“Sebeb-i nizam-ı alem olan Halife-i İslam -edamallahu teala hilafetehu ila yevmi’l-kıyame- hazretlerinin taht-ı velayetinde bulunan bilad-ı İslamiyyede bazı eşhas-ı şerire ittifak ve ittihad ve kendilerine rüesa intihab ederek (liderler seçerek) tebe’a-i sadıka-i şahaneyi hiyel û tezvirat ile iğfal û ıdlale … ve Devlet-i Aliyye’nin nizam û intizamını ve bilâdın eşyasını ihlâl…
el-Cevab: Allah Teala a’lem, olur.”(77)
1827 senesinde kaleme alınmış olan bir fermanda kapatılan Yeniçeri Ocağı’nın ardından…
“… mücerred tahrîk-i silsile-i fitne (sadece fitne halkalarını hareket ettirmek) ve fesâd dâ‘iye-i fâsidesiyle şöyle olacak böyle gidecek diyerek vükelâ-yı Devlet-i aliyye ve me’mûrînin bir vakitde hayâl ve hâtırlarına gelmeyen türlü türlü erâcîf ve ekâzîb neşrederek kendi hâlinde ehl-i ırz gürûhundan olan bir takım ümmet-i Muhammed’in tahdîş-i ezhân ve halecân-ı derûnlarına bâ‘is (vicdanlarını sarsacak) ve bâdî olmakda; …hâşâ emr ü fermân-ı hazret-i zü’l-celâle karşı durmak misilli sözler ile Devlet-i aliyye hakkında türlü türlü şeyler isnâd ve kemâl-i şu‘ûrsuzluklarından nâkısâtü’l-akl ve’d-dîn olan (akıllarında ve inançlarında eksiklik olan) bir takım acâiz ve nisvân (aciz ve kadınlar) makūleleriyle erâcîf tefevvühünde ittihâd ederek onlar dahi bir tarafdan türlü türlü yalanlar çıkarmakda oldukları … ve netîcesi -ma‘âzallâhu te‘âlâ- selb-i âsâyiş-i ibâdı müstelzim ve müstevcib bir keyfiyet olduğundan o makūle neşr-i erâcîfe ictisâr edenler sırren ve alenen (gizli ve açık) taharrî ve tecessüs olunarak (araştırılarak ve sorularak) beher hâl buldurulup haklarında mu‘âmele-i siyâset icrâsıyla ümmet-i Muhammed’i bu makūlelerin şerr ü mekîretlerinden tahlisin (tuzaklarından kurtarmak) çâresine bakılmak şer‘an ve aklen lâzım geldiği; … bugünki günden sonra vazîfesinden hâric ber-mûceb-i fesâd olur ekâzîb ve erâcîf neşrinden min-külli’l-vücûh (her şekilde)
Rumeli Eyaleti’nde bazı kimselerin resmi evrakta sahtecilik yaparak erâcif yaymaktan…
“Rumeli eyaletinde vaki kazalarda fukarayı himayet ederiz deyu müzevver (uydurma) kağıtlar neşir ve akval-i kazibe ve erâcif işâasıyla bölükbaşı namı ve sair güne etvar ile bazı eşkıya makulesi tasallut-ı yedle kazaları zabt ve reâyanın cizye-i şeriyeleri tevziine mümanaat (engel) ve taraf-ı devlet-i aliyyeden memur cizyedârân ve ümenâyı tard (kovmak) ve teb’id ve sair bu mekule umur ve kaza ve reâyaya müdahale misüllü … müfsid eşkıya makulesi kazalardan alâ eyyi hal (her ne olursa olsun) tard ve ib’âd ve memnu olmayanları zecr ve kahr ve istîsal ve izale ve idam ile nizam-ı kadim-i memaliki (memleketin kadim düzenini) ihtilalden himaye emrinde cümle taraflardan bi’l-ittifak icra-yı levazım gayret olunmak babında …”