşmeleri ve kararları, bir tutanağa bağlanarak; Başkan, Başkan yardımcıları ve yazmanlarca imzalanıp, tutulan tüm notlar ve ekleriyle birlikte dosyasında saklanmak ve bir örneği TMMOB a iletilmek üzere Oda Yönetim Kuruluna verilir. Tutanaklar veya özetleri, Genel Kurul toplantı tarihinden başlayarak üç (3) ay içinde, üyelere gönderilir veya Oda süreli yayınlarında yayımlanır.
Uyuşmazlıkların çözümü
Oda Genel Kurulunun seçimler dışında almış olduğu kararlar ve sonuçlarıyla ilgili her türlü anlaşmazlık TMMOB Yönetim Kurulu tarafından kesin çözüme bağlanır.
Olağanüstü Genel Kurul
Olağanüstü Oda Genel Kurulu aşağıdaki durumlarda herhangi birinin oluşması üzerine, Oda Yönetim Kurulunca toplantıya çağırılır.
a) Odaya kayıtlı üye sayısının beşte bir (1/5) inin, Oda Yönetim Kuruluna noter yoluyla yazılı başvurusuyla,
b) Oda Denetleme Kurulu üyelerinin, Oda mali işleriyle ilgili olarak gerekli görmeleri ve oy birliğiyle alacakları kararla,
c) Oda Yönetim Kurulunun üye tam sayısının üçte iki (2/3) çoğunlukla alacağı kararla,
Bu maddenin (a) ve (b) bentlerinde belirtilen durumlardan herhangi birinin oluşması halinde, Oda Yönetim Kurulu başvuru tarihinden başlayarak bir hafta içinde olağanüstü Oda Genel Kurulu için karar almak ve tarihini saptamak zorundadır.
Olağanüstü Oda Genel Kurulu, karar tarihinden başlayarak otuz (30) gün içinde toplanır.
TMMOB Yönetim Kurulunun Genel Kurulu toplantıya çağırması
Oda Yönetim Kurulunu oluşturan üyelerin hepsinin birden çekilmesi veya herhangi bir nedenle ayrılan üyelerin yerine gelecek yedek kalmaması durumunda Oda Genel Kurulu Birlik Yönetim Kurulunca olağanüstü toplantıya çağrılır.
Olağanüstü Genel Kurul toplantı şekli ve gündemi
Olağanüstü Genel Kurul toplantısı, olağan Genel Kurul toplantısı gibi yapılır. Ancak toplantıya çağrılış nedeni dışında, gündeme madde eklenemez, görüşme yapılamaz ve karar alınamaz.
Gündemi seçim olmayan Olağanüstü Genel Kurullarda delege listesi ilçe seçim kuruluna gönderilmez, üç (3) gün süreyle TMMOB ve Odada asılarak duyurulur. Olağanüstü Genel Kurul ilanında delege listesinin asılacağı yer ve toplantı tarihi belirtilir. Listeler asılırken ve kaldırılırken her gün ayrı ayrı tutulan tutanakla duyurma olayı belgelenir.
Gündemi seçim olmayan olağanüstü Genel Kurullar, Oda Yönetim Kurulu kararı ile Ankara dışında da yapılabilir.
Oda Genel Kurulunun görev ve yetkileri
Oda Genel Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır;
a) Oda amaçlarının gerçekleşmesine ilişkin kararlar almak,
b) Oda Yönetim Kurulu raporlarını incelemek, karar almak ve gelecek dönem çalışmaları için yeni seçilecek Yönetim Kuruluna görevler vermek.
