Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

Vakıflar Genel Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevlerinin yeniden düzenlenmesi; 17/6/1982 tarihli ve 2680 Sayılı Kanun ve bu Kanunun 2/12/1983 tarihli ve 2967 sayılı Kanunla değişik 4 ncü maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak Bakanlar Kurulunca 8/6/1984 tarihinde kararlaştırılmıştır.

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Görev, Teşkilât

Amaç

MADDE 1

Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin amacı vakıf mallarını ekonomik bir şekilde işletmek, mimari ve tarihi değere sahip vakıf eski eserleri muhafaza ve imar etmek, vakfa ait müesseseleri gayelerine göre yaşatmak için Başbakanlığa bağlı tüzel kişiliğe sahip ve katma bütçeli Vakıflar Genel Müdürlüğünün kurulmasına, teşkilât ve görevlerine dair esasları düzenlemektir.

Başbakan bu teşkilâtın yönetimi ile ilgili yetkilerini gerekli gördüğü takdirde Devlet Bakanı vasıtasiyle kullanabilir.

Görev

MADDE 2

Vakıflar Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır.

a) Vakıf mallarını ekonomik şekilde işletmek, mimari veya tarihi değeri olup yönetimi Vakfa ait olan eski eser yapıları muhafaza ve imar etmek,

b) Vakfa ait müesseseleri gayelerine göre yaşatmak,

c) Vakıf paraları nemalandırmak,

d) Mütevellileri tayin, gerektiğinde azletmek,

e) Görev ve hizmetleri ile bütün vakıfların vakfiyelerinde veya vakfiye yerine geçen Hüccet, Berat, Ferman gibi belgelerden veya vakıf senetlerinde yazılı hayri, sosyal, kültürel ve ekonomik şart ve hizmetleri yerine getirmek,

f) Vakfiyelerde öngörülen hizmetlerin en iyi bir şekilde yerine getirilebilmesini sağlamak için vakıf hükmü şahsiyetini korumak şartı ile gerektiğinde vakıf gayrimenkulleri değiştirerek daha fazla gelir getirici yatırımlara tahsis etmek,

g) Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle kendisine verilen diğer görev ve hizmetleri yapmak.

Teşkilât

MADDE 3

Vakıflar Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilâtından meydana gelir.

İKİNCİ KISIM

Vakıflar Meclisi

Vâkıflar Meclisi

MADDE 4

a) Vakıflar Meclisi Vakıfların en üst seviyede danışma ve karar organıdır.

b) Vakıflar Meclisi bir başkan ve dört üyeden teşekkül eder.

c) Vakıflar Meclisi üyeleri tercihan kamu yönetiminde bilgi ve tecrübesiyle temayüz etmiş ve teşkilatın faaliyet alanı ile hukuk, maliye, iktisat, tarım, işletme ve mühendislik alanlarında bilgi ve tecrübe sahibi olanlar arasından Başbakanın teklifi üzerine müşterek kararname ile atanır.

d) Vakıflar Genel Müdürü Vakıflar Meclisinin başkanıdır.

e) Vakıflar Meclisi kararları salt çoğunlukla alınır. Vakıflar Genel Müdürü muhalif kaldığı kararları onbeş gün içinde Başbakanlığa sunabilir, bu durumda Başbakanlığın Danıştayın görüşünü almak suretiyle verdiği karar doğrultusunda işlem yapılır.

f) Vakıflar Meclisinin çalışma usul ve esasları tüzükle tespit edilir.

Vakıflar Meclisinin görevleri

MADDE 5

Vakıflar Meclisinin görevleri şunlardır;

a) Mazbut, mülhak ve yeni vakıflara ait gayrimenkullerin alım satımına karar vermek,

b) Vazife ve şartlarının yerine getirilmesine maddeten imkan kalmayan vakıflarda bu vazife ve şartları değiştirmeye karar vermek,

c) Vakıfların kütüğe tescili konusunda karar vermek,

d) Akar toprak satış bedellerinden gayrimenkul satın alınmasına karar vermek,

e) On yıl süre ile emaneten yönetilen vakıfların mazbut vakıflar arasına alınmasına karar vermek,

f) Vakıflarla ilgili kanun, tüzük ve yönetmelik taslaklarını hazırlamak veya hazırlatmak ve karara bağlamak,

g) Bütçe ve kesin hesapları inceleyerek karara bağlamak,

h) Vakıflar Genel Müdürlüğünce lüzum gösterilen işlerde kararlar vermek.

