İlk düzenleme biçimi, karşılık belirleme yetkisinin doğrudan düzenlenmesidir. Burada, kamu hizmetini kuran ya da düzenleyen hükümlerde ilgili idarenin, bu hizmetten alınacak karşılığı belirleme yetkisinin olduğu açıkça düzenlenmiştir(137).…
İkinci düzenleme biçiminde, idarenin karşılığı belirleme yetkisi dolaylı olarak verilmiştir. Bu düzenleme biçiminde, ilgili idarenin görev ve yetkileri arasında ya da herhangi başka bir düzenlemede idareye karşılık alınması hususunda açık bir yetki verilmemiştir. Bununla birlikte, ilgili idarenin gelirlerine yer verilen düzenlemelerde hizmetten elde edilecek gelirlere yer verilmiştir. Örnek olarak Türkiye Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) verilebilir. TÜRKAK’ın görev ve yetkilerinin düzenlendiği 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 632. maddesinde, sunduğu hizmetten karşılık alabileceğine dair açık bir hüküm bulunmamakla beraber, 1. fıkranın son bendinde, “faaliyet alanı ile ilgili diğer görevlerini yerine getirmek” ifadesine…
Doğrudan ya da dolaylı biçimde olsun idarenin, kamu hizmetlerinden alınacak karşılıkları…
Vurgulamak gerekir ki, konuları bakımından oldukça benzerlik taşıdığından örnek verilen…
Önemle not edilmelidir ki idareye karşılık alma yetkisinin dolaylı olarak verildiğinin kabul edilmesi, ancak ilgili idarenin sunduğu kamu hizmetleri bakımından özgülendiği hallerde geçerlidir. Başka deyişle, gelirleri arasında “sunacağı kamu hizmetinden elde edeceği gelirler” şeklinde…
Mevzuatımızda, son yıllarda, özellikle Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle birlikte,…