Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Sayfa 177§11. Onaylı İleti Sistemine İlişkin Değerlendirmeler
E-Ticaret Kanunu, katı bir opt-in sistemi getirmiştir. Bu, kanun koyucunun bilinçli tercihidir. E-İleti Yönetmeliği istisnalar getirse de genel yaklaşım katıdır. Esasında, E-Ticaret Kanunu’nun TBMM’de hazırlık çalışmaları sırasında, Alt Komisyonda katı opt-in sistemi dışında alternatiflerin de benimsenmesi tartışılmıştır.…
Opt-in sistemi ve opt-out sistemi karşılaştırılmış, ABD ve Uzak Doğuda uygulanan, opt-out yönteminin…
Aynı doğrultuda, opt-out sisteminin benimsenmesinin e-ticareti dürüst yapanla yapmayan arasındaki farkın kalmamasına neden olacağı değerlendirilmiş, opt-in yönteminin…
Son olarak, soft-opt-in veya soft-in, yani bilgileri alınmış kişiye, benzer ürün ve hizmetler için reklam amaçlı ileti gönderilmesi uygulamasına geçilmesi değerlendirilmiş; kargo işlemleri gibi en basit işler dahi her işlemde nüfus kayıt bilgileri ile iletişim bilgileri gibi kişisel verilerin istendiği, kapsamlı veri korumasının olmadığı Türkiye’de, soft-opt-in uygulamasına…
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Raporu’nda…
Hem Avrupa Birliği hem de Türk hukukunda ticari elektronik ileti konusuna ifade hürriyeti…
Hukuk, ilk bölümde belirtildiği üzere bir denge sanatıdır. Sadece kişilerin korunması…
Ticari iletilere ilişkin düzenlemenin eşitlik perspektifinden de değerlendirilmesi…
Türkiye için en ideal sistem karma opt-out sistemidir: tüm ticari iletişim türleri için opt-out,…
Toptan bir yasaklama yapmak yerine, Amerikan sistemindeki gibi ticari iletileri ilke…
Telefon aramalarının oluşturduğu rahatsızlıklar ve riskler ve de hem mahremiyetin…
Amerikan CAN-SPAM Yasası’nın getirmiş olduğu düzenlemenin amacı, ticari işletmelere…
Ticari iletişim, hem haberleşme hürriyetini içinde barındıran bir haktır. Hizmet…
Her hakkın sınırlandırılmasında olduğu gibi, ticari iletişim hakkına ilişkin sınırlandırmanın…
§10. Ticari Elektronik İletilerde İspat Sorunu
§12. Sonuç