ÜÇÜNCÜ KISIM

Genel Müdürlük Merkez Teşkilatı

Merkez teşkilatı

MADDE 6

Genel Müdürlük Merkez teşkilatı ana hizmet birimleri ile danışma ve denetim birimleri ve yardıma hizmet birimlerinden meydana gelir.

Genel Müdürlük merkez teşkilatı Ek-1 sayılı cetvelde gösterilmiştir.

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Müdürlük

Genel Müdür

MADDE 7

Vakıflar Genel Müdürü, Genel Müdürlüğün en üst amiridir; Genel Müdürlük hizmetlerini milli güvenlik politikasına, kalkınma planlarına, yıllık proğramlara ve mevzuata uygun olarak, Genel Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda diğer kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonu sağlayarak, görevlerini Başbakana karşı sorumlu olarak yürütür.

Genel Müdür merkez ve taşra teşkilatının faaliyetlerini, işlemlerini ve hesapların denetlemekle görevli ve yetkilidir.

Genel Müdür yardımcıları

MADDE 8

Genel Müdürlükteki ana hizmet birimleri ile danışma ve yardıma hizmet birimlerinin yönetim ve koordinasyonunda Genel Müdür’e yardımcı olmak üzere üç Genel Müdür Yardımcısı görevlendirilebilir.

İKİNCİ BÖLÜM

Ana Hizmet Birimleri

Ana hizmet birimleri

MADDE 9

Vakıflar Genel Müdürlüğündeki ana hizmet birimleri şunlardır;

a) Abide ve Yapı İşleri Dairesi Başkanlığı,

b) Emlâk Dairesi Başkanlığı,

c) Mülhak ve Yeni Vakıflar Dairesi Başkanlığı,

d) Hayır İşleri ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı,

e) İşletmeler ve İştirakler Dairesi Başkanlığı,

f) Kültür ve Tescil Dairesi Başkanlığı.

Abide ve Yapı İşleri Dairesi Başkanlığı

MADDE 10

Abide ve Yapı İşleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Vakıflar Genel Müdürlüğünün yönetiminde bulunan eski eser yapıların, yapıldığı devrin özelliklerine zarar vermeden, onarımı (restorasyon) ile akar ve hayrat vakıf binaların onanını ve yeni yapıların yapılmasını sağlamak, vakıf eski eserlerin tespiti, tescil ve değerlendirilmesini yapmak, arşivlemek, röleve restorasyon ve restitüsyon projelerini hazırlayıp onaylamak, yıllık ve beş yıllık eski eser onarım proğramlarını hazırlatmak,

b) Eski eser birim fiyat analizlerinin hazırlanmasını ve yayınlanmasını temin etmek, bu eserlerin proje ve dosyalarının, Gayrimenkul Eski Eserler ve Anıtlar Kurulunca onaylanması için gerekli işlemleri yapmak ve hali hazır durumlarını röleye ve fotoğraflarla tespit etmek, gerektiğinde kamulaştırma işlemlerini yürütmek,

c) Keşif ve Rapor dosyalarını hazırlatıp ihale işlemlerini yürütmek, onarımları için gerekli malzemelerin satın alınmasını sağlamak ve gerekli görülen yerlerde şantiye kurmak ve şantiyelerini kontrol etmek,

d) Genel Müdür tarafından verilen diğer hizmetleri yürütmek.

Emlâk Dairesi Başkanlığı

MADDE 11

Emlâk Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Elde tutulmasında fayda görülmeyen vakıf taşınmaz malların satışı, gerekli görülecek taşınmaz malların satın alınması veya değiştirilmesi işlemlerini yürütmek,

b) Vakıf taşınmaz malların değerlendirilmesi konusunda esasları ve prensipleri tayin ve tesbit etmek ve yatırım programlarını yapmak,

c) Tasfiye Kanunları ile 10/9/1957 gün ve 7044 sayılı Kanun uyarınca vakfına veya Vakıflar Genel Müdürlüğüne intikali gereken mahlül ve metruk taşınmaz malların tespit ve tescil işlemlerini, eski eserlerin mülkiyet ve tasarruf konularını yürütmek ve bunların tapuya tescilini sağlamak,

d) Mazbut vakıflar ile emaneten ve niyabeten yönetilen vakıflara ait taşınmaz malların, her türlü tecavüzden korunmaları ile ilgili tedbirleri almak, kamulaştırma işlemlerini yürütmek, 13/7/1967 gün ve 903 sayılı Kanunla kurulan vakıflar hariç bütün vakıf taşınmaz malların kütüklerini muhafaza etmek,

e) Yurt dışı vakıf emlâk konuları ile ilgili işlemleri yürütmek,

f) Genel Müdür Tarafından verilen diğer hizmetleri yürütmek.