c) Oda hesaplarını ve Denetleme Kurulu raporlarını incelemek ve Yönetim Kurulunun aklanması konusunda karar almak,
ç) Yönetim Kurulunun önerdiği yeni dönem Oda bütçesini, kadro çizelgelerini incelemek, olduğu gibi veya değiştirerek onaylamak,
d) Oda amaçlarının gerçekleşmesi ve işlerinin yürütülmesi için gerekli yönetmelikleri incelemek ve bu konuda kararlar almak,
e) Odanın taşınmaz mallar satın alması, varolanların satılması ve bunlar üzerinde herhangi bir şekilde tasarrufta bulunulması konusunda kararlar almak veya bu konularda Oda Yönetim Kuruluna yetki vermek,
f) Odanın borç alması, vermesi, kurduğu veya katıldığı kuruluşlara ilişkin kararlar alması konusunda Oda Yönetim Kuruluna yetki vermek,
g) Şube açılması ya da kapatılması konusunda karar vermek,
h) Oda Yönetim, Onur ve Denetleme Kurulu asil ve yedek üye adaylarını, TMMOB Genel Kurulu asil ve yedek delege adaylarını, TMMOB Yönetim Kurulu, Yüksek Onur Kurulu, Denetleme Kurulu için aday adaylarını belirlemek ve duyurmak,
ı) Oda Yönetim Kurulu, Onur ve Denetleme Kurulu asil ve yedek üyelerini, TMMOB Genel Kurul asil ve yedek delegelerini, TMMOB Yönetim Kurulu için üç (3), Yüksek Onur Kurulu için bir (1), Denetleme Kurulu için bir (1) adayı seçmek,
i) Bu Yönetmelik ve diğer düzenleyici idari işlemler ile ilgili değişiklik önerilerini ve Genel Kurul Komisyonlarının raporlarını karara bağlamak.
Oda Yönetim Kurulu
Oda Yönetim Kurulu, Oda Genel Kurulunca seçilen yedi (7) asil ve yedi (7) yedek üyeden oluşur. Görev süresi iki yıldır. Olağanüstü Genel Kurulca seçilen üyeler, yapılacak ilk Oda Genel Kurul toplantısına kadar görevde kalır.
Oda Yönetim Kurulunun ilk toplantısı ve görev dağılımı
Yeni seçilen Oda Yönetim Kurulu üyeleri, en yaşlı üyenin çağrısı ile, Oda Genel Kurul seçimlerinin kesinleşmesinden sonraki yedi (7) gün içinde ve üye tam sayısıyla ilk toplantısını yapar.
İlk toplantı en yaşlı üyenin başkanlığında yapılır. Bu toplantıda; Yönetim Kurulu gizli oyla ve salt çoğunlukla; Başkan, İkinci Başkan, Genel Sekreter, Genel Sayman, Örgütlenme Sekreteri ve Eğitim Sekreterini ayrı ayrı seçer.
Toplantıların yönetimi ve karar şekli
Oda Yönetim Kurulu, ayda en az iki kez toplanır. Toplantılara Oda başkanı, başkanın bulunmaması halinde ikinci başkan onun da bulunmaması halinde, Sekreter üye başkanlık yapar. Oda Yönetim Kurulu, kararlarını üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alır. Oylarda eşitlik olması halinde, toplantı başkanının kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Oda Yönetim Kurulu gerekli gördüğü hallerde, Oda organlarını ve Şubeleri temsilen gerekli sayıda kişinin Yönetim Kurulu toplantılarına katılmasını isteyebilir. Bu görevliler yazılı olarak toplantıya davet edilir, karar tutanaklarına isimleri yazılır, davet edildikleri görüşmelere katılabilir fakat oy kullanamazlar.
Oda Yönetim Kurulu üyeliğinden istifa
Oda Yönetim Kurulundan istifa ile ayrılmak mümkündür. Bu durumda Oda Yönetim Kurulu ilk toplantısında sıradaki yedek üyeyi göreve çağırır.
Oda Yönetim Kurulu üyeliğinin düşmesi
Haber vermeden ve kabul edilebilir bir özürü olmadan, art arda üç (3) toplantıya gelmeyen, bir yıl içinde olağan toplantıların dörtte biri (1/4) ne katılmayan Oda Yönetim Kurulu üyesi çekilmiş sayılır. Çekilen üyenin yerine sıradaki ilk yedek üye geçer.
Oda Yönetim Kurulu üyelerinin yarısından fazlasının birlikte çekilmesi durumunda yerleri sıradaki yedek üyelerle doldurulur ve ilk toplantıda yeniden görev bölümü yapılır.
