Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

MADDE 1

4/8/2002 tarihli ve 24836 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Elektrik Piyasası Lisans Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan (55) numaralı tamın aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki tanımlar eklenmiştir.

"55. Yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisleri: Rüzgar, güneş, jeotermal, dalga, gel-git, biyokütle, biyogaz, hidrojen enerjisine dayalı üretim tesisleri ve kurulu gücü 50 megavat (MW) ve altında olan kanal veya nehir tipi hidroelektrik üretim tesisleri ile rezervuar hacmi yüz milyon metre küpün veya rezervuar alanı onbeş kilometrekarenin altında olan hidroelektrik üretim tesislerini,

56. Özsermaye: Şirketin bilançosunda yer alan, çıkarılmış ya da ödenmiş sermayesi, emisyon primi, değer artış fonları, yedek akçeleri ve net dönem karı ile özsermaye niteliği taşıyan diğer kalemler toplamından varsa geçmiş dönem zararlarının indirilmesinden sonra kalan miktarı,

57. Tesis tamamlanma tarihi: Bağlantı ve/veya sistem kullanım anlaşmalarında öngörülen yükümlülüklerin yerine getirilmesini takiben üretim tesisinin iletim ve/veya dağıtım sistemine senkronizasyonunun sağlanması için TEİAŞ ve/veya dağıtım lisansı sahibi tüzel kişiye lisans sahibi tüzel kişi tarafından uyum raporunun sunulacağı tarihi,"

MADDE 2

Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin beşinci fıkrasının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir.

" Birden fazla tesiste aynı tüzel kişilik adı altında üretim faaliyeti göstermek isteyen tüzel kişiler; üretim, otoprodüktör ya da otoprodüktör grubu lisanslarından ancak birini alabilir."

MADDE 3

Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 7

Piyasada faaliyet göstermek üzere lisans başvurusunda bulunacak özel hukuk hükümlerine tabi tüzel kişilerin, 6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri doğrultusunda anonim şirket ya da limiTed şirket olarak kurulmuş olmaları zorunludur. Anonim şirket olarak kurulmaları halinde, hisselerinin tamamının nama yazılı olması şarttır. Ancak, hisselerinin tamamı nama yazılı olmayan anonim şirketler, lisans almalarının Kurul kararıyla uygun bulunması sonrası anasözleşme değişikliği yapmak kaydıyla lisans başvurusunda bulunabilir.

Lisans başvurusu sahibi tüzel kişilikte yüzde on ve üzerinde doğrudan veya dolaylı pay sahibi olan gerçek kişiler ile yönetim kurulu üyesi, genel müdür ve genel müdür yardımcısı unvanları ile başka unvanlarla istihdam edilseler dahi yetki ve görevleri itibarıyla genel müdür yardımcısına denk veya daha üst makamlarda imza yetkisini haiz diğer yöneticiler ve denetçilerin; taksirli suçlar hariç olmak üzere, ağır hapis veya beş yıldan fazla hapis, basit veya nitelikli zimmet, cürüm işlemek için teşekkül oluşturmak, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, hileli iflas gibi yüz kızartıcı suçları işlemediği; istimal ve istihlak kaçakçılığı dışında kalan kaçakçılık suçları, resmi ihale ve alını satımlara fesat karıştırma, kara para aklama, Devlet sırlarını açığa vurma veya vergi kaçakçılığı suçlarından dolayı kesinleşmiş mahkumiyet kararlarının bulunmaması zorunludur.

Tüzel kişiler piyasada faaliyet göstermek üzere lisans almak için; Ek-1’de yer alan “Lisans Başvuru Dilekçesi” ve Ek-2'deki “Taahhütname" ile birlikte, Ek-3’de istenilen belgeleri eksiksiz olarak ibraz etmek suretiyle Kuruma başvurur. Otoprodüktör grubu lisansı başvurusunda bu işlemlere ek olarak Ek-5’de yer alan "Otoprodüktör Grubu Ortakları Bilgi Formu"nun her bir ortak için doldurularak sunulması da zorunludur.

Üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansları için yapılacak başvurularda; lisansa konu olan üretim tesisinin özellikleri dikkate alınarak hazırlanan ve tesisin tamamlanma tarihine kadar olan süreci kapsayan bir terinin programının sunulması ve bu program kapsamındaki tesis tamamlanma tarihinin Kurum tarafından uygun bulunması esastır.

Üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansları için yapılacak başvurular kapsamında; linyit, taşkömürü, asfaltit, bitümlü şist, jeotermal, dalga, gel-git ve güneş enerjisi gibi yerli doğal kaynaklardan elektrik enerjisi üretmek üzere üretim tesisi kurulması talep edildiği takdirde;

a) Linyit, taşkömürü, asfaltit, bitümlü şist ve jeotermal kaynaklar açısından; enerji kaynağına ilişkin yakıt temin anlaşması veya enerji kaynağının kullanım hakkı ya da diğer ayni haklarının tesis edilmiş olduğunun veya bu hakların tesis edileceğinin yetki sahibi gerçek veya tüzel kişilerce taahhüt edilmiş olduğunun,

b) Dalga, gel-git ve güneş enerjisine dayalı kaynaklar açısından; üretim tesisinin kurulacağı sahanın özel mülkiyete konu olması ve kamulaştırma talep edilmemesi halinde mülkiyet ve/veya diğer ayni hakların tesis edilmiş veya bu hakların tesis edileceğinin yetki sahibi gerçek veya tüzel kişilerce taahhüt edilmiş olduğunun,

belgelenmesi zorunludur.

Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı üretim tesisinin kurulacağı sahanın, herhangi bir amaçla tahsis edilmemiş kamuya ait arazi olması veya üretim tesisinin kurulacağı saha üzerindeki mülkiyet veya diğer ayni hakların tesis edilmemiş veya bu hakların yetki sahibi gerçek veya tüzel kişilerce tesis edileceğinin taahhüt edilmemiş olması durumunda; rüzgar veya güneş enerjisine dayalı bir üretim tesisi kurmak üzere lisans almak için yapılan ilk başvurunun Resmi Gazetede yayımlanması ve Kurum ilan panosu ile Kurum internet sayfasında duyurulmasını izleyen on iş günü içerisinde, aynı bölgede ve aynı kaynağı kullanmak suretiyle üretim tesisi kurmak isteyen diğer tüzel kişiler de lisans almak üzere Kuruma başvurmak zorundadır. Bu süreden sonra yapılan başvurular kabul edilmez.

Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı üretim tesisi kurmak üzere yapılan başvurularda; Kurul tarafından yayımlanacak ilgili tebliğ hükümlerine uygun olarak yapılmış ölçümlere daire verilerin de sunulması zorunludur.

Nükleer enerjiye dayalı üretim tesisi kurmak üzere başvuru yapılması ile başvuruların inceleme ve değerlendirmeye alınarak sonuçlandırılmasına ilişkin usul ve esaslar, Kurum tarafından çıkarılacak tebliğ ile düzenlenir.

Başvuru sırasında tüzel kişilerden istenen belgelerin gereğine uygun olarak teslim edilip edilmediği hakkındaki değerlendirme; sunulan belgelerin Kurum merkez evrakına giriş tarihini izleyen on iş günü içerisinde tamamlanır ve gereğine uygun olarak yapılmadığı tespit edilen lisans başvurularındaki eksikliklerin on iş günü içerisinde giderilmesi istenerek, giderilmediği takdirde başvuru sırasında sunulan belgelerin iade edileceği bildirilir.

Bu süre içerisinde sunulan belgelerin gereğine uygun olarak teslim edilip edilmediği hakkındaki değerlendirme on iş günü içerisinde tamamlanır ve eksikliklerin tespiti halinde, tüzel kişiye son kez yazılı bildirim yapılarak on iş günü içerisinde eksikliklerin giderilmesi talep edilir. Söz konusu süre içerisinde de eksiklikler giderilmediği takdirde başvuru yapılmamış sayılır ve başvuru sırasında sunulan belgeler iade edilir.

MADDE 4

Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 9

İnceleme ve değerlendirmeye alınan üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansı başvurulan hakkında Kurum tarafından, ilgili tüzel kişi tarafından kurulacak üretim tesisinin iletim ve/veya dağıtım sistemine bağlantısı ve sistem kullanımı hakkında TEİAŞ ve/veya üretim tesisinin bulunduğu dağıtım bölgesindeki dağıtım lisansı sahibi tüzel kişiden görüş istenir ve konu hakkındaki görüşler bildirim tarihinden itibaren kırkbeş gün içerisinde sonuçlandırılarak Kuruma sunulur.

Toptan satış lisansı veya perakende satış lisansı başvurularında; uluslararası enterkonneksiyon şartı oluşmuş ülkelerden ya da ülkelere ithalat ve/veya ihracat faaliyetlerinde bulunulmasının da talep edilmesi halinde; söz konusu ithalat ve/veya ihracat faaliyetine Kurul onayıyla izin verilmeden önce Kurum tarafından, 3154 sayılı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanuna göre oluşturulan Bakanlık görüşü ile teknik konulara ilişkin olarak TEİAŞ ve/veya dağıtım lisansı sahibi tüzel kişilerin görüşü alınır. TEİAŞ ve/veya dağıtım lisansı sahibi tüzel kişiler teknik konular hakkındaki görüşlerini Kurum tarafından yapılan yazılı bildirim tarihinden itibaren kırkbeş gün içerisinde sonuçlandırarak Kuruma sunar.

Kurum yaptığı inceleme ve değerlendirmede tüm lisanslar açısından temel olarak aşağıdaki hususları göz önünde bulundurur;

a) İlgili mevzuatta öngörülen amaçlara uygunluk,

b) Duyurusu yapılan başvurulara, belirtilen süre içerisinde yazılı olarak yapılan itirazlar hakkında oluşturulan görüşler,

c) Tüketici haklarının korunması ile rekabetin ve piyasanın gelişimine olan etki,

d) Tüzel kişinin mali gücü ve finansman kaynakları,

e) Başvuruda bulunan tüzel kişilerin; varsa, yurt içi ve yurt dışı piyasalardaki deneyim ve performansları,

Üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansı başvurularının inceleme ve değerlendirilmesinde; kullanılacak yakıt tipi, yakıt tipine göre üretim tesisinin kurulacağı sahanın yer seçimi ile etkin kullanımı da dikkate alınır.

Hidrolik enerjisine dayalı üretim tesisi kurmak amacıyla aynı bölge ve aynı kaynak için yapılan birden fazla tüzel kişinin, yapılan inceleme ve değerlendirme sonucunda üçüncü fıkradaki hususları sağladığının tespit edilmesi halinde, lisans verilecek tüzel kişi, Kurum tarafından yayımlanan birden fazla tüzel kişi arasında seçim yapılmasına ilişkin usul ve esasları düzenleyen tebliğ hükümleri çerçevesinde belirlenir.

Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı üretim tesisi kurmak amacıyla aynı bölge ve aynı kaynak için yapılan üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansı başvurularında, tüm lisanslar açısından geçerli olan temel değerlendirme kriterlerini sağlayan birden fazla başvuru olması halinde, aşağıdaki kriterler dikkate alınır:

a) Üretim tesisinin teknolojisi, toplam verimliliği, ünite kurulu gücü ve toplam kurulu gücü itibarıyla sahanın üretim potansiyelinin değerlendirilme oranı,

b) Tesis tamamlanma süresi ve ünitelerin öngörülen devreye alınma tarihleri,

c) Üretim tesislerinden üretilen elektrik enerjisi ve/veya kapasite ile ilgili olarak, piyasada faaliyet gösteren toptan satış, perakende satış lisansı sahibi tüzel kişiler veya serbest tüketiciler ile bağlantı yapılmış olması,

d) Kamulaştırma gereği,

e) Finansman temin güvenilirliği ve özkaynak/borç oranı.

Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı üretim tesisi kurmak amacıyla aynı bölge ve aynı kaynak için yapılan üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansı başvurularına ilişkin yapılan inceleme ve değerlendirme sonucunda, birden fazla tüzel kişinin lisans alma yeterliliği taşıdığının tespit edilmesi halinde; lisans verilecek tüzel kişi, Kurum tarafından yayımlanan birden fazla tüzel kişi arasında seçim yapılmasına ilişkin usul ve esasları düzenleyen tebliğ hükümleri çerçevesinde belirlenir.

Başvuru sahibinden, inceleme ve değerlendirme sürecinin sonuçlandırılabilmesi için ihtiyaç duyulan her türlü ek bilgi ve belge ayrıca istenebilir ve başvuru sahibi tüzel kişiyi temsile yetkili şahıslar doğrudan görüşme yapmak üzere çağrılabilir."

MADDE 5

Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 10

Lisans başvuruları, inceleme ve değerlendirmeye alınmalarını takip eden altmış gün içerisinde sonuçlandırılır. Bu süre, yeterli olmaması durumunda Kurul kararıyla azami kırk gün uzatılabilir ve süre uzatımı başvuru sahibi tüzel kişiye yazılı olarak bildirilir.

Kurum tarafından yapılan inceleme ve değerlendirme Kurula sunulur ve lisans başvurusu Kurul kararıyla sonuçlandırılır. Lisans başvurusunun Kurul kararıyla reddedilmesi durumunda, ret gerekçeleri başvuru sahibi tüzel kişiye Kurul kararını izleyen beş iş günü içerisinde yazılı olarak bildirilir.

İnceleme ve değerlendirme sonucu lisans alması Kurul kararıyla uygun bulunan başvuru sahibi tüzel kişiye;

a) Şirket anasözleşmesinde gerekli değişiklikleri yapması,

b) Yapılması öngörülen ithalat ve/veya ihracat faaliyetine ilişkin olarak, başvuru sırasında İthalat ve İhracat Yönetmeliği çerçevesinde sunulan belgelere uygun anlaşmaları Kuruma ibraz etmesi,

c) Lisans alma bedelinin kalan tutarının Kurum hesabına yatırıldığına ilişkin belgeyi ibraz etmesi,

durumunda lisans alabileceği ve bu yükümlülüklerin doksan gün içerisinde yerine getirilmesi halinde lisansının verileceği yazılı olarak bildirilir.

Anasözleşme değişiklikleri kapsamında tüzel kişilerin aşağıdaki yükümlülükleri yerine getirmeleri istenir;

a) 6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri doğrultusunda kurulmuş anonim şirketlerden, hamiline yazılı hisseleri olanların, hisselerinin tamamını nama yazılı hale getirmesi,

b) Şirket asgari sermayesinin;

1) Üretim faaliyeti lisansı başvuruları açısından, üretim tesisinin öngörülen toplam yatırım tutarının yüzde onbeşi oranına karşılık gelen miktara eşit,

2) Dağıtım lisansı başvuruları açısından, mülkiyeti ya da işletme hakkı devredilen dağıtım bölgesinin devir ya da satın alınma bedelinin en az yüzde onbeşi oranına karşılık gelen miktara eşit,

3) Toptan satış lisansı başvuruları açısından, bir trilyon TL tutarında,

4) Perakende satış lisansı başvuruları açısından, beşyüz milyar TL tutarında,

5) Sadece perakende satış hizmeti yapmak üzere perakende satış lisansı almak için yapılan başvurular açısından, faaliyet göstereceği her bir dağıtım bölgesi için yüz milyar TL tutarında,

olmasının sağlanması,

c) İlk kez lisans almak üzere başvuruda bulunan tüzel kişilerce birden fazla lisans talep edilmiş olması halinde; asgari sermayenin, uygun bulma kararı verilmiş her bir lisans için öngörülen sermaye miktarlarının toplanması suretiyle bulunan miktara eşit olmasının sağlanması,

d) Anasözleşmede yapılacak değişikliklerde Kurumun uygun görüşünün alınacağı hükmüne anasözleşmede yer verilmesi,

e) Hisse devirleri açısından bu Yönetmelikte öngörülen hükümlerin anasözleşmeye derç edilmesi,

f) Tüzel kişilikte yüzde on (halka açık şirketlerde yüzde beş) ve üzerinde doğrudan veya dolaylı pay sahibi olan gerçek kişilerin, ilgili mevzuat hükümlerine göre lisansları iptal edilen tüzel kişilerde doğrudan veya dolaylı olarak yüzde on veya daha fazla pay sahibi olmamasının sağlanması,

g) Dağıtım faaliyeti için uygun bulma kararı verilmiş olması halinde; tüketicilerin korunması ve hizmetin aksamaması açısından dağıtım lisansının iptal edilmesinin zorunlu hale gelmesi durumunda;

1) Lisans iptalinden önce alınan Kurul kararı doğrultusunda, lisans sahibi tüzel kişinin yönetim kurulu üyelerinin bir kısmı veya tamamı değiştirilmek suretiyle yerlerine yeni atama yapılacağı,

2) Dağıtım lisansı sahibi tarafından faaliyet gösterilen dağıtım bölgesindeki tesislerin mülkiyetinin söz konusu dağıtım lisansı sahibine ait olması durumunda, lisans sahibi tüzel kişi nam ve hesabına yüzyirmi gün içerisinde mülkiyete konu tesislerin satışı için mevzuat uyarınca Kurum tarafından çıkılacak ihalede oluşacak fiyattan devrin yapılacağı,

hususlarının anasözleşmede yer alması.

Lisans sahibi bir tüzel kişinin yeni bir lisans başvurusunda bulunması halinde; dördüncü fıkranın (b) bendinde yer alan asgari sermaye hükümleri yerine, lisans sahibi tüzel kişinin özsermayesi dikkate alınır ve söz konusu bentte yer verilen miktar veya oranlar üzerinden mali yeterlilik değerlendirmesi yapılır.

Dördüncü fıkranın (b) bendinin (2), (3), (4) ve (5) numaralı alt bentlerinde öngörülen asgari sermaye miktarı, Elektrik Piyasası Endeksi artış oranının iki katını geçmemek üzere Kurul tarafından belirlenen oranda her yıl artırılabilir.

