İlk olarak, kişisel fiyatlandırma ürüne talebi artırır. Kişisel fiyatlandırmanın teşebbüslerce benimsenmesinin arkasında genellikle ürüne olan talebi artırmak yatmaktadır. Örneğin sabit bir fiyattan satılan ürünü, o fiyattan almayacak tüketicilere, daha düşük fiyattan satılırsa ilgili ürün daha fazla kişiye ulaşacaktır. Bu da talebi artırarak sabit maliyetlerin daha fazla ürüne bölünmesine yol açarak ilgili ürünün maliyetini düşürür(49).…
-
Git
: -
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
On İki Levha Yayıncılık
Yayın tarihi: Kasım 2022
Sayfa: 304 - 309
Kerem Cem Sanlı, Cihan Doğan, Deniz Tanlı
Editör:Erdem Büyüksağiş
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
4. Dördüncü Senaryo: Kişisel Fiyatlandırma
Kişisel fiyatlandırma, teşebbüsün; tüketicinin kendisinin verdiği, teşebbüsün tüketiciye…
İkinci olarak, kişisel fiyatlandırma, piyasaya yeni giren teşebbüslere hedefe yönelik indirim imkânı tanıyabilir. Hedefe yönelik indirimler, bir teşebbüsün özellikle geçiş maliyetinin yüksek olduğu bir pazara girerken yerleşik teşebbüslerle rekabet edebilmesine yardımcı olabilir(51).…
Üçüncü olarak, kişisel fiyatlandırma oligopol piyasalarda rekabeti artırabilir. Örneğin oligopol piyasada faaliyet gösteren teşebbüsler kişisel fiyatlandırma rakiplerinin müşterilerine daha uygun teklifler sunabilir. Bu sayede ilgili piyasada fiyat rekabeti artar. Teşebbüsler tek sabit fiyat belirleyerek satış yaptıklarında marjinal alıcı için rekabet ederken kişisel fiyatlandırma yaptıklarında tüm tüketiciler için rekabet edecekleridir. Bu durumun diğer bir sonucu da rakiplerin fiyatları sabitlemeye yönelik uyumlu eylemler içerisine girmesini zorlaştırmasıdır. Zira kişisel fiyatlandırma, tarafların ortak bir karar üzerinde anlaşmalarını ve bunu takip et-
Kişisel fiyatlandırmanın piyasa üzerindeki muhtemel olumsuz etkilerine gelecek olursak,…
Kişisel fiyatlandırmanın ikinci olumsuz etkisi ise bu eylemin rakibi piyasa dışına itmek için kullanılabilir olmasıdır. Bu kapsamda teşebbüsler, kişisel fiyatlandırmayı, rakibin piyasada ihtiyaç duyduğu ölçeği yakalamasını engellemek için kullanabilir(54).…
Kişisel Fiyatlamaya ilişkin ampirik çalışmalar, teşebbüslerin yoğun ve sistematik…
Rekabet politikası açısından yaklaştığımızda, kişisel fiyatlandırma konusu, rekabet…
Peki kişisel fiyatlandırma uygulamalarına rekabet hukuku müdahalesi mümkün müdür?…
Yukarıda kişisel fiyatlandırmanın muhtemel olumsuz sonuçlarında da değindiğimiz üzere,…
Son olarak, kişisel fiyatlandırma ile ilgili olarak yakın zaman içerisinde tüketici…