Odayı temsil yetkisi
Odayı Oda başkanı, bulunmadığı zamanlarda ikinci başkan veya gerektiğinde Oda Yönetim Kurulunun seçeceği Yönetim Kurulu üyesi temsil eder. Olağan işlemlerde, Sekreter üye Odanın sözcüsüdür.
Harcama yetkisi
Oda başkanı, ikinci Başkanı, Sekreter üye, Sayman üye ve Örgütlenme Sekreterine, Oda Yönetim Kurulu kararı ile belirli bir miktara kadar harcama yetkisi verilebilir. Odanın olağan ödemelerini Sayman üye yürütür.
Banka işlemlerinde, biri Sayman üye olmak üzere bu beş üyeden ikisinin imzasının bulunması gerekir.
Görevlendirme
Oda Yönetim Kurulu denetim ve sorumluluğunda olmak üzere, belirlenmiş yetkilerinin bir bölümünü, kendi adına kullanmak üzere, Oda Yönetim Kurulu üyelerine, Oda Müdürüne, Şube Yönetim Kurulu üyelerine ve temsilcilere devredebilir.
Oda Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri
Oda Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Oda Genel Kurulunca alınan kararları uygulamak ve Oda işlerini yürütmek,
b) Odaya kayıtlı üyelerin mesleki onur, hak ve yararlarını koruyacak önlemleri saptamak ve bu konuda gerekli uygulamaları yapmak, istenildiğinde üyelerin bilgi, uzmanlık ve deneyimleri ile ilgili referans vermek,
c) HKM çalışma alanlarıyla ilgili diğer meslek kuruluşları ile işbirliği yaparak, üyelerinin hak ve yetkilerini koruyucu önlemler almak,
ç) Bilirkişilik, hakemlik, danışmanlık ve jüri üyeliği gibi görevlere seçileceklere uygulanacak esasları saptamak ve uygulanmasını sağlamak,
d) Üyelerin, kamu kurum ve kuruluşları ile diğer kuruluş ve kişilerle olan tüm mesleki ilişkilerinde, birlikte uyulması zorunlu esasları saptamak, bunlara uyulmasını sağlamak ve uyulmasını desteklemek,
e) Üyelerin çalışma koşulları ve her türlü mesleki hizmetleri karşılığı alacağı asgari ücretleri saptamak, ilgililere duyurmak, bunlara uyulmasını sağlamak ve uygulanmasını denetlemek,
f) Odanın çalışma alanına giren konularda dış ülkelerdeki kuruluşlar ile işbirliği yapmak, çeşitli sempozyum, kongre, seminer, sergi, fuar ve benzeri etkinlikler düzenlemek, düzenlenen etkinliklere katılmak için delege göndermek, bu konularda Birlik Yönetim Kuruluna bilgi vermek, gerekirse Birliğin maddi ve manevi yardımını sağlamak,
g) Harita, Kadastro, Fotogrametri hizmetlerinin yapılmasında, çalıştırılması gerekli, tekniker, usta, kalfa ve işçilerin meslek kuruluşları, dernek ve sendikaları ile gerekli ilişkileri kurmak,
h) Yasama ve Yürütme Organlarında Odanın amaçları ile ilgili olarak yapılacak kanun, tüzük, yönetmelik, kararname ve genelge hazırlama çalışmalarına katılmak, görüş vermek ve önerilerde bulunmak,
ı) Mesleki ve teknik eğitim ve öğretim konularında incelemelerde bulunmak, ilgili kurumlarla işbirliği yapmak, Oda görüş ve önerilerini saptamak ve uygulanması için gerekli çalışmalarda bulunmak,
i) Üyelerin iş güvenliklerini sağlayıcı her türlü çalışmaları yapmak ve üçüncü kişiler ile kurumlarda girişimlerde bulunmak, üyeler arasında haksız rekabeti önleyecek önlemleri önceden almak, gerekli yaptırımları uygulamak,
