4.7.1939 tarih ve 3653 sayılı Yalova Termal Kaplıcalarının İdaresi Ve İşletilmesi…
-
Git
: -
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
1.2. İşletme İdaresi’nin Hukuki Niteliği
Yalova Kaplıcaları İşletme İdaresinin hukuki niteliği hakkında değerlendirmelerde…
“Yalova Kazası dahilinde olup İcra Vekilleri Heyetince musaddak haritasında gösterilen sınır içindeki Devlete aid sıcak ve soğuk su kaynaklarile kaplıcaların ve bunlara aid binaların, kaplıcalar tesisatının ve arazisinin istismar, intifa ve idaresi bütün hukuk ve vecaibile Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekaletine bağlı (Yalova Kaplıcaları İşletme İdaresi) namı altında hükmi şahsiyeti haiz bir teşekküle devredilmiştir.”…
3.6.2004 tarih ve 5185 sayılı Yalova Termal Kaplıcalarının İşletilmesi Ve Kaplıcaların…
“Yalova İli dahilinde olup Bakanlar Kurulunca onaylanmış haritasında gösterilen sınır içindeki Devlete ait sıcak ve soğuk su kaynakları ile kaplıcaların ve bunlara ait binaların, kaplıcalar tesisatının ve arazinin değerlendirilmesi, intifa ve idaresi Sağlık Bakanlığına devredilmiştir. Yalova Termal kaplıcaları, Bakanlıkça teşekkül ettirilecek İşletme İdaresi marifetiyle... İşlettirilebilir.”…
Değişiklik öngören 5185 sayılı Kanunun genel gerekçesinde şu ifadelere yer veril…
“Devletin temel işlevlerine yönelik olmayan ve ticari yönü ağır basan hizmetler ile özel hukuk kişilerince sevk ve idaresi mümkün olabilecek faaliyetlerin doğrudan ve münhasıran kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülmesi günümüz modern Devletçilik anlayışına uygun düşmemektedir. Ayrıca, Yalova Kaplıcalarının işletme idaresi marifetiyle işletilmesini öngören 3653 sayılı Kanunun söz konusu hükmünün, bu teşekkülün teşkilatına, işleyişine ve kadrolarına yönelik olarak, yeterli ve ihtiyaçlara cevap veren bir düzenleme ihtiva etmemesi sebebiyle önemli aksaklıklar ortaya çıkmış, uzun yıllar boyunca söz konusu tesisler kiralama suretiyle TURBAN A.Ş. vasıtasıyla işletilegelmiştir. Son olarak, bu konuda Türk Sağlık Eğitim Vakfı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılmış olan 15.2.2001 tarihli protokol bulunmaktadır.…
Bu sebeple; 3653 sayılı Kanunun ihtiyaçlara cevap vermeyen l inci maddesinde değişiklik yapılması ve elde edilen gelirlerin bütçe sistemi içinde yerinin belirlenmesi, Yalova Kaplıcalarının Ata yadigarı ve tarihi bir değer olarak görülmesi sebebiyle de önem ve özelliğine istinaden tümüyle kamusal alanın dışına çıkarılmaması, ancak, getirilen sistem içinde kiralama ve restore et-işlet-devret usulü ile işletme ve idaresine de imkân verilmesinin uygun olacağı düşünülerek bu Kanun Tasarısı hazırlanmıştır.”…
Yapılan bu değişiklikle, Yalova Kaplıcaları İşletme İdaresinin kamu tüzel kişiliği…
Sağlık Bakanlığı, 2.5.2006 tarihinde çıkardığı Yalova Termal Kaplıcaları İşletme…
Yukarıda yer verdiğimiz hükümler ile Yönetmeliğin işletme idaresinin oluşumuna ilişkin…
İşletme İdaresi ayrı kamu tüzel kişiliğine haiz değildir.…
Ticari amaçla tesisin işletildiği ve bu özellikleriyle genel idare esaslarına göre…
Ayrı özel bütçesi bulunmakla birlikte, Bakanlık bütçesinden ödenek de aktarılm…
Sayıştay’ın mali denetimine tabidir.…
Bütçe fazlası gelirlerini Bakanlık hesabına aktarılmaktadır.…
İşletme ücret tarifelerinin Bakanlığın onayına tabidir.…
İşletme İdaresi tarafından iş ve işlemlerin, Bakanlığın denetim ve gözetimine…
İşletme müdür ve yardımcılarının, Bakanlık personeli arasından görevlendirilme…
Sağlık Bakanlığı, herkesin bedenî, zihnî ve sosyal bakımdan tam bir iyilik hâli içinde…
Bu bağlamda, Devlete ait olan Yalova kaplıcaları tesislerinin Bakanlığa bağlanması,…
İşletme idaresinin sahip olduğu tüm bu özellikler, Sağlık Bakanlığı teşkilatı içerisinde…
Ayrı bir kamu tüzel kişiliğine haiz olmaması, ayrı bir malvarlığına ve personele…