2017 Anayasa değişikliği öncesinde Kanun’a göre geçici personelin, Bakanlar Kurulu…
İdarenin düzenleme yetkisi ile ilgili ortaya çıkan problemler, geçici personel istihdamına…
Anayasa Mahkemesi, kamu görevlilerine yönelik kanun maddelerinin iptali ile ilgili…
Benzer gerekçelerle, 20.02.2001 tarihli ve 4628 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu’nun 9.…
Yukarıdaki kararlarına rağmen Anayasa Mahkemesinin verdiği diğer kararlarda, istihdam…
Konumuz açısından Devlet Memurları Kanunu’nda geçici personel istihdamında, yürütme…
Kanaatimizce kanun koyucunun, kanunda geçici personeli sadece bir istihdam türü olarak…
“M. KEMAL YILMAZ (Aydın) — Sayın Başkan, «geçicilik» kelimesi sübjektif bir kelimedir. Geçicilik ne kadar bir süre düşünülmektedir. Yani, geçicilik ne kadar bir zaman parçasını ifade eder? Bunun zabıtlara geçmesinde fayda var. Umumiyetle Devlet hizmetinde «geçici bir görev» dendiği zaman bunun süresi çok dar tutulur. Meselâ bu maddeye göre bir yıl, iki yıl, beş yıl, on yıl geçici görev verilebilecek midir? Müddeti bitince tekrar aynı kişiyle yeni bir sözleşme yapılabilecek midir? Eğer böyle ise aslında daimî bir görev şekli olacak demektir. Bunun aydınlanmasını rica ediyorum. …
PLÂN KOMİSYONU BAŞKANI NURİ BAYAR (Devamla) - Efendim, bu geçici personel istihdamı, Sayın Kodamanoğiu’nun dediği gibi; Devlet kadrolarında bu kanunun getirdiği statüler içinde istihdamı mümkün olmıyan, özellikle araştırma, araştırma görevleri gibi; Devlet Plânlama Teşkilâtında, Atom Enerjisi Komisyonunda, buna benzer sahalarda vazifeli kılınacak insanlara inhisar edecektir. Sayın Yılmaz’ın ifade ettiği bu «geçicilik» ne kadar sürebilir? Şu anda buna bir tahdit koyma imkânına mâlik değilim. Ama umarım ki, Devlet Personel Dairesi bu meselede söz sahibi olduğuna göre; bu hususları tevsik ve tâyin edecek bir yönetmelikle meseleyi «geçicilik» sıfatına yakışır tarzda o kapsam içine girecek tarzda tanzime gayret sarf edecektir.” Görüldüğü gibi geçicilik niteliğinin bir yönetmelikle çözülmesi yönünde bir çözüm…
2017 değişikliği sonrasında geçici personeli de içine alacak şekilde şişen Devlet…
Temel ilkelere Devlet Memurları Kanunu’nda yer verilmemesi sonucunda, olağan geçici…
Diğer taraftan, Anayasa’nın 10. maddesinde güvence altına alınmış olan eşitlik ilkesi…
Söz konusu düzenlemenin, Anayasa’nın 7. ve 123. maddesine aykırılık taşıdığı tespiti…
Yürütme organına verilen söz konusu düzenleme yetkisinin, “Memurların ve diğer kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işleri kanunla düzenlenir. Ancak, malî ve sosyal haklara ilişkin toplu sözleşme hükümleri saklıdır.” şeklindeki…
Kanaatimizce Anayasa’nın 128. maddesine dahil olan memurlar ve diğer kamu görevlileri…
Bu kararda, söz konusu sözleşmeli personeli Anayasa’nın 128. maddesine dahil etmemesi…
“Yasayla düzenlenmesi gereken konuları Bakanlar Kurulu’nun yönetsel düzenlemesine bırakmak, sözleşme usul ve esaslarının yanısıra ücret miktarının ve her çeşit ödemelerin de bu yolla saptanmasına olur vermek, Anayasa’nın hem 128. maddesine hem de yasama yetkisinin devri niteliğinde görüldüğünden 7. maddesine aykırıdır.”…
gerekçesiyle iptal etmiştir.(187) Belirtmek gerekir ki olağanüstü döneme ilişkin yürütmenin işlemlerini bir kenara bırakırsak, memurlar ve diğer kamu görevlilerinin hukuksal rejimini yürütmenin işlemleri ile düzenleme tercihi(188)…
Anayasa’nın 90. maddesinin son fıkrasına göre; Sayfa 137…
“Usulüne göre yürürlüğe konulmuş milletlerarası andlaşmalar kanun hükmündedir. Bunlar hakkında Anayasaya aykırılık iddiası ile Anayasa Mahkemesine başvurulamaz. Usulüne göre yürürlüğe konulmuş temel hak ve özgürlüklere ilişkin milletlerarası andlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hükümler içermesi nedeniyle çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası andlaşma hükümleri esas alınır.”…
Devlet Memurları Kanunu’nda geçici personele ilişkin kanunla düzenleme ilkesini sağlamaması,…