j) Oda Genel Kurulunun gününü, yerini, saatini, ve gündemini saptayarak toplantıdan en az 15 (on beş) gün önce çalışma ve denetleme raporlarını delegelere bildirmek ve basın yolu ile duyurarak toplantı için tüm işlemleri tamamlamak,
k) Genel Kurul kararlarını ve yapılan seçimlerin sonuçlarını ilgili kuruluşlara bildirmek,
l) Oda Onur Kurulunu gerektiğinde toplantıya çağırmak, kurulun aldığı kararlardan Yüksek Onur Kurulunun onaylanması gerekenleri TMMOB Yönetim Kuruluna göndermek, kararla ilgili olarak Oda adına itiraz etmek veya savunmak,
m) Odanın lehine veya aleyhine açılan ve açılacak davalarda, Odayı temsil etmek, bu konularda vekil atamak,
n) Üyelerin ve diğer ilgililerin yararına sunmak üzere kitaplık ve arşiv kurmak, Harita ve Kadastro Mühendisliği alanlarında mesleki ve süreli yayınlar yapmak,
o) Oda görevlilerinin, atama, yer ve görev değiştirme, yükselme, sicil ve benzeri özlük işlerini, yasal düzenlemelere uygun olarak yapmak,
ö) Odanın taşınmaz mallarını yönetmek, kiraya vermek, Genel Kurulca verilecek yetkilere göre tasarrufta bulunmak,
p) Şube Genel Kurulları için Oda gözlemcisi görevlendirmek,
r) Oda işlerinin yürütülmesi ve Oda Yönetim Kurulunun görevlerini yerine getirebilmesi için düzenlemeler yaparak yürürlüğe koymak ve gerektiğinde Oda Genel Kurulunun onayına sunmak,
s) Oda Danışma Kurulunu oluşturmak ve düzenli olarak toplanmasını sağlamak,
ş) Çalışma dönemi bütçeleri ve kadro çizelgeleri ile önerilen yeni dönem bütçeler ve kadro çizelgelerini hazırlayarak Genel Kurul tarihinden en az on beş (15) gün önce Oda Denetleme Kuruluna iletmek,
t) Oda amaçlarının gerçekleşmesi için, Oda üyelerinden oluşan ve gerektiğinde üyeler dışındaki uzmanların da katılacağı ve yetkileri idari düzenlemelerle saptanacak komisyonlar kurmak,
u) Oda Onur Kurulu, Oda Denetleme Kurulu, Oda Danışma Kurulu ve Oda Yardımcı Organlarının toplantı ve çalışmaları için, gerekli büro hizmetlerini, hukuk danışmanı desteğini, belge ve dokümanları ve toplantı süresince Oda adına bir yetkilinin bulunmasını sağlamak,
ü) Şube açılması konusundaki teklifleri değerlendirmek, Genel Kurula sunmak,
v) Gerektiğinde, Şube Olağanüstü Genel Kurulu için karar almak üzere Onur ve Denetleme Kurullarını ortak toplantıya çağırmak, Oda Yönetim Kurulu, Onur Kurulu ve Denetleme Kurulunun ortak toplantısında üye tam sayısının üçte iki (2/3) çoğunlukla karar alması durumunda Şube Genel Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırmak,
y) Çeşitli idari düzenlemeler, Genel Kurul ve Yönetim Kurullarının kararı ile belge ve yetki verilen üyelerin, üyelerin bulunduğu büroların, firmaların ve benzeri kuruluşların yapılan düzenlemelere ve/veya kararlara aykırı davranmaları durumunda, bunların yetkilerini kısıtlamak, gerektiğinde süreli olarak veya tümüyle kaldırmak ve belgelerini de geçersiz kılmak.
z) Cinsel taciz ve/veya cinsiyet ayrımcılık bildirimlerinde Oda Kadın Çalışma Grubunun önereceği en az bir kadın Oda üyesini soruşturmacı olarak atamak.
aa) Oda, şube ve merkeze bağlı temsilcilik organlarında görev alan tüm üyelere her çalışma döneminde en az bir defaya mahsus olmak üzere meslek içi eğitim programları kapsamında toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimleri vermek.
