7222 sayılı Bankacılık Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
-
Git
: -
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
4. Müşteri Sırrı, Bankacılık Sırrı ve Özel (Hassas) Veri Korumasına İlişkin Düzenlemeler
Çalışma konumuz itibarıyla, bankacılık sektörü ve özellikle bankaların dijital ortamlar…
Söz konusu kanun değişikliği ile müşteri sırrı sayılan verilerin paylaşımı ve aktarımına…
Anılan Yönetmelik’te esasen henüz müşteri ilişkisi kurulmayan kişilere ait verilerin…
Buna paralel diğer bir hükümde de, “Kişisel veriler de dâhil olmak üzere, bankalar ile müşteri ilişkisi kurulmadan önce de var olan ve başka bir bankanın müşteri sırrı niteliğinde olmayan gerçek ve tüzel kişilere ilişkin veriler, tek başına sır kapsamında bulunmamakla birlikte, ilgili kişinin banka müşterisi olduğunu gösterecek şekilde, tek başına ya da … müşteri ilişkisinin kurulmasından sonra oluşan verilerle birlikte işlendiğinde, müşteri sırrı haline gelir.” düzenlemesiyle…
Sırların paylaşılmasına dair Yönetmelik’te müşteri sırrı dışında bir de “banka sırrı”…
Bu noktada dikkatimizi çeken husus, dijital bankacılık uygulaması olduğunu ifade…
Yine Yönetmelik’in “Verilerin paylaşılması” başlıklı 10. maddesi de Bankacılık Kanunu m. 73’e paralel bir düzenleme getirmektedir. İlgili hüküm uyarınca; “Banka, müşterinin kendisinden gelen ve yazılı şekilde ya da kalıcı veri saklayıcısı yoluyla kanıtlanabilir nitelikte olan bir müşteri talebi olmaksızın, faaliyetlerinin ifası sırasında ve her türlü dış hizmet alımlarında bilgi sistemleri aracılığıyla edindiği, sakladığı veya işlediği müşteri sırrı niteliğindeki bilgileri, Kanunda yer alan istisnai haller haricinde yurtiçindeki ve yurtdışındaki üçüncü kişilerle paylaşamaz ve bunlara aktaramaz. Müşterinin, bilgilerini paylaşmaya dair açık rıza göstermesi verilecek hizmet için bir ön şart haline getirilemez”.…
Ne var ki bu aşamada karşımıza şöyle bir tablo ortaya çıkmaktadır: Bir yandan KVKK’da…
Müşterinin açık rızası veya talebi koşuluna ilişkin banka hukuku bakımından ele alınması…
Dijital bankacılık hizmetlerinin açık bankacılık dışındaki diğer önemli kolunu oluşturan…
Öte yandan SIRY kapsamında bakıldığında, arayüz sağlayıcısının uygulaması veya arayüzü…
Son olarak BSEBY’de veri koruması bağlamında olumlu sayılabilecek diğer düzenlemeler…