Somutlaştıracak olursak, App Store uygulama dağıtım platformunu kullanan bir akıllı cihaz kullanıcısı, ilgili platform bünyesinde yer alan bütünleşmiş arama sekmesi üzerinden ihtiyaç duyduğu uygulamaya ilişkin anahtar kelimeler marifetiyle arama yaparak ihtiyaç duyduğu uygulamaya erişebilmektedir. Benzer durum, Amazon, Trendyol ve Hepsiburada gibi çevrimiçi pazaryeri platformları için de geçerlidir. Tüketici ilgili platformda aradığı ürünü anahtar kelime marifetiyle arayarak, alternatiflerini görebilmektedir. Bu aramaların sıralanması için platformlar çeşitli değişkenler barındıran algoritmalar kullanmaktadır. Platform içi arama algoritmaları bakımından temel hassasiyet platformun arama algoritmasını…
İkinci bir örnek olarak, platformlar daha yüksek komisyon ödeyen ticari kullanıcıların ürünlerini ön plana çıkarma motivasyonuna sahip olabilir. Mesela, Hepsiburada bünyesinde…
Üçüncü olarak, platformlar, başka platformda daha uygun fiyata satış yapan ticari kullanıcıları cezalandırmak amacına matuf olarak ilgili ticari kullanıcıları arama sonuçlarında arka plana atacak algoritmalar belirleyebilirler. Bu konuda Booking aleyhine…
Ülkemizde platform içi arama algoritmalarına ilişkin en güncel karar, Kurul’un Trendyol hakkında…
Pazaryeri faaliyeti kapsamında, kendi ekonomik bütünlüğü altında yer alan diğer…
Pazaryeri faaliyetinden elde edilen ve üretilen her türlü verinin, kendi ekonomik…
Pazaryerinde satış yapan satıcılar arasında ayrımcılık doğuracak nitelikte algoritma…
Bu tedbir kararlarının denetlenebilirliğini teminen gerekli her türlü teknik, idari…
Trendyol bünyesinde; ürün arama, satıcı listeleme, satıcı puanı hesaplama vb. amaçlarla…
Trendyol bünyesinde kullanılmak amacıyla özel olarak geliştirilen tüm yazılımlara…
Trendyol bünyesinde iş süreçlerinin yürütülmesi kapsamında kullanılan tüm yazılımlara…
Her ne kadar söz konusu teşebbüs ile ilgili soruşturma devam ediyor olsa da, bu Karar,…