Otomatik yönlendirme seviyeleri hakkında farklı çalışmalar ve sınıflandırmalar mevcut…
O. seviye – otomatik yönlendirme yok (no automation): Aracın her durum ve…
1. seviye – sürücüye yardımcı sistemler (driver assistance): Aracın esas itibarıyla…
2. seviye – kısmi otomatik yönlendirme (partial automation): Bu otomatik yönlendirme seviyesinde, sürücüye yardımcı bir veya daha fazla sistem aynı anda çalışabilmekte, dolayısıyla araç üzerindeki hem yatay hem dikey hakimiyet belirli durumlarda bu sistemlere bırakılabilmektedir. Bu otomatik yönlendirme seviyesine sahip araçlara, otoyollarda kullanılabilen ve belirli bir hız limitine kadar etkinleştirilebilen hız kontrolü sistemi, aracın uzaktan kontrol edilebilmesini sağlayan sistemler (örneğin uzaktan kumandalı park sistemi) ve direksiyon yardım sistemleri bulunan araçlar örnek olarak gösterilebilir(7).…
3. seviye – koşullu otomatik yönlendirme (conditional automation): Araçta her an mutlaka bir sürücü bulunması gereklidir, fakat belirli koşullarda, örneğin trafiğin sıkışık olduğu hallerde, sürücü “eller-serbest” özelliği gibi özelliklerden yararlanarak hakimiyeti araca bırakabilir. Bu özelliğin devrede olduğu durumda sürücünün aracı sürekli olarak denetlemesine gerek yoktur. Bununla birlikte aracın, sürücünün müdahalesini talep ettiği durumlarda (örneğin otomatik yönlendirme sisteminin gereği gibi çalışmaması ve aracın güvenli bir pozisyona gelmesinin gerekmesi durumlarında) sürücü müdahale edebilecek durumda olmalıdır(8).…
4. seviye – yüksek otomatik yönlendirme (high automation): Tanımlanan belirli…
Aracın araç sistemleri tarafından sevk ve idare edildiği durumlarda aracın kontrolüne…