Kamu tüzel kişilerine dördüncü fıkra hükümleri uygulanmaz.

Otoprodüktör lisansı başvurusunda bulunan tüzel kişilere, dördüncü fıkranın (a) bendi hükümleri hariç diğer bent hükümleri uygulanmaz.

Mevcut sözleşmeler kapsamında faaliyet gösteren veya mevcut sözleşmeleri kapsamındaki tüm işlemleri tamamlayarak faaliyet gösterme hakkı elde etmiş tüzel kişilerin lisans başvurulan için, dördüncü fıkranın (f) ve (g) bentleri hükümleri hariç diğer bend hükümleri uygulanmaz.

Bu maddede belirtilen yükümlülükleri yerine getiren tüzel kişiye Kurul kararı ile lisans verilir, lisans sahibi tüzel kişinin ticaret unvanı ile aldığı lisans türü ve süresi Resmi Gazetede yayımlanır ve Kurum internet sayfasında duyurulur.

Mücbir sebepler dışında, öngörülen süre içerisinde bu yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde lisans başvurusu Kurul kararıyla reddedilir.

Üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansları için Kurum tarafından uygun bulunan tesis tamamlanma tarihi ve süresi lisanslara derç edilir.

Üretim tesisinin kurulacağı sahanın, özel mülkiyete konu olması halinde lisans sahibi tüzel kişi namına, Kanun hükümlerinin gerektirdiği usuller dahilinde kamulaştırma yapılır. Taşınmazın kamulaştırılması yerine, amaç için yeterli olduğu takdirde, Kurum tarafından ilgili kanunlar uyarınca ihtiyaca göre intifa, irtifak, üst hakkı veya uzun süreli kiralama yoluna gidilebilir."

MADDE 6

Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde, beşinci fıkrasında yer alan "üretilerek satışı yapılan” ve "üretilerek satışa sunulan” ibareleri “üretilen” olarak değiştirilmiş, altıncı fıkrasında yer alan parantez içi hüküm madde metninden çıkarılmış, aynı fıkranın (b) bendinde yer alan "yıllar” ibaresi "dönem” olarak ve sekizinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Yerli doğal kaynaklar ile yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisi kurmak üzere lisans almak için başvuruda bulunan tüzel kişilerden lisans alma bedelinin yüzde biri dışında kalan tutarı tahsil edilmez. Yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisleri için ilgili lisanslara derç edilen tesis tamamlanma tarihini izleyen ilk sekiz yıl süresince yıllık lisans bedeli alınmaz. Mevcut sözleşmeler ve Kanunun geçici 3 üncü maddesinin (a) bendinin 3 numaralı alt bendi çerçevesinde Kanun yürürlüğe girdikten sonra Bakanlık tarafından imzalanan otoprodüktör ve otoprodüktör grubu sözleşmeleri kapsamında faaliyet gösteren veya gösterecek yerli doğal kaynaklar ile yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisleri için bu fıkra hükümleri uygulanmaz."

"Yıllık lisans bedelleri; lisans alına bedelinin kalan tutarının ödendiği tarihi izleyen ilk takvim yılından başlamak üzere;

a) Üretim lisansları için her yılın Şubat, Haziran ve Ekim aylarının,

b) Otoprodüktör, otoprodüktör grubu ve toptan satış lisansları için her yılın Mart, Temmuz ve Kasım aylarının,

c) Dağıtım ve perakende satış lisansları için her yılın Nisan, Ağustos, Aralık aylarının,

d) TEİAŞ’ın iletim lisansı için Ocak, Mayıs ve Eylül aylarının,

ilk beş iş günü içerisinde üç eşit taksitte Kurum hesabına yatırılır."

MADDE 7

Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki bent (e) bendi olarak eklenmiş ve altıncı fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"e) Lisans süresince piyasada yaşanan gelişmeler,"

"Lisansı yenilenen lisans sahibi tüzel kişinin ticaret unvanı ile yenilenen lisans türü ve süresi Resmi Gazetede yayımlanır ve Kurum internet sayfasında duyurulur."

MADDE 8

Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Bu Yönetmelikte tanımlanan genel mücbir sebepler ile ilgili lisanslarda tanımlanan özel mücbir sebepler dışında; üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisanslarına derç edilmiş bulunan tesis tamamlanma tarihi ile lisansın verildiği tarih arasındaki sürenin yarısını aşan bir gecikmenin ortaya çıkması halinde lisans iptal edilir. Bu hüküm, birden fazla ünitenin farklı tarihlerde tamamlanmasının lisansta yer alması halinde, yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisleri açısından her bir ünite için ayrı ayrı uygulanır."

MADDE 9

Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Üretim lisansı sahibi tüzel kişiler, birinci fıkrada belirtilen faaliyetler dışında piyasada herhangi bir faaliyette bulunamaz. Üretim lisansı sahibi tüzel kişiler, bu faaliyetler ile lisanslarında yer alınası halinde, piyasa faaliyetini tamamlayan ve/veya gereği olan faaliyetler ile piyasa faaliyeti sonucu oluşan yan ürünlere ilişkin faaliyetleri de ayrı hesap tutmak kaydıyla yürütebilir."

MADDE 10

Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin birinci fıkrasının (m) bendi madde metninden çıkarılmıştır.

MADDE 11

Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki (y) bendi eklenmiştir.

“y) İlgili mevzuat çerçevesinde; bölgesindeki tedarikçi bazında bütün üretim değerlerini ve tedarikçilerine göre sınıflandırılmış olarak serbest tüketicilerin aylık bazdaki tüketim değerlerini, elektronik ortamda ve ilgili mevzuatın gerektirdiği formatta Piyasa Mali Uzlaştırma Merkezine sunacağı.”

MADDE 12

Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinde yer alan "kiralanabileceği" ibaresi "tahsis edilebileceği” olarak değiştirilmiştir.

