Eğitimin 4+4+4 şeklinde kademelendirilmesini içeren yasa teklifi, 20 Şubat 2012 tarihinde…
-
Git
: -
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
2.3.2. 2012 Tarihli Eğitim Sistemi Değişikliği ve Zorunlu-Seçmeli Din Dersleri
Eğitim sisteminin 4+4+4 şeklinde kademelendirilmesi önerisi ilk kez, 2010 yılında…
6287 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına…
Eğitim bilimci Rıfat Okçabol ise bir köşe yazısında bu durumu eleştirmiştir: “60-66 aylık çocukların hazır olmadıkları halde okula başlaması nedeniyle ayrı sorunlar yaşanmıştı. Bu çocukların yüzde 67’si en az bir kez altına kaçırmıştı, yüzde 44’ü boylarına uygun olmayan sıralarda oturmak zorunda kalmıştı, 40