İkincisi endişe ise, arama motorları, kendi iş birimlerini önceleyerek, arama hizmetleri piyasasında sahip oldukları piyasa gücünü faaliyet gösterdiği diğer piyasalara aktarabilirler. Bu sayede arama motorları, dikey entegre oldukları piyasalarda, kendi iş birimlerini daha görünür kılabilirler. Bu endişe hem Kurul’un hem de diğer rekabet otoritelerinin radarına sıklıkla girmektedir. Bu konudaki ilk örnek Google’ın kendi karşılaştırmalı alışveriş hizmetleri piyasasındaki iş birimini öne çıkardığına dair yürütülen soruşturmalardır. Hem Avrupa Komisyonu hem de Rekabet Kurumu, Google’ın kendi alışveriş karşılaştırma hizmetini arama sonuçlarında ön planda tuttuğu gerekçesiyle Google aleyhine idari para cezası uygulamıştır. Kurul, Google’ın genel arama pazarındaki hâkim durumunu kötüye kullanarak çevrimiçi alışveriş karşılaştırma hizmetleri pazarındaki rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırdığı iddiasına yönelik yürüttüğü soruşturmada, Google’ın alışveriş karşılaştırma hizmeti sunan rakiplerini rekabette dezavantajlı konuma düşürerek rakip teşebbüslerin faaliyetlerini zorlaştırmak ve alışveriş karşılaştırma hizmetleri pazarındaki rekabetin bozulmasına yol açmak suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesini ihlal ettiğine hükmederek Google aleyhine idari para cezası uygulamıştır(81). Diğer bir örnek ise, Kurul’un, Google’ın genel arama hizmetleri pazarındaki hâkim…