Başkanın ve İkinci Başkanın görev, yetki ve sorumluluğu
Başkan ve ikinci Başkanın görevleri şunlardır:
a) Başkan, Odayı kamu kurum ve kuruluşları, Yargı organları ve üçüncü şahıslara karşı temsil eder. Oda işlerinin Kanunlar ve yürürlükteki mevzuata uygunluğunu sağlar, Oda Yönetim Kurulunun toplantılarını yönetir.
b) Başkanın olmadığı zamanlarda, Başkanın görevlerini ikinci başkan yürütür, yetkilerini kullanır ve sorumluluğunu üstlenir.
Sekreter üyenin görev, yetki ve sorumluluğu
Sekreter üye; Oda Yönetim Kurulunun sözcülüğünü yapar ve gerektiğinde temsil eder, Sekreter üyenin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Oda Yönetim Kurulu ve Oda Genel Kurulu kararları doğrultusunda Oda işlerini yürütmek,
b) Yönetim Kurulu toplantılarına ait gündemi Başkanla birlikte hazırlamak, toplantı tutanaklarını tutmak ve Yönetim Kurulunca verilen kararların uygulanmasını sağlamak,
c) Oda Genel Kuruluna sunulacak Oda Yönetim Kurulu yıllık çalışma raporunu hazırlamak,
ç) Oda tarafından üyelere verilecek belgeleri düzenlemek ve Oda Yönetim Kurulunun vereceği yetki içerisinde bunları imzalayıp onaylamak,
d) Oda Yönetim Kurulu kararıyla bilirkişilik, jüri üyeliği gibi belgeleri vermek,
e) Oda çalışanlarına görev vermek ve bunların işlerini düzgün yapmalarını sağlamak,
f) Odaya ilişkin işlemlerden, sicillerin ve tutulması gereken defterlerin tutulmasından, Odaya ait evrak ve dosyaların düzenlenmesinden ve korunmasından sorumlu olmak.
Sayman üyenin görev, yetki ve sorumluluğu
Sayman üyenin görev, yetki ve sorumluluğu şunlardır:
a) Genel Kurula sunulacak bilanço, bütçe ve kadro cetvellerini hazırlamak,
b) Yönetim Kuruluna aylık bilanço hazırlamak ve sunmak,
c) Oda gelirlerinin aksamadan alınmasını sağlayacak önlemlerini almak ve izlemek,
ç) Her üç (3) ayda bir toplanacak Oda Denetleme Kurulu için gerekli hazırlığı yapmak, belgeleri hazırlamak, toplantıda hazır bulunmak,
d) Muhasebe servisinin düzenli çalışması için gerekli önlemleri almak, kontrolleri yapmak,
e) Odanın taşınır ve taşınmaz malları ile demirbaşlarına ilişkin kayıt ve defterleri tutmak ve iyi korunması için gerekli önlemleri almak,
Örgütlenme Sekreterinin görev ve yetkileri
Örgütlenme Sekreterinin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Odanın organları arasındaki ilişkileri düzenleyen idari işlemler konusunda araştırma yapmak ve gerektiğinde değişiklik tasarıları hazırlamak,
b) Üyelerin, Odanın tüm çalışmalarına katılımını sağlayacak düzenlemeleri yapmak, Oda çalışmaları ile ilgili yapılan Genel Kurul, kurultay, seminer, sempozyum, panel ve benzeri etkinliklere katılım bakımından istatistiki sonuçlar çıkartmak,
c) Çalışmaların katılımcı, temsil etme ve sağlıklı yürütülmesini sağlayacak öneri ve önlemler konusunda rapor hazırlamak ve Yönetim Kuruluna sunmak,
ç) Harita ve Kadastro Mühendisliğinin tanıtımı ve geliştirilmesiyle ilgili çalışmalar yapmak, bu amaçla tanıtım araçlarından yararlanılmasını sağlamak,
d) Sekreter üyenin olmadığı durumlarda Sekreter üyenin görevini yürütmek,
Eğitim Sekreterinin görev ve yetkileri
Eğitim Sekreterinin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Mesleki eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve geliştirme konularında inceleme yapmak, plan, program ve projeler hazırlayıp Yönetim Kuruluna önermek; uygun görülen plan, program ve projeler doğrultusunda yapılan inceleme ve araştırmaların sonuçlarını Yönetim Kuruluna sunmak.
b) Mesleki eğitim-öğretim ile ilgili sayısal verileri toplamak ve bu konuda Oda Yönetim Kurulunu, Şubeleri ve temsilcilikleri bilgilendirmek.
c) Mesleki eğitim ile ilgili sempozyum, panel, çalıştay, kongre, konferans ve benzeri toplantıları planlamak ve Yönetim Kuruluna sunmak.