Mülhak ve Yeni Vakıflar Dairesi Başkanlığı

MADDE 12

Mülhak ve Yeni Vakıflar Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Mülhak Vakıflar ile Cemaat ve esnafa mahsus vakıfların şahsiyetleri ile vakfiyelerini Vakıflar kütüğüne tescil ettirmek, onarım ve inşaat tekliflerini inceleyip gerekli görülenlere izin vermek,

b) Mülhak vakıfların yıllık kesin hesaplarını incelemek ve tasdikini sağlamak, bütçelerini gelirlerine göre düzenlemelerini temin etmek, kanunen mazbut vakıflar arasına alınması gerekenlerin, mazbut vakıflar arasına alınması işlemlerini yürütmek, vakfiyelerinde yerine getirilmesi mümkün olmayan hayır şartı ve hizmetlerin değiştirilmesini sağlamak, (B) grubu hisse senedi almak isteyen vakıfların tekliflerini incelemek ve sonuçlandırmak ve bu vakıflara mütevelli tayin etmek, azletmek konularında tevcih komisyonuna teklifte bulunmak,

c) Türk Medeni Kanunu hükümlerine tabi vakıfların, merkezi sicile tescili ile senetlerinin Resmi Gazete'de ilânını sağlamak, her yıl ödemeleri gereken teftiş ve denetleme masraflarına katılma paylarının tahsilini temin etmek, bu vakıflardan, yurt içinde şube açacakların durumlarını inceleyip sonuçlandırmak, yabancı vakıflarla işbirliği yapmaları ve bağış almaları konularında Dışişleri Bakanlığına görüş bildirmek ve dağılmaları gereken vakıfları tespit ederek kanuni işlemleri yürütmek,

d) Genel Müdür tarafından verilen diğer hizmetleri yürütmek.

Hayır İşleri ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı

MADDE 13

Hayır İşleri ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Vakfiyelerde yer alan hayır şart ve hizmetleri yerine getirmek,

b) Hayrat türünden olup idarece kullanılması mümkün olmayan vakıf taşınmaz malların, tesis maksadına uygun kamu hizmetlerinde kullanılmak üzere diğer bir kamu kuruluşuna tahsisi için gerekli işlemleri yürütmek,

c) Vakıf yolu ile tesis edilmiş olup herhangi bir sebeble diğer bir kamu kuruluşuna intikal etmiş hayrat taşınmaz malların, Vakıflar Genel Müdürlüğüne intikalini sağlamak,

d) Hayrat taşınmaz malların satışı ve satış bedelinden elde edilecek gelirlerin, gayesi aynı olan diğer bir hayrata tahsisi işlemleri ile mazbut ve mülhak hayrat taşınmaz mallara ait istimlak işlemlerini yürütmek,

e) Bağışlanan eşyanın en geç beş yılda bir sayımını yapıp demirbaş kaydına mutabakatı sağlamak,

f) Gerekli yerlerde öğrenci yurtları, aşocağı, eğitim tesisleri açmak, yönetimini sağlamak, imkanları ölçüsünde muhtaç, sakat ve âmâlara aylık bağlamak,

g) Genel Müdür tarafından verilen diğer hizmetleri yürütmek.

İşletmeler ve İştirakler Dairesi Başkanlığı

MADDE 14

İşletmeler ve İştirakler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır.

a) Mevcut İşletme Müdürlüklerinin günün şartlarına göre ekonomik kurallar içinde üretimlerini arttırıcı mali ve teknik etütler yapmak,

b) Vakıflar Genel Müdürlüğünün sınai, ticari, zirai, turizm ve kültürel alanlarda girişeceği yatırımlar için gerekli etüt ve projeleri hazırlamak ve planlamak,

c) İşletme Müdürlüklerinin yaptıkları iş programlarını bütçe ve bilançolarını tetkik edip Vakıflar Meclisine sunmak, işletmeler ve iştiraklerle koordinasyonu sağlamak ve işletme müdürlüklerinin çalışmalarına yön vermek,

d) Genel Müdür tarafından verilen diğer hizmetleri yürütmek.

