Tüketicinin bu sözleşme kurma yöntemini kullanması, esas olarak tacir açısından faydalıdır.…
97/7 sayılı Yönerge m. 2(1)’de mesafeli sözleşme tanımı yapılmaktadır. Buna göre,…
Sözleşmeyi kurma ve sözleşmenin konusu üzerinde tüketicinin doğru bir irade oluşturamaması…
Bu Yönerge’den yaklaşık 4 yıl sonra, 2001 yılında yayımlanan Yeşil Rapor’da, mesafeli…
Tespit edilen sorunlu meselelerden ilki, mesafeli sözleşmenin tanımına ilişkindir.…
Uygulamada sorun çıkaran bir diğer husus, 97/7 sayılı Yönerge’nin kapsamı dışında…
Bundan başka, sözleşme öncesi bilgilendirmenin, uygun bir süre önce yapılması gereğini…
Eski Yönerge’de tartışılan bir diğer mesele ise cayma hakkına ilişkindir. Raporda,…
Buna ek olarak, cayma hakkının nasıl kullanılacağı ve sonuçları açısından da üye…
Yeşil Rapor’da tespit edilen bir diğer mesele ise, bilgilendirme yükümlülüğüne aykırılığın…
Bu aksaklıklar, yukarıda da ifade edildiği üzere, pazarın hem tüketici hem de tacir…
Bu çalışmaları takiben, 2008 yılında, yukarıda açıklanan gerekçelerle bir Yönerge…
Nihayet mesafeli sözleşmeler 2011 yılında, 97/7 sayılı Yönerge’yi ilga eden 2011/83…
2011/83 sayılı Yönerge’nin, ABM önüne gelen önceki tarihli uyuşmazlıklarda verilen…
2017 yılında 2011/83 sayılı Yönerge değerlendirilmiş ve aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.
Bu rapordan önce, 2015 yılında ise, Dijital Perakende Pazar Stratejisi(37)…
Anılan taslak, 2019/771 sayılı Yönerge halinde yayınlanmışsa da, 2011/83 sayılı Yönerge’yi…