ç) Meslek İçi Sürekli Eğitim Merkezi (MİSEM) faaliyetlerinin, gerçekleştirilecek meslek içi eğitimlerin yıllık olarak plan ve programlarını yaparak Yönetim Kuruluna sunmak.
d) Mesleki eğitim çalışmalarında görev alacak bilim insanı, uzman, eğitici ve öğreticileri saptamak, saptanan kişilerle iletişim kurmak ve sonuçları hakkında Yönetim Kurulunu bilgilendirmek.
e) Sürekli Teknik Bilimsel Komisyonların (STBK) faaliyetlerini ve çalışmalarını Genel Sekreter ile birlikte koordine etmek.
Oda Onur Kurulu
Oda Onur Kurulu, Oda Genel Kurulunca iki (2) yıl için seçilen beş (5) asil ve beş (5) yedek üyeden oluşur.
Oda Onur Kurulu çalışmalarında bu Yönetmelik ile 10/7/2002 tarihli ve 24811 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan TMMOB Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Oda Denetleme Kurulu
Oda Denetleme Kurulu, Oda Genel Kurulunca iki (2) yıl için seçilen yedi (7) asil ve yedi (7) yedek üyeden oluşur. Denetleme Kurulu toplantıları, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla yapılır.
Oda Denetleme Kurulunun ilk toplantısı
Oda Denetleme Kurulunun ilk toplantısı en yaşlı üyenin başkanlığında yapılır. Bu toplantıda bir üye Kurul Başkanı, bir üye raportör olarak seçilir. Kararlar katılanların salt çoğunluğuyla alınır. Oyların eşit olması halinde Başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Oda Denetleme Kurulu TMMOB ve Odalar Denetim Yönetmeliği esaslarına göre çalışır.
Denetleme Kurulu üyeliğinden çekilme
Oda Denetleme Kurulu üyeliğinden çekilme isteği, Oda Yönetim Kuruluna yapılır. Çekilen üyenin yerine sırada bulunan yedek üye çağrılır.
Denetleme Kurulu üyeliğinin düşmesi
Nedeni ne olursa olsun, üst üste üç (3) kez toplantıya ve/veya denetimlere katılmayan veya katılamayacağını bildiren Denetleme Kurulu üyesi çekilmiş sayılır ve yerine sırada bulunan yedek üye geçer.
Görevden ayrılan ve çekilmiş sayılan Denetleme Kurulu üyeleri yerine gelecek yedek üye kalmadığı ve kurul üye sayısı üye tam sayısının salt çoğunluğunun altına düştüğünde Olağanüstü Oda Genel Kurul yapılarak yeniden Denetleme Kurulu asil ve yedek üyeleri seçilir. Yeniden seçilen Denetleme Kurulu üyeleri ilk olağan Genel Kurul toplantısına kadar görev yapar.
Denetleme Kurulunun görev ve yetkileri
Oda Denetleme Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Odanın hesaplarını ve bunlara bağlı bütün işlemleri, bu hesapların ve işlemlerin TMMOB Mali İşler Yönetmeliğine uygunluğunu en az üç ayda bir denetleyerek, hazırlayacağı raporu, biri dosyada saklanmak, diğeri bilgi için Birlik Yönetim Kuruluna gönderilmek üzere, iki kopya olarak Oda Yönetim Kuruluna vermek,
b) Odanın mali işlemleri, Oda Yönetim Kurulunun uygulanmış eski dönem bütçeleri, hazırlanmış yeni dönem bütçesi ve kadro çizelgeleri ile ilgili rapor hazırlayarak Oda Genel Kuruluna sunmak,
c) Zorunlu durumlarda oybirliği ile verecekleri kararla Oda Genel Kurulunun Olağanüstü toplantıya çağrılmasını Oda Yönetim Kurulundan istemek,
ç) Şube Genel Kurulunun Olağanüstü toplantıya çağırılmasını Oda Yönetim Kurulundan istemek,
d) Yılda en az bir kere aralarından görevlendirdikleri üye veya üyeler ile şube hesaplarını denetlemek ve hazırladıkları raporu Oda Yönetim Kuruluna vermek.