MADDE 13

Aynı Yönetmeliğin 30 uncu maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“Perakende satış lisansı sahibi tüzel kişiler, serbest olmayan tüketicilere satış amacıyla yapılan elektrik enerjisi alımlarında, yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı bir üretim tesisinde üretilen elektrik enerjisi satış fiyatı; TETAŞ’ın satış fiyatından düşük veya eşit olduğu ve daha ucuz bir başka tedarik kaynağı bulunmadığı takdirde, öncelikli olarak söz konusu yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisinde üretilen elektrik enerjisini satın almakla yükümlüdür.”

MADDE 14

Aynı Yönetmeliğin 32 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"a) Piyasada faaliyet gösteren diğer tüzel kişilere ve tüketicilere karşı olan mali yükümlülüklerin teminat altına alınacağı,"

MADDE 15

Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 33

Otoprodüktör lisansı sahibi tüzel kişiler kendi ihtiyaçlarını karşılamak üzere üretim tesisi kurulması ve üretim fazlası olması durumunda üretilen elektrik enerjisi ve/veya kapasitenin müşterilere satışı faaliyetleri ile iştigal edebilir.

Otoprodüktör grubu lisansı sahibi tüzel kişiler, esas olarak kendilerinin ve ortaklarının elektrik enerjisi ihtiyaçlarını karşılamak üzere üretim tesisi kurulması, üretilen elektrik enerjisi vc/vcya kapasitenin grup ortaklarına satılması, üretim fazlası olması durumunda üretim fazlasının müşterilere satışı faaliyetleri ile iştigal edebilir.

Otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansı sahibi tüzel kişilerin rekabet ortamında ikili anlaşmalar yoluyla müşterilere satabilecekleri elektrik enerjisi miktarı, bu tüzel kişilere ait üretim tesis veya tesislerinde bir önceki takvim yılı içerisinde üretilen toplam elektrik enerjisinin yüzde yirmisini geçmemek üzere Kurul kararı ile belirlenir. Mevcut sözleşmeleri kapsamında otoprodüktör lisansı veya otoprodüktör lisansı sahibi olan tüzel kişiler hariç, yeni lisans alan otoprodüktör lisansı veya otoprodüktör lisansı sahibi tüzel kişiler, önceki takvim yılına ait üretim miktarları oluşuncaya kadar lisanslarına derç edilen ortalama yıllık elektrik enerjisi miktarının yüzde yirmisini geçmemek üzere ikili anlaşmalar yoluyla müşterilere satış yapabilir. Bu oran olağanüstü hallerde yarısına kadar artırılabilir.

Otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansı sahibi tüzel kişilerin sahibi oldukları üretim tesis veya tesislerinde ürettikleri ve rekabet ortamında ikili anlaşmalar yoluyla müşterilere yaptıkları satışa ilişkin elektrik enerjisi satış fiyatı, taraflar arasında yapılacak ikili anlaşmalar kapsamında serbestçe müzakere edilerek belirlenir.

Otoprodüktör veya otoprodüktör grubu lisansı sahibi tüzel kişilerin bir önceki takvim yılı içerisinde ürettikleri elektrik enerjisinin, Kurul tarafından belirlenen orana karşılık gelen miktardan daha fazlasını serbest rekabet ortamında sattığının tespit edilmesi halinde, lisans sahibi tüzel kişinin, yapılan yazılı bildirimi müteakip, otuz gün içerisinde üretim lisansı almak üzere Kuruma başvuruda bulunması zorunludur.

Otoprodüktör grupları tarafından üretilen elektrik enerjisinin grup ortaklarına satışında, serbest rekabet ortamında müşterilere yapılan diğer satışlar için de geçerli olduğu gibi, mevzuat kapsamında fatura düzenlenmesi zorunludur.

Otoprodüktör grubunu teşkil eden ortakların serbest tüketici olması ve lisans başvurusu aşamasında belirlenmiş olması esastır. Lisans kapsamında belirlenmiş olan otoprodüktör grubu ortaklık yapılarında değişiklik, Kurul kararı ve lisans tadili ile yapılabilir.

Otoprodüktör ve otoprodüktör grupları ve iştirakleri, Kanunda özel sektör üretim şirketleri için getirilmiş bulunan piyasa payı kısıtlamalarına tabidir.

Otoprodüktör lisansı sahibi bir tüzel kişinin yapabileceği faaliyetler lisansında ayrıca düzenlenir.

Otoprodüktör grubu lisansı sahibi tüzel kişiler, ikinci fıkrada belirtilen faaliyetler dışında piyasada herhangi bir faaliyette bulunamaz. Otoprodüktör grubu lisansı sahibi tüzel kişiler, bu faaliyetler ile lisanslarında yer alması halinde, piyasa faaliyetini tamamlayan ve/veya gereği olan faaliyetler ile piyasa faaliyeti sonucu oluşan yan ürünlere ilişkin faaliyetleri de ayrı hesap tutmak kaydıyla yürütebilir."

MADDE 16

Aynı Yönetmeliğin 35 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi madde metninden çıkarılmıştır.

MADDE 17

Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi madde metninden çıkarılmış ve (h) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“h) İkili anlaşmalar yoluyla elektrik enerjisi ve/veya kapasite alışverişi yapılabilmesi için, ilgili mevzuatta öngörülen sayaçların tesis edileceği,”

MADDE 18

Aynı Yönetmeliğin 38 inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan "görüş gerekçelerinin” ibaresinden sonra gelmek üzere "Kurum tarafından yapılan veya yaptırılan inceleme sonucunda, objektif teknik kriterlere dayanmaması nedeniyle” ibaresi eklenmiş ve sekizinci fıkrasında yer alan "TEİAŞ ve dağıtım lisansı” ibaresi "TEİAŞ ve/veya dağıtım lisansı” olarak değiştirilmiştir.

MADDE 19

Aynı Yönetmeliğin 41 inci maddenin birinci ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve beşinci fıkrasına aşağıdaki bentler ile maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Piyasada birden fazla faaliyette bulunan ve/veya aynı faaliyeti birden fazla tesiste veya bölgede yürüten lisans sahibi tüzel kişiler, lisansa tabi her bir faaliyet veya faaliyette bulunulan her bir tesis veya bölge ile piyasa faaliyetini tamamlayan ve/veya gereği olan faaliyetler ve piyasa faaliyeti sonucu oluşan yan ürünlere ilişkin faaliyetleri için ayrı hesap ve kayıt tutmakla yükümlüdür.”

