Sorunun çözümü olarak önerdiği nihai formül; il genel meclisi başkanının meclis tarafından…
“Şart’ın 3. Maddesinde, yerel özerklik, kamusal işlerin önemli bir kısmını yönetme ve bunlara karar verme hakkı ve kapasitesi olarak tanımlanmıştır. (Gelinen süreçte) Türkiye’deki anayasal yerel yönetim birimleri arasında sadece büyükşehir belediyesi yapılanmaları ile bazı büyük ölçekli belediyeler bu tanımdaki kriterlere yaklaşırken, görev ve yetkileri oldukça sınırları olan diğer belediye, köy ve valinin rolünün baskın ve belirleyici olduğu il özel idareleri Şart bağlamında yerel özerklik hakkını kullanan birimler olmaktan çok uzaktadır. Belediye birliklerinin varlığı önemli olmakla birlikte, belediyeler arası iş birliği hususunun kapsamının genişletilmesi gereklidir(509).…
2005 Raporunda yer verilen bir diğer husus, illerin yapılanması üzerinden bölgesel…
Sonuç olarak her iki raporda, il özel idarelerinin gerçek bir yerel yönetime dönüşememesinin…
İl özel idareleri bakımından 2005 raporu sonrasında asıl esaslı değişiklik, 6360…
Bununla birlikte il özel idarelerinin işlevleri ve geleceğine dair Kongre’den önce…
“Çok partili siyasal yaşama geçilmesiyle, tek partili sessiz yönetim tipinden çok sesli toplum yaşamı evresine girilmiş, yeni koşulların baskısı yönetim yapılarının işlev ve etkinliklerini tartışma zeminine çekmiştir. Bu evrede, özellikle yerel yönetimler, daha güçlü özerk bir statüye kavuşma amacıyla birikmiş istemlerini sürekli yoğunlaştırırken, merkezden yönetimin geleneksel esirgeyici ve duyarlı tavırlarını karşılarında bulmuşlardır. Akılcı, uyumlu, dengeli çağdaş ve üretken birer yerel yönetim yapısını oluşturma gereksinimine karşılık, klasik bürokrasinin egemen olduğu merkezden yönetimin uygun gördüğü takdire dayalı ölçüler, çelişki ve çekişmelerin sürekli ve başlıca nedenlerinden biri olmuştur. Özellikle il özel yönetimlerinin yürüttükleri ve çoğunluğu kırsal alana yönelik yerel nitelikli birçok görevlerin ve akçalı kaynakların, çıkarılan yasalarla doğrudan merkezden yönetime, merkezden yönetimin taşra birimlerine ya da bazı hizmet ademi merkeziyeti kuruluşlarına aktarılmasındaki ve zamanla varlık nedenle-
Mahkeme, il özel idarelerinin işlevsizliğinin nedenini merkezi bürokrasinin etkisinde…
Bununla birlikte; 5302 sayılı Yasanın 11. Maddesi ile valinin, il genel meclisi başkanlığı…
İptal gerekçesi; yeni düzenlemenin, karar organının güçlendirilmesi ya da atama yerine…
Valinin, il genel meclisi başkanlığından alınması, idari vesayet yetkisinin sona…
Vali, Yasa’nın 29. Maddesi uyarınca il özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin…
Valinin, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu doğrultusunda öncelikle merkezi yönetimin…
Burada esaslı sorun, bir yerel yönetimin karar organı ile yürütmesi arasındaki ilişkiye,…
Yetkili ve siyasi sorumsuz bir yürütme organı, halihazırda var olan ve yeni dönemle…
Vali’nin önemli yetkilerinden bir diğeri 5302 sayılı Kanunun 25. Maddesi uyarınca,…
Mahkeme ilgili kararda bu tespitlerden yola çıkarak, il encümeninin, Anayasanın 127.…
Bugün il encümeni bünyesinde vali, genel sekreter, il genel meclisinin her yıl kendi…
Yukarıdaki 2005/32 Esas sayılı kararda, valinin encümen başkanlığına indirgenen ve…
Encümenin Türk Hukukunda baskın olarak karar organı olarak sayılması; fakat dolaylı…
Kongre’nin sonraki raporlarında, yerel yönetim organlarının geçici görevden alınması…
İlk husus, Şart’ın 3. Maddesi uyarınca, kamusal işlere karar verme ve yönetme hakkı…
Danışılma hakkı bakımından çekinceler nedeniyle Türkiye’nin uluslararası hukuktan…
Burada belirtilen aykırılıkların bir kısmı, 6360 sayılı Kanun ile ilgili açılan iptal…
Bu yaklaşım esasında, yatırım odaklı YİKOB’un işlevi ile uyumludur. Kamu hizmeti…
Özne başlığı bakımından il özel idaresinin organları hakkında Kongre yaklaşımını…