Aldatıcı ve Karşılaştırmalı Reklamlara İlişkin Avrupa Birliği Yönergenin 2. maddesi:…
Reklamın her şeyden önce -aşağıda açıklandığı üzere- ticari amaç güden bir irade…
İletişim alanındaki yenliklere paralel olarak, TV veya radyodan doğrudan satış yöntemleri…
İcap ile ilgili açıklamalarımızın sadece sözleşmenin kurulması açısından gerekli…
B. Reklamın Unsurları ve Çeşitleri
İlk bölümde yapılan tanımın, reklamın unsurlarının da ortaya koyduğu görülmektedir.…
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun m. 16/f. 2 uyarınca: “tüketiciyi aldatıcı, yanıltıcı veya onun tecrübe ve bilgi noksanlıklarını istismar edici, tüketicinin can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürücü, şiddet hareketlerini ve suç işlemeyi özendirici, kamu sağlığını bozucu, hastaları, yaşlıları, çocukları ve özürlüleri istismar edici reklam ve ilanlar ve örtülü reklam” yapılması…
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunun (TTK) 55/f. 1 – (a) maddisinde reklamlara ilişkin…
1. Başkalarını veya onların mallarını, iş ürünlerini, fiyatlarını, faaliyetlerini veya ticari işlerini yanlış, yanıltıcı veya gereksiz yere incitici açıklamalarla kötülemek…
2. Kendisi, ticari işletmesi, işletme işaretleri, malları, iş ürünleri, faaliyetleri, fiyatları, stokları, satış kampanyalarının biçimi ve iş ilişkileri hakkında gerçek dışı veya yanıltıcı açıklamalarda bulunmak veya…
3. Paye, diploma veya ödül almadığı hâlde bunlara sahipmişçesine hareket ederek müstesna yeteneğe malik bulunduğu zannını uyandırmaya çalışmak veya…
4. Başkasının malları, iş ürünleri, faaliyetleri veya işleri ile karıştırılmaya yol açan önlemler almak,…
5. Kendisini, mallarını, iş ürünlerini, faaliyetlerini, fiyatlarını, gerçeğe aykırı, yanıltıcı, rakibini gereksiz yere kötüleyici veya gereksiz yere onun…
6. Seçilmiş bazı malları, iş ürünlerini veya faaliyetleri birden çok kere tedarik fiyatının altında satışa sunmak, bu sunumları reklamlarında özellikle vurgulamak ve bu şekilde müşterilerini, kendisinin veya rakiplerinin yeteneği hakkında yanıltmak; şu…
7. Müşteriyi ek edimlerle sunumun gerçek değeri hakkında yanıltmak,…
8. Müşterinin karar verme özgürlüğünü özellikle saldırgan satış yöntemleri ile sınırlamak,…
9. Malların, iş ürünlerinin veya faaliyetlerin özelliklerini, miktarını, kullanım amaçlarını, yararlarını veya tehlikelerini gizlemek ve bu şekilde müşteriyi yanıltmak,…
10. Taksitle satım sözleşmelerine veya buna benzer hukuki işlemlere ilişkin kamuya yapılan ilanlarda unvanını açıkça belirtmemek, peşin veya toplam satış fiyatını veya taksitle satımdan kaynaklanan ek maliyeti Türk Lirası ve yıllık oranlar üzerinden belirtmemek, 11. Tüketici kredilerine ilişkin kamuya yapılan ilanlarda unvanını açıkça belirtmemek veya kredilerin net tutarlarına, toplam giderlerine, efektif yıllık faizlerine ilişkin açık beyanlarda bulunmamak,…
12. İşletmesine ilişkin faaliyetleri çerçevesinde, taksitle satım veya tüketici kredisi sözleşmeleri sunan veya akdeden ve bu bağlamda sözleşmenin konusu, fiyatı, ödeme şartları, sözleşme süresi, müşterinin cayma veya fesih hakkına veya kalan borcu vadeden önce ödeme hakkına ilişkin eksik veya yanlış bilgiler içeren sözleşme formülleri kullanmak.”…
C. İnteraktif Reklamcılık
İnternet reklamcılığı konusunda geçiş yapmadan önce incelememizin temelini oluşturan…
İnternet reklamcılığı her geçen gün gelişmekte ve reklamcılık sektöründeki yerini…
Online iletişim ihtiyacının internet yoluyla giderilesinin birçok yolu bulunmaktadır.…
İnternet reklamcılığının karakterini gözlemlediğimizde birbirinden farklı formda…
- Internet ortamında, reklamdan elde edilmek istenilen etkiler birleşmekte, eş söyleyişle…
- İkinci farklılık, TV reklamlarında pasif konumdaki alıcı kitlesinin internet ortamında…
- Üçüncü farklılık, internet reklamcılığının müdahaleci yapısıdır. Müdahale ifadesi,…
- Son farklılık ise, internet reklamcılığın çok yüksek bir oranda kişiye özel bir…
İnternet reklamlarının iki farklı boyutta ele alabiliriz. Bunlardan birincisi yerdir.…
Reklamcılar kimi zaman, algılar hiyerarşisine uygun şekilde, sadece iletişimi başlatmak amacıyla…
İnternet reklamcılığıyla birçok etkileşimi aynı anda elde edebilen reklamcılar, alıcı…
İnternet reklamcılığı konusunu ele alırken, onun dinamik ve hızla değişen yapısına…
II. İnternet Reklamcılığı ve Uygulama Modelleri
A. Genel Olarak
Internet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine bağlı olduğu bir iletişim ağıdır. İnternetin hayatımıza girmesiyle, haberleri edinme şeklimiz, reklamlar, araştırma…