“Lisans sahibi bir tüzel kişi piyasa dışında faaliyet gösteremez. Lisans sahibi tüzel kişi, lisansında yer alması halinde, piyasa faaliyetini tamamlayan ve/veya gereği olan faaliyetler ve piyasa faaliyeti sonucu oluşan yan ürünlere ilişkin faaliyetleri yürütebilir.”

"c) Piyasa faaliyetleri arasında,

d) Piyasa faaliyetleri ile piyasa dışı faaliyetleri arasında,

e) Aynı tüzel kişilik adı altında birden fazla dağıtım bölgesinde faaliyet gösterilmesi halinde bölgelere ilişkin hesaplar arasında,”

"Bu madde hükümleri otoprodüktör lisansı sahibi tüzel kişilere uygulanmaz.”

MADDE 20

Aynı Yönetmeliğin 45 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“Bu rapor kapsamında lisans sahibi tüzel kişilerin bir önceki yılda lisans kapsamındaki faaliyeti yerine getirmek üzere ilgili kamu kurum ve/veya kuruluşlarına yaptıkları izin, onay, ruhsat ve benzeri idari işlemlerin başvurularına ve sonuçlarına ait bilgilere de yer verilir.”

MADDE 21

Aynı Yönetmeliğin 46 ncı maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Kurul, lisans sahibi tüzel kişinin faaliyet ve uygulamaları ile işlem, hesap ve mali tablolarının bağımsız denetim kuruluşları ve/veya teknik denetim yapabilecek kişi veya kuruluşlar vasıtasıyla denetlenmesini kararlaştırabilir. Bu tür denetim hizmetlerinin bedeli ilgili lisans sahibi tüzel kişi tarafından karşılanır. Ancak, Kurulun gerek görmesi halinde, bedeli Kurumca karşılanmak kaydıyla da denetim yaptırılabilir.”

MADDE 22

Aynı Yönetmeliğin 47 nci maddesinin altıncı fıkrasının (a) bendinin (4) ve (5) numaralı alt bentleri ve (b) bendinin (3) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra dokuzuncu fıkra olarak eklenmiştir.

"4) Tüzel kişi ve ortaklarının mali durumunu gösteren bilgi ve belgeler,

5) Tüzel kişilikte yüzde on veya üzerinde doğrudan veya dolaylı pay sahibi olan gerçek kişilerin isim ve adresleri ile adli sicil belgeleri,”

"3) Gerçek kişinin adli sicil belgeleri, ”

"Otoprodüktör lisansı sahibi tüzel kişilere bu madde hükümleri uygulanmaz.”

MADDE 23

Aynı Yönetmeliğin 48 inci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Otoprodüktör lisansı sahibi tüzel kişilere bu madde hükümleri uygulanmaz.”

MADDE 24

Aynı Yönetmeliğin 49 uncu maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan "Kamu tüzel kişileri hariç” ibaresinden sonra gelmek üzere “ancak kamu tüzel kişiliğinde yüzde on ve üzerinde doğrudan veya dolaylı pay sahibi gerçek ve tüzel kişiler dahil” ibaresi ve maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Otoprodüktör lisansı sahibi tüzel kişilere bu madde hükümleri uygulanmaz.”

MADDE 25

Aynı Yönetmeliğin geçici 4 üncü maddesinin üçüncü fıkrasının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiş ve dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Bu maddede öngörülen takvim dahilinde lisans başvurularının yapılmaması halinde bu projeler için önceden alınmış iletim ve/veya dağıtım sistemine bağlantı konusunda yeniden görüş alınır.”

"3 Mayıs 2003 tarihine kadar, mevcut sözleşmelerinde yer alan ve Kanunda öngörülen piyasa yapısına aykırılık teşkil eden haklarından, 10 uncu madde uyarınca inceleme ve değerlendirme sonucu lisans alması Kurul kararıyla uygun bulunduğu takdirde feragat edeceğini yazılı olarak Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Kuruma bildiren tüzel kişiler, bildirim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde lisans almak üzere Kuruma başvurmaları halinde, 7 nci maddede öngörülen ilan ve duyuru yapılmaksızın başvurulan inceleme ve değerlendirmeye alınmak suretiyle bu Yönetmelik hükümlerine göre lisansları verilir.”

MADDE 26

Aynı Yönetmeliğin geçici 5 inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinde piyasada faaliyet göstermekte olan kamu tüzel kişileri, lisans almaları halinde, lisans alma bedellerinin yüzde biri dışında kalan tutarı 15 Ocak 2003-15 Nisan 2003 tarihleri arasında Kurum hesabına yatırır.”

MADDE 27

Aynı Yönetmeliğin geçici 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 9

Bu Yönetmeliğin yayımı tarihi itibarıyla faaliyette bulunan otoprodüktör gruplarının mevcut ortaklarının mevcut abonelikleri ile tevsii yatırımları dolayısıyla oluşan yeni abonelikleri için serbest tüketici olma şartı aranmaz.”

MADDE 28

Aynı Yönetmeliğin geçici 10 uncu maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Dağıtım ve perakende satış hizmetlerinin sağlanamadığı gerekçesiyle Kuruma başvuruda bulunulması halinde, yerleşim alanları dışında yer alan üretim tesislerinde, üretim faaliyetini tamamlayan ve/veya gereği olan faaliyetler ile üretim faaliyeti sonucu oluşan yan ürünlere ilişkin faaliyetlerin diğer tüzel kişiler tarafından söz konusu üretim tesislerine entegre şekilde yürütülebilmesi için üretim tesislerinden elektrik enerjisi sağlanmasına 31 Aralık 2005 tarihine kadar izin verilebilir.”

