Kabahatler Kanunu’nun 4. maddesi; “Hangi fiillerin kabahat oluşturduğu, kanunda açıkça tanımlanabileceği gibi; kanunun kapsam ve koşulları bakımından belirlediği çerçeve hükmün içeriği, idarenin genel ve düzenleyici işlemleriyle de doldurulabilir.…
- İçindekiler
- Metin
- Referans kopyala
-
Git
: - Sayfaya Git
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
On İki Levha Yayıncılık
Yayın tarihi:
Ağustos 2023
Son Güncelleme:
Haziran 2024
ISBN:
978-625-432-579-3
eISBN:
978-625-432-580-9
Baskı:
1
Sürüm:
3
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
2. Kanunilik İlkesi Açısından Vergi Kabahatlerine Uygulanacak Hüküm, Hükmün Uygulaması ve Kabahatler Kanunu’nun 4. Maddesinin Anayasa’ya Aykırılığı Sorunsalı
Kabahatlerde kanunilik ilkesinin hangi boyutuyla uygulanacağının, bir başka deyişle…
Kabahat karşılığı olan yaptırımların türü, süresi ve miktarı, ancak kanunla belirlenebilir.”…
Bu noktada belirtmek gerekir ki mehaz Alman Düzene Aykırılıklar Kanunu’nda daha farklı…
İlgili düzenlemenin Anayasa’nın 38. maddesine bir aykırılık teşkil edip etmediğinin…
Yürütme organına neredeyse suç ihdas etmeye yakın, böyle geniş bir yetki verilmesinin…
Doktrindeki bir başka görüşe göre ise, idareye verilmiş olan bu yetki kanunilik ilkesinin…
Bu açıklamalar kapsamında, Kabahatler Kanunu’nun 4. maddesinin ilk fıkrasının Anayasa’nın…
Belirtmek gerekir ki Anayasa Mahkemesi vermiş olduğu kararlarda böyle bir izni (Kabahatler…
Anayasa Mahkemesi kararları incelendiğinde; aslında yetki devrinin sınırsız olarak…
Anayasa Mahkemesi’ne göre;(40) “Korunan hukuki değer ile ihlalin neden olduğu hukuki sonuçların aynı olmaması ise, idari suç ve cezalar ile adli suç ve cezalar arasındaki temel farklılığı oluşturmaktadır. Adli para cezalarından daha yüksek miktarlarda idari para cezalarının verilebilmesine olanak tanıyan düzenlemeler de bulunmakla birlikte adli suçlar için öngörülen cezaların idari suçlar için öngörülen cezalardan genellikle daha ağır olması, hürriyeti bağlayıcı cezaların kural olarak adli suçlar yönünden geçerli olabilmesi, idari suçlarda kanun koyucunun daha az önem atfettiği bir hukuki değerin ihlal edilmesi ve öngörülen yaptırımın da genellikle idari bir makam tarafından idari usuller izlenerek uygulanması nedeniyle Anayasa’nın 38. maddesindeki ilkelerin aynı boyut ve kapsamıyla idari suçlara da uygulanması, işin mahiyetine uygun düşmemektedir. Bu bağlamda, yasama organının ağır…
Anayasa Mahkemesi kararları genelde bu yönde olsa da bu konuda kabahatler hukukunda…
Ceza hukukunda idarenin düzenleyici işlemleri ile çerçeve normların içini doldurup…
Aksi yönde de önemli görüşler bulunmaktadır. Bu görüşlerden birine göre, her ne kadar…
Doktrinde özellikle 2005 yılında ceza hukuku alanında yapılan reform sonucu, bu anlayıştan…
Anayasa’nın 38. maddesinin gerekçesinde belirtilen Türk Parasının Kıymetinin Korunması…
Görüldüğü üzere ceza hukukunda artık idarenin düzenleyici işlemleriyle suç ve ceza…
Kaldı ki Anayasa’nın 38. maddesinin hükmünü Anayasa Mahkemesinin yaptığı gibi(50)…
Kabahatler hukukunda da idarenin düzenleyici işlemleri ile kabahat yaratılamayacağı…
Bu düşünceyi destekleyen çok önemli bir diğer dayanak da Anayasa’nın 13. maddesidir.…
Anayasa Mahkemesinin de 14.01.2015 tarihinde(55) Yüksek Öğretim Kanunu’nun 53. maddesinin b fıkrasına(56)…
Vergi hukuku gibi ekonomik suç ve kabahatlere ilişkin olarak bu ilkenin sıkı uygulanmaması…
Uygulamada halen idarenin kabahat tayin ettiği birçok düzenleme bulunmaktadır. Anayasa…
Bu noktada Kabahatler Kanunu’nun 4. maddesindeki gibi Anayasa’ya aykırı ancak yürürlükte…
Belirtmek gerekir ki aslında Kabahatler Kanunu’nun 4. maddesi neredeyse sadece bir…
Kabahatler Kanunu’nun belirlemiş olduğu kanunilik sisteminden daha katı sistemin…