Dr. Öğretim Üyesi Z. Ertunç ŞİRİN: Onu aslında belki bu karar sonrasında “Yargılamanın yenilenmesi kapsamında madem başvuru yapıldı. Ben de bu kapsamda ve şeklî değerlendiririm. İdari Yargılama Usulü Kanunu m. 53’te de Anayasa Mahkemesinin bireysel başvuru kararları yer almadığına göre bu başvuruyu reddederim” diyen mahkemeye sormak lazım. Bunun cevabını ben veremeyeceğim çünkü. Yani belki birden fazla yön var burada. Dediğiniz gibi bir kere mahkemenin zaten
Prof. Dr. Mahmut KAŞIKCI: Bence, pragmatist yöntemlerle fark vardır da deniliyor…
Dr. Öğretim Üyesi Z. Ertunç ŞİRİN: Aynı şekilde. Ayrıca ilk hususa ilişkin…
Arş. Gör. Yeliz Neslihan AKIN: Ben sorumu Sayın Anayasa Mahkemesi Raportörü Dr. Abdullah TEKBAŞ’a yöneltmek istiyorum. Öncelikle tebliğ konunuzda bireysel başvuruların norm denetimini dönüştürücü etkisi olarak aksi bir durum da olabilir. Keza bir Anayasa Mahkemesi kararında ki burada tartışıldı. Düzeltme beyannamesi veril-
Anayasa Mahkemesi Raportörü Dr. Abdullah TEKBAŞ: Sorular için teşekkür ediyorum. Sondan başlayayım. Tartışmanın olduğu zaten bireysel başvuruya ilişkin kanun tasarısının ilk halinde vardır. Bireysel başvuru yolunda norm denetiminde normu taşımak ama Meclis Genel Kurulu bunu uygun görmemiştir. Dolayısıyla böyle bir irade var. Bunun dışında Anayasa Mahkemesinde de tartışıldı, sempozyum konusu da yapıldı. Fakat bununla ilgili bazı problemler var. Mesela benim aklıma gelen mahkeme uyuşmazlığın çözümünde uygulanacak kuralı norm denetimine getirir, Anayasa’ya aykırı olduğunu değerlendirildiğinde. Kanaatimce
Av. Mehmet Emin ÜNAL: Abdullah Bey’e bir sorum olacak. Ben fakültenin ilk sıralarından bu yana Anayasa Mahkemesi kararlarına vakit buldukça göz atıyorum. Mesleki yaşantım boyunca da genç bir avukatım şu anda da Anayasa Mahkemesi kararlarını çok kaliteli ve değerli buluyorum. Benim burada genel çerçevede bir sorum olacak. Bazı Anayasa Mahkemesi kararlarında ilk derece mahkemelerinin nazara alması gerekli olan
Anayasa Mahkemesi Raportörü Dr. Abdullah TEKBAŞ: Somutlaştırılsaydı onun üzerinde…
Doç. Dr. Nuray Aşçı AKINCI: Tebliğ sahibi tüm yargıç ve meslektaşlarımıza…
Anayasa Mahkemesi Raportörü Dr. Abdullah TEKBAŞ: Yakın tarihleri bilmiyorum ama bir ara beş yıl kadar istatistiklerine baktığım
SMMM Kurtuluş SUNAN: Sorumu Abdullah Bey’e sormak istiyorum. Biliyorsunuz,…
Anayasa Mahkemesi Raportörü Dr. Abdullah TEKBAŞ: Bütçe hakkıyla ilgili anayasal ilkeler doğrultusunda Anayasa Mahkemesi öteden beri istikrarlı bir biçimde kararlar vermekte. Bu bahsettiğiniz meseleler biraz ekonomik, politik hususlarla ilgili. Evet, Anayasa salt toplumsal bir metin değildir ama Anayasa Mahkemesi toplam büyüklükler itibariyle denetim yapmaz. Anayasa Mahkemesi vergi yüküyle ilgili bir denetim yaparken bu vergi yükü ne kadar olmalıdır, toplam büyüklüğü ne kadar olmalıdır, toplam büyüklüğüne göre ben bakıyorum sen bu vatandaş üzerine mali gücün üzerinde vergi yüklemişsin vs. bunlara bakmaz. Bu
Prof. Dr. Ateş OKTAR: Başta değerli konuşmacılar olmak üzere, düzenleyicilere de şükranlarımı sunuyorum, çok teşekkür ediyorum.Sayfa 270