MADDE 29

Aynı Yönetmeliğin geçici 12 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 12

TETAŞ’ın Hazırlık Dönemi sonundan itibaren beş yılı aşmayan bir süre için piyasada faaliyet gösteren lisans sahibi tüzel kişiler ile düzenlemeye tabi ikili anlaşma yapmasına Kurul kararıyla izin verilebilir. Bu süre zarfında, TETAŞ dışında başka bir tedarik kaynağı bulunamadığı takdirde, dağıtım lisansı sahibi tüzel kişilerin yapmak zorunda oldukları son kaynak anlaşmaları da düzenlemeye tabi ikili anlaşmalar kapsamında mütalaa edilir.”

MADDE 30

Aynı Yönetmeliğin geçici 13 üncü maddesinde yer alan "1 Ocak 2006” ibaresi "1 Ocak 2007” olarak değiştirilmiştir.

MADDE 31

Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 14

Bu Yönetmeliğin yürürlük tarihinden önce 50 MW’ın üstündeki kanal veya nehir tipi üretim tesisi kurulmasına ilişkin yapılmış lisans başvurulan, Elektrik Piyasası Lisans Yönetmeliğinin 12 nci maddesinin dördüncü fıkrasındaki lisans alma bedeli ve yıllık lisans bedeline ilişkin düzenlemelerden yararlanır.

GEÇİCİ MADDE 15

Üretim, otoprodüktör ve otoprodüktör grubu lisansları için 1 Ocak 2004 tarihine kadar geçerli olmak üzere; TEİAŞ ve/veya üretim tesisinin bulunduğu dağıtım bölgesindeki dağıtım lisansı sahibi tüzel kişi tarafından bağlantı ve sistem kullanımı hakkındaki görüşün Kuruma verileceği süre altmış gün, Kurumun inceleme ve değerlendirme süresi ise, yetmişbeş gün olarak uygulanır.

GEÇİCİ MADDE 16

Kanunun geçici 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinin (1) numaralı alt bendi uyarınca bir aylık süre içerisinde sonuçlandırılabilmesini teminen, Kurul, mevcut sözleşmeler kapsamında yapılacak lisans başvuruları ile TEİAŞ, TEDAŞ, TEDAŞ’ın bağlı ortaklıkları ve TETAŞ’ın lisans başvuruları için, Elektrik Piyasası Lisans Yönetmeliğinin 7, 8, 9 ve 10 uncu maddelerinde öngörülen süreler ve uygulamaya ilişkin hükümleri farklı uygulamaya yetkilidir.

GEÇİCİ MADDE 17

Mevcut sözleşmeleri kapsamında lisans başvurusunda bulunarak otoprodüktör lisansı veya otoprodüktör grubu lisansı alan tüzel kişiler; 31 Ekim 2003 tarihine kadar Kuruma başvuruda bulunmaları halinde, mevcut lisansları iptal edilerek lisans alma bedeli ödemeksizin üretim lisansı verilir.

Mevcut sözleşmeleri kapsamında otoprodüktör veya otoprodüktör grubu olarak faaliyet gösteren tüzel kişilerce Elektrik Piyasası Lisans Yönetmeliğinin geçici 4 üncü maddesi uyarınca Kuruma yapılan lisans başvurulan kapsamındaki talepleri doğrultusunda veya birinci fıkra uyarınca üretim lisansı verilmesi hallerinde; söz konusu tüzel kişilerin, otoprodüktör veya otoprodüktör grubu iken elektrik enerjisi sağladıkları gerçek veya tüzel kişilere ait mevcut aboneliklere, serbest tüketici şartı aranmaksızın ikili anlaşmalar çerçevesinde elektrik enerjisi satmalarına izin verilir.

GEÇİCİ MADDE 18

Mevcut sözleşmesi bulunan otoprodüktör grupları; mevcut ortakları olan bir tüzel kişi ile doğrudan veya dolaylı olarak asgari yüzde otuz oranında iştirak ilişkisi bulunan ve yıllık tüketimleri 1.000.000 kWh’ın üzerinde olan tüzel kişilere, serbest tüketici olma şartı aranmadan 31 Aralık 2004 tarihine kadar elektrik enerjisi satışı yapabilir.

Otoprodüktör grubu olarak faaliyet gösteren tüzel kişilerin geçici 17 nci madde çerçevesinde üretim lisansı almaları halinde, bu şartları taşıyan tüzel kişilerle serbest tüketici olma şartı aranmadan ikili anlaşma yapmalarına Kurum tarafından izin verilir.

MADDE 32

Aynı Yönetmeliğin Ek-3 bolümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"EK-3

TÜZEL KİŞİLERİN LİSANS BAŞVURUSUNDA SUNMALARI GEREKEN BİLGİ VE BELGELER

A) OTOPRODÜKTÖR LİSANSI BAŞVURUSUNDA SUNULMASI GEREKEN BİLGİ VE BELGELER

1) Başvuru dilekçesi (Ek-1'deki örneğe uygun),

2) Taahhütname, (Ek-2’deki örneğe uygun),

3) Tüzel kişiyi temsile yetkili şahısların yetki belgelerinin aslı veya noter onaylı suretleri,

4) Ticaret Sicil Memurluğunca tasdiklenmiş şirket anasözleşmesi (Anasözleşme tadilleri işlenmiş şekilde.) veya anasözleşme ve değişikliklerinin ilan edildiği Ticaret Sicili Gazetesi’nin bir nüshası,

5) Bağlanacağı trafo merkezi veya dağıtım merkezi ile iletim veya dağıtım hattını içerecek şekilde 3 adet tek hat şeması örneği,

6) Lisans alma tarihinden tesis tamamlanma tarihine kadar geçen süreyi kapsayacak şekilde 3 adet terinin programı örneği,

7) Kurumdan veya Kurum internet sayfasından temin edilerek doldurulmuş 3 adet üretim tesisine ilişkin bilgi formu.

