Buna dayanarak Kurul, CMLKK ile ilişkili kararlarda pazar tanımını genelde bu kararlara…
Kanaatimizce ilgili coğrafi pazar tanımı, bir havalimanı işletmesinin diğer bir havalimanı…
İlk olarak 2000 ve 2001 yıllarına ait eski tarihli kararlarda Antalya havalimanına…
Türkiye’de pazarın büyümesi ve gelişmesi ve alternatif havalimanlarının kurulması…
Havalimanlarının birbirine ikame olup olmaması bakımından belirleyici olacak kriterler ise; uluslararası veya ulusal nitelik taşıması, coğrafi olarak hitap ettiği bölgeler, sunduğu hizmetlerin kalitesi şeklinde sıralanabilir. Antalya Havalimanı’nın özelleştirilmesine ilişkin Kurul kararında Isparta ve Muğla’da bulunan havalimanlarına yönelik olarak yapılan değerlendirmede; Antalya Havalimanı’nın ağırlıklı olarak, turistik seyahat nedeniyle Antalya ili ve çevresinde konaklayan dış hat yolcularına hizmet verdiği, Isparta Süleyman Demirel Havalimanı’nın genel olarak iç hatlara yönelik yapılan uçuşlarda hizmet verdiği, Muğla’da bulunan iki havalimanının ise dış hatlara yönelik uçuş sayısında belirli bir kapasitede bulunmasına rağmen söz konusu havalimanları ile Antalya ili ve çevresindeki turistik bölgeler arasındaki kara ulaşımının havayolu kullanmanın avantajlarını ortadan kaldıracak uzunlukta olduğu, bu nedenle aralarında doğrudan bir ikame ilişkisi bulunmadığı ifade edilmiştir.…
Bunun yanında Antalya Havalimanı ile ikame ilişkisinin değerlendirilmesi gereken diğer bir havalimanı da Alanya Gazipaşa Havalimanı’dır. Hâlihazırda devralan şirket olan TAV HAVALİMANLARI’nın işletme hakkına sahip olduğu Alanya Gazipaşa Havalimanı Antalya ili sınırları içerisinde bulunmaktadır. Antalya Havalimanı ile Alanya Gazipaşa Havalimanı arasındaki mesafe yaklaşık 170 km’dir. Ayrıca Antalya Havalimanı’nın Antalya il merkezine uzaklığı 13 km, Alanya Gazipaşa Havalimanı’nın ise 40 km’dir. Bu hususlar dikkate alındığında, iki havalimanının coğrafi olarak birbirine doğrudan ikame olmamakla birlikte, Antalya ili içerisindeki belirli noktalar için tüketici açısından birbirine ikame edilebilir olarak görüleceği anlaşılmaktadır.(71)”…
Aslında Kurul’un yukarıda yer verilen kararını değerlendirmek açısından bir karşılaştırmalı…
Otorite, yaptığı değerlendirmede Londra için Heatrow havalimanının tek başına dahi…
Bu değerlendirmeler ışığında IGA kararında RK değerlendirmelerine baktığımızda Kurul’un…
Sonuç olarak, İGA’nın ortağı olan beş şirketten sadece Limak’ın İSG’de payı olduğu…
Öncelikle IGA’daki ortakların değişmesinin kararda bir fark yaratıp yaratmayacağı…
Yatay yoğunlaşmalar tarafımızca bu şekilde değerlendirilmekle birlikte dikey yoğunlaşmalar…