Oda Danışma Kurulu
Oda Danışma Kurulu; Odanın TMMOB Yönetim, Yüksek Denetleme ve Yüksek Onur Kurulu Üyeleri, Oda Yönetim, Oda Onur, Oda Denetleme Kurulu, Şube Yönetim Kurulu üyeleri, Oda organlarında görev yapmış üyeler, Oda Yönetim Kurulunun gerekli gördüğü Oda uzmanlık komisyonları üyeleri ve Oda Müdüründen oluşur. Oda Yönetim Kurulunca yılda en az 1 (bir) kez toplantıya çağırılır.
Oda Danışma Kurulunun toplanamayacağı durumlarda, Oda Yönetim Kurulu, gerekli konuları danışmak için şube başkanlarını, sekreterlerini ve saymanlarını yılda en az 1 (bir kez) toplantıya çağırır.
Oda Danışma Kurulunun görevleri
Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Oda merkezinin, şube çalışmalarını gözden geçirmek, geliştirilmesi için öneride bulunmak,
b) Oda çalışmalarının sürekliliğinin sağlanmasında katkıda bulunmak,
c) Gerektiğinde alınacak karar ve yapılacak uygulama konusunda eğilim belirlemek,
ç) Şubelerin Genel Kurul toplantı tarihleri için Oda Yönetim Kuruluna öneride bulunmak,
d) Oda Yönetim Kurulunun görüşülmesine gereksinim duyduğu konuları görüşmek ve öneri geliştirmek.
Oda yardımcı organları ve çalışma şekli
Odanın yardımcı organları şunlardır:
a) Sürekli Teknik-Bilimsel Komisyonlar (STBK),
b) Harita Kurultayı Düzenleme Kurulu,
c) Öğrenci Komisyonları,
ç) Diğer Komisyonlar.
Yardımcı organların çalışma şekli ve esasları iç düzenleyici idari işlemlerle belirlenir. Yönetim Kurulu gerekli gördüğü kadar yeni komisyonlar oluşturabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Şubeler
Şubelerin kuruluşu
Yeni şube açılabilmesi için;
a) Etkinlik alanı içinde Oda üye tam sayısının yüzde beş (%5) i oranında kayıtlı üye sayısına sahip olmak,
b) Etkinlik alanı içinde kayıtlı üye tamsayısının üçte iki (2/3) sinin şube olma isteğiyle Oda Yönetim Kuruluna yazılı başvuruda bulunmak,
c) Şube etkinliklerini karşılayabilecek gelire sahip olmak,
ç) Bu Yönetmelikte belirtilen amaçlar doğrultusunda etkinlik gösterebileceğini ve amaçları kapsamında belirlenen görev ve yetkileri yerine getirebileceğini kanıtlamış olmak
gerekmektedir.
Oda Yönetim Kurulu, başvuruları değerlendirerek teklifi Oda Genel Kuruluna sunar. Oda Genel Kurulunun üçte iki (2/3) sinin salt çoğunlukla karar alması gerekir. Kararda şubenin merkezi ve bölgesi belirtilir.
Şube etkinlik alanlarının değişmesi
Kurulmuş bulunan şubelerin etkinlik alanları, gerekli görülmesi halinde Şube Yönetim Kurulunun görüşü alınarak Oda Yönetim Kurulunca değiştirilebilir.
Şubelerin ayrı tüzel kişilikleri yoktur. Ancak, Oda Yönetim Kurulu gerekli gördüğü konularda şubelere yetki verebilir.