B) DİĞER LİSANS BAŞVURULARINDA SUNULMASI GEREKEN BİLGİ VE BELGELER

1) Başvuru dilekçesi (Ek-1’deki örneğe uygun),

2) Taahhütname (Ek-2’deki örneğe uygun),

3) Tüzel kişiyi temsile yetkili şahısların yetki belgelerinin aslı veya noter onaylı suretleri,

4) Ticaret Sicil Memurluğunca tasdiklenmiş şirket anasözleşmesi (Anasözleşme tadilleri işlenmiş şekilde) veya anasözleşme ve değişikliklerinin ilan edildiği Ticaret Sicili Gazetesi’nin bir nüshası,

5) Tüzel kişilikte yüzde on ve üzerinde doğrudan veya dolaylı pay sahibi olan gerçek ve tüzel kişilerin isim ve adresleri (halka açık şirketlerde yüzde beş),

6) Tüzel kişilikle yüzde on ve üzerinde doğrudan veya dolaylı pay sahibi olan tüzel kişilerin (halka açık şirketlerde yüzde beş), Ticaret Sicil Memurluğunca tasdiklenmiş şirket anasözleşmesi (Anasözleşme tadilleri işlenmiş şekilde) veya anasözleşme ve değişikliklerinin ilan edildiği Ticaret Sicili Gazetesi’nin bir nüshası,

7) Tüzel kişilikte yüzde on ve üzerinde doğrudan veya dolaylı pay sahibi olan gerçek kişiler ile yönetim kurulu üyesi, genel müdür ve genel müdür yardımcısı ve denetçilere ait (ünvanları belirtilmek suretiyle) ikametgah ve adli sicil belgeleri,

8) Tüzel kişi ortağın yönetim ve denetimini belirleyen sermaye paylarının bir başka tüzel kişiye ait olması halinde, gerçek kişi ortak yada ortaklara ulaşılıncaya kadar ortaklık yapısını ortaya koyan bilgi ve belgeler,

9) Tüzel kişilikte yüzde on (halka açık şirketlerde yüzde beş) ve üzerinde doğrudan veya dolaylı pay sahibi olan gerçek ve tüzel kişi ortakların mali durumunu gösteren belgeler ve bu kapsama giren gerçek ve tüzel kişi ortakların pay oranları ve tutarları ile varsa imtiyazlı paylarını gösteren listeler,

10) Otoprodüktör lisansı başvuruları için elektrik enerjisi sağlanacak ortaklara ilişkin bilgi formu (Ek-5’deki örneğe uygun),

11) Kullanılacak yerli doğal kaynağın türüne göre;

a. DSİ ile yapılmış su kullanım anlaşmasının veya su kullanım anlaşmasının imzalanacağının taahhüt edilmiş olduğunu gösterir belgenin aslı veya söz konusu kurum tarafından aslına uygunluğu tasdiklenmiş bir örneği ya da noter onaylı sureti,

b. Yurt içinde çıkan linyit, taş kömürü, asfaltit, bitümlü şist gibi katı fosil yakıtlar, doğal gazın ve jeotermal kaynağın kullanım haklarına ilişkin olarak; yetkili kurum ve kuruluşlar ve/veya özel kişilerle yapılmış yakıt teminine ilişkin anlaşmaların veya kullanım haklarının edinilmiş olduğunu ya da edinileceğinin taahhüt edilmiş olduğunu gösteren belge veya belgelerin aslı veya sözleşmenin tarafı kurum tarafından aslına uygunluğu tasdiklenmiş bir örneği ya da noter onaylı sureli,

veya noter onaylı birer sureti,

c. Rüzgar enerjisine dayalı üretim tesislerini ilgilendiren arazinin özel mülkiyete konu olması halinde arazinin mülkiyeti ya da diğer ayni haklarının edinilmiş olduğunu ya da edinileceğinin mülkiyet sahibi kişi tarafından taahhüt edilmiş olduğunu gösterir belgelerin aslı veya noter onaylı birer sureti,

d. Rüzgar enerjisine dayalı üretim tesisleri için yerleşim planı ve türbin teknik özellikleri,

e. Rüzgar enerjisine dayalı üretim tesisleri için disket ortamında düzenlenmiş en az bir yıllık rüzgar ölçüm verileri.

12) Üretim tesisinin;

a. Yerini gösteren 3 adet 1/25.000 ölçekli harita,

b. Bağlanacağı trafo merkezi veya dağıtım merkezi ile iletim veya dağıtım hattını içerecek şekilde 3 adet tek hat şeması örneği,

c. Lisans alma tarihinden tesis tamamlanma tarihine kadar geçen süreyi kapsayacak şekilde 3 adet temin programı örneği,

d. Kurumdan veya Kurum internet sayfasından temin edilerek doldurulmuş 3 adet bilgi formu.

Not: 1- Kurulacak üretim tesisinin kurulu gücünün yüksek olması ve/veya piyasa payı sınırlamaları çerçevesinde bir incelemenin yapılmasının gerekmesi halinde ilave bilgi ve belgeler talep edilebilir.

2- Yabancı ortaklara ilişkin olarak yurt dışından temin edilecek belgeler, ilgili ülkenin yetkili makamlarınca veya Türkiye’nin söz konusu ülkedeki konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan "Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi" hükümlerine uygun biçimde düzenlenecek ve gerek görülmesi halinde belgelerin yeminli tercüme bürolarınca yapılmış veya noterden onaylatılmış tercümeleri başvuruya eklenir.

3- Bu bilgi ve belgelere ek olarak, elektrik piyasasına ilişkin faaliyetler kapsamında Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına tüzel kişilik veya ortakları yönünden yapılan veya yapılmakta olan herhangi bir işlemin olup olmadığının beyan edilmesi gerekir.

d- Lisans başvurusu için hazırlanan dosyaya konulan belgeler bir nüsha olarak düzenlenir ve tek bir başvuru dosyası sunulur. Aynı anda birden fazla lisans başvurusunda bulunulması halinde, başvuru kapsamında talep edilen bilgi ve belgelerin asit veya tasdikli suretleri lisans başvurusu dosyalarından birine konulabilir ve diğer dosyalar, bu belgelerin aslına uygunluğunun lisans başvurusunda bulunan tüzel kişi tarafından belirtildiği fotokopiler ile düzenlenebilir."

MADDE 33

Aynı Yönetmeliğin Ek-4 bölümü Yönetmelikten çıkarılmıştır.

Yürürlük

MADDE 34

Bu Yönetmelik yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 35

Bu Yönetmelik hükümlerini Başkan yürütür.