Kültür ve Tescil Dairesi Başkanlığı

MADDE 15

Kültür ve Tescil Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Arşivde bulunan vakfiye, Ferman, Berat, Hüccet ve benzeri belgeleri tercüme ve bugünkü harflere çevirme işlerini yapmak, bunların kütük kayıtlarıyla diğer belgelerin ve sanat değeri yüksek olan kitap ve benzeri eserlerin mikro filmlerini almak, bunları tasnif etmek ve saklamak,

b) Eski Vakıflar ile Türk Medeni Kanunu’na göre kurulan vakıfların merkezi sicile tescilini yapmak, makhekemeler, resmi kuruluşlar ve vakıf evlatlar tarafından merkezi sicilde tescil edilmiş vakıflarla ilgili istenilen belgelerin onaylı örneklerini vermek,

c) Diğer Devlet Kuruluşları ile bunlara bağlı arşiv, kütüphane ve kuruluşlarla şahısların elinde bulunan vakfiye ve benzeri belgeleri tespit ederek bunların Vakıflar Genel Müdürlüğü arşivine intikalini sağlamak,

d) Tevliyet, zabıt, intifa hakkı, şart tebdili ve tevzin (denkleştirme) cetveli gibi işlemleri kütüğe tescil ederek bunlarla ilgili evrak ve belgeleri saklamak,

e) Arşivde yapılacak ilmi araştırmaları Milli çıkarlara uygun olarak güvenlik içinde yürütmek,

f) Vakıfları ve Vakıf hizmetlerini tanıtıcı, ilmi kitap, dergi ve broşürler yayınlamak, Genel Müdürlüğe bağlı kütüphane ve müzelerin çalışmalarını planlamak ve denetlemek, Vakıflarla ilgili galeri ve sergiler açmak,

g) Genel Müdürlüğün tarihçesini hazırlamak,

h) Genel Müdür tarafından verilen diğer hizmetleri yürütmek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Danışma ve Denetim Birimleri

Danışma ve denetim birimleri

MADDE 16

Vakıflar Genel Müdürlüğündeki danışma ve denetim birimleri şunlardır.

a) Teftiş Kurulu

b) Hukuk Müşavirliği

Teftiş Kurulu

MADDE 17

Teftiş Kurulu Genel Müdürün emri veya onayı üzerine Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar:

a) Genel Müdürlüğün merkez kuruluşları ile taşra kuruluşlarının her türlü işlemleriyle ilgili olarak teftiş inceleme ve soruşturma işlerini yürütmek,

b) Genel Müdürlüğün görevlerini daha iyi gerçekleştirmek mevzuata ve programa uygun çalışmasını temin etmek amacıyla gerekli teklifleri hazırlamak ve Genel Müdüre sunmak,

c) Özel Kanunlarla verilen diğer görevleri yürütmek.

Teftiş Kurulunun kuruluş esasları ile müfettişlerin çalışma usul ve esasları tüzükle düzenlenir.

Hukuk Müşavirliği

MADDE 18

Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün merkez ve taşra birimlerinden sorulan hukuki konular ile hukuki, mali ve cezai sonuçlar doğuracak işlemler hakkında görüş bildirmek,

b) Genel Müdürlüğün menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak,

c) Vakıflar Genel Müdürlüğünün taraf olduğu davalarla gerekli bilgileri hazırlama ve idareyi ilgilendiren davalarda Genel Müdürlüğü temsil etmek,

d) Genel Müdürlüğün gayelerini daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata plan ve programa uygun çalışmasını temin etmek amacı ile gerekli hukuki teklifleri hazırlamak ve Genel Müdüre sunmak,

e) Vakıflar Genel Müdürlüğü ile ilgili kanun, tüzük ve yönetmelikleri hukuki açıdan incelemek, gerektiğinde hazırlamak ve gerekli görülecek değişiklikleri teklif etmek,

f) Başbakanlıktan veya diğer kuruluşlardan gönderilen kanun, tüzük ve yönetmelik tasarılarını Hukuki açıdan inceleyerek Genel Müdürlük görüşlerini belirlemek.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yardımcı Hizmet Birimleri

