Arama algoritmalarının tüketicilerle etkileşime girmesinin bir diğer sonucu, bu konunun…
Türkiye’de ise yukarıda da değindiğimiz Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar…
“(1) İnternet ortamında satışa sunulan bir mal veya hizmetin fiyat, nitelik ve benzeri hususlarında karşılaştırma yapılarak sıralama yapılması durumunda, sıralamanın hangi ölçütler dikkate alınarak oluşturulduğuna ilişkin bilgiye aynı alanda ya da bir bağlantı veya uyarı işareti ile tüketicilerin yönlendirilerek ayrıntılı bilgi alabileceği açılır ekranda kolayca görünebilecek şekilde yer verilir.…
(2) Reklam veya sponsorluk ve benzeri anlaşmalara dayanılarak gösterilen sıralama sonuçlarında reklam ibaresine yer verilmesi zorunludur.”…
Görüldüğü üzere yönetmelik, hem sıralamanın hangi ölçütler doğrultusunda yapıldığına…