Aşırı fiyatlandırma yoluyla 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesini ihlâl edip etmediğine…
Kurul tarafından aşırı fiyatlamaya ilişkin kararlarda tekel nitelikli pazarlarda…
Kurul, Google’ın açık artırma mekanizmasıyla aşırı fiyat elde ettiği iddiasının incelendiği yakın tarihli kararında aşırı fiyat uygulamasının tüketici refahında doğrudan bir kayba ve dağılım etkisizliğine yol açtığını
Rekabet Kurulu kararlarında AB uygulamasıyla uyumlu olarak EDT ile çizilen temel…
Kurulun yakın tarihli bir başka önemli kararı ise Sahibinden.com kararıdır(82).…
Sahibinden.com kararına karşı açılan iptal davasında(86)…
İptal kararında özetle aşağıdaki tespitler yapılmıştır:…
- Sahibinden.com’un tercih ettiği iş modelinin fiyatlara ve maliyetlere yansıyan…
- EDT’nin ikinci aşaması olan fiyat karşılaştırmasında emsal olmayan farklı pazarlarda…
- İlgili pazarın kısa ve orta vadede kendi düzeltme yeteneğinin bulunmadığı tespiti…
- Karşılaştırma zorluğu gerekçesiyle somut veriler ele alınmadan gözleme/varsayıma…
- Aşırı fiyata müdahalenin olumlu sonuçları olacağının kesin verilerle ortaya konması…
- Hangi tüketici grubunun refahının nasıl etkilendiğinin ayrı değerlendirilmesi gerekir.…
- Aşırı fiyata müdahale için ilgili teşebbüsün hâkim durumda olması yeterli değildir.…
- Mümkünse öncelikle pazara giriş engellerini kaldırma yoluyla çözüm bulunmalıdı…
Sonuç olarak son çare ve istisnaî bir yol olması gereken fiyata müdahale uygulaması…
Yukarıda açıklanan iptal kararından sonraki en güncel karar olan Port Akdeniz…
Netice itibariyle Kurulun aşırı fiyatın tespitinde, AB rekabet hukuku uygulanmasındaki…