Yardımcı hizmet birimleri

MADDE 19

Vakıflar Genel Müdürlüğündeki yardımca hizmet birimleri,

a) Muhasebe Dairesi Başkanlığı

b) Personel ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

c) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı

d) Savunma Uzmanlığı

Muhasebe Dairesi Başkanlığı

MADDE 20

Muhasebe Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için insan, para ve malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak üzere Genel Müdürlük Bütçesini plan ve program esaslarına göre hazırlamak ve uygulanmasını takibetmek,

b) Gerekli istatistikleri toplamak ve değerlendirmek,

c) 2762 sayılı Vakıflar Kanunu Hükümleri gereğince mazbut vakıflar arasına alınan mülhak vakıfların işlemlerini takibetmek ve sonuçlandırmak,

d) Özel Fon hesaplarına yapılan tahsilatlar ile bu hesaptan yapılan harcamaları takibetmek ve sonuçlandırmak,

e) Merkez ve Taşra Saymanlıklarının aylık hesaplarını incelemek Saymanlık İdare Hesaplarının Sayıştay Başkanlığınca yargılanması sonucu çıkan ilamları takibetmek ve sonuçlandırmak,

f) Mazbut vakıflarla ilgili intifa hakkı tahsislerini, iştirak ve sermaye ödemelerine ait işlemleri, Vakıflar Genel Müdürlüğünde çalışan memurların kefalet işlemlerini yapmak,

g) Vakıflar Genel Müdürlüğünün Kesin Hesap Kanun Tasarısını hazırlamak,

h) Genel Müdür tarafından verilen diğer hizmetleri yürütmek.

Personel ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

MADDE 21

Personel ve Eğitim Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır.

a) Genel Müdürlüğün insangücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmaları yapmak, personel sisteminin geliştirilmesiyle ilgili önerilerde bulunmak,

b) Genel Müdürlük personelinin eğitim, atama, emeklilik, ve konut tahsis işlemlerini yapmak,

c) Mevcut mevzuat esasları dairesinde toplu iş sözleşmelerini yürütmek, işçilerin sendika üyelik durumlarını ve buna ait işlemleri takibetmek ve bu işlemlerin tamamlanması için kurum içi ve dışı yazışmaları yürütmek,

d) Memurun Muhakemat Komisyonu ile Merkez Disiplin ve Yüksek Disiplin Kurulları işlemlerini yürütmek,

e) Genel Müdür tarafından verilen diğer hizmetleri yürütmek.

İdari İşler Dairesi Başkanlığı

MADDE 22

İdari İşler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlük için gerekli araç, gereç, kırtasiye ve malzemelerin temini, dağıtımı, tahakkuku ve onarım hizmetlerini yürütmek,

b) İhtiyaç duyulan bina ve arazinin kiralanma, satın alma işlemlerini yürütmek,

c) Temizlik, aydınlatma, ısıtma, bakım, onarım ve taşıma işlemlerini yapmak,

d) Sosyal tesislerin kurulması ve yönetimi ile ilgili hizmetleri düzenlemek ve yürütmek,

e) Genel Müdürlük personelinin ve ailelerinin sağlık hizmetlerinden yararlanmalarını sağlamak,

f) Genel Evrak, arşiv ve haber merkezinin hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve gerektiğinde protokol işlemlerini yürütmek,

g) Genel Müdürlükçe verilecek benzeri işleri yapmak.

Savunma Uzmanlığı

MADDE 23

Savunma Uzmanlığı özel kanunda ve diğer kanunlarda gösterilen görevleri yapar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Taşra Teşkilatı

Taşra teşkilatı

MADDE 24

Vakıflar Genel Müdürlüğü, genel hükümlere göre taşra teşkilatı kurabilir.

BEŞİNCİ KISIM

Sorumluluk ve Yetkiler

Yöneticilerin sorumlulukları

MADDE 25

Genel Müdürlük merkez ve taşra kuruluşlarının her kademedeki yöneticileri yapmakla yükümlü bulundukları hizmet ve görevleri, Genel Müdürlük emir ve direktifleri yönünde, mevzuata, plan ve programlara uygun olarak düzenlemek ve yürütmekten sorunmludur.

Koordinasyon ve işbirliği konusunda Genel Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluğu

MADDE 26

Genel Müdürlük ana hizmet ve görevleriyle ilgili konularda diğer kurum ve kuruluşların uyacakları esasları yürürlükteki mevzuata uygun olarak belirlemekle kaynak israfını önleyecek ve koordinasyonu sağlayacak tedbirleri almakla görevli ve yetkilidir.

Genel Müdürlük diğer kuruluşların hizmet alanına giren konulara ait faaliyetlerinde Başbakanlıkça belirlenen esaslar çerçevesinde ilgili kuruluşlara danışmak ve gerekli işbirliği ve koordinasyon sağlamaktan sorumludur.

Genel Müdürlük hizmet alanlarına giren konularda mahalli idarelerle koordinasyonu sağlar.

Düzenleme görev ve yetkisi

MADDE 27

Genel Müdürlük yerine getirmekle sorumlu olduğu hizmetleri Kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve diğer idari metinlerle düzenlemekle görevli ve yetkilidir.

Yetki devri

MADDE 28

Genel Müdür ve her kademedeki kuruluş yöneticileri sınırlarını açıkca belirlemek şartıyla yetkilerinden bir kısmın astlarına devredebilir. Ancak yetki devri, yetki devreden amirin sorumluluğunu kaldırmaz.

ALTINCI KISIM

Çeşitli Hükümler

Atama

MADDE 29

23/4/1981 tarihli ve 2451 sayılı Kanun Hükümleri dışında kalan memurların atanmaları Genel Müdür tarafından yapılır. Ancak Genel Müdür bu yetkisini gerekli gördüğü alt kademelere devredebilir.

Kadrolar

MADDE 30

Kadroların tesbit, ihdas, kullanımı ve iptali ile kadrolara ait diğer hususlar Genel Kadro ve Usulü Hakkındaki hükümlerine göre düzenlenir.

Bütçe

MADDE 31

Genel Müdürlük katma bütçesi aşağıdaki gelirlerden oluşur;

a) Kira Gelirleri,

b) İşletme Kârları,

c) İştirakler Gelirleri,

d) Vakıflardan alınan teftiş ve denetleme payları,

e) Emaneten ve niyabeten yönetilen vakıflardan alınan yönetim payları,

f) Faizler,

g) Müteahhitlerden alınacak gecikme cezaları,

h) Taşınır malların satış bedeli ve çeşitli gelirleri,

i) Hazine Yardımı.

İta amirliği

MADDE 32

Genel Müdürlüğün harcamalarında ita amiri Genel Müdürdür. Genel Müdür bu yetkisini, tesbit edeceği esaslar çerçevesinde uygun gördüğü kimselere devredebilir.

Kaldırılan hükümler

MADDE 33

6760 sayılı Vakıflar Umum Müdürlüğü Vazife ve Teşkilatı Hakkındaki Kanunun 13, 14, 16 ncı maddeleri ile Ek-2 ve Ek-6 ncı maddeleri hariç; diğer hükümleri ve 2762 sayılı Vakıflar Kanununun 2, 3, 4 üncü maddeleri yürürlükten kaldırılmıştır.

GEÇİCİ MADDE 1

Genel Müdürlük Teşkilatı bu Kanun Hükmünde Kararname esaslarına göre yeniden düzenleninceye ve bu düzenleme uyarınca Genel Kadro ve Usulü Hakkındaki mevzuat hükümlerine göre yeni kadrolar tesbit ve ihdas edilinceye kadar bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği tarihte uygulanmakta olan mevcut kadroların kullanımına devam olunur.

GEÇİCİ MADDE 2

Bu Kanun Hükmünde Kararname ile yapılan yeni düzenleme sebebi ile kadro ve görev unvanları değişmeyenler yeni kadrolarına atanmış sayılırlar.

Kadro ve görev unvanları değişenler veya kaldırılanlar yeni bir kadroya atanıncaya kadar durumlarına uygun işlerde görevlendirilirler ve eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge ve her türlü hakları yeni görevlerinde kaldıkları sürece şahıslarına bağlı olarak saklı tutulur.

GEÇİCİ MADDE 3

Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin uygulanmasını göstermek üzere gerekli tüzük ve yönetmelikler yürürlüğe girinceye kadar mevcut tüzük ve yönetmeliklerin bu Kanun Hükmünde Kararnameye aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam olunur.

GEÇİCİ MADDE 4

Bu Kanun Hükmünde Kararnameye göre yeniden düzenleme yapılıncaya kadar değişen yada yeniden kurulan birimlere verilen görevler daha önce bu görevleri yapmakta olan birimler tarafından yapılmaya devam edilir.

Genel Müdürlük Teşkilatını ve kadrolarını en geç altı ay içinde bu Kanun Hükmünde Kararnameye uygun hale getirir.

GEÇİCİ MADDE 5

Genel Müdürlük Taşra Teşkilatı bu Kanun Hükmünde Kararnamenin 24. maddesi esaslarına göre yeniden düzenleninceye kadar görev ve hizmetleri mevcut taşra teşkilatı tarafından yürütülmeye devam olunur.

Genel Müdürlük taşra teşkilatını ve kadrolarını engeç altı ay içinde bu Kanun Hükmünde Kararnameye uygun hale getirir.

Yürürlük

MADDE 34

Bu Kanun Hükmünde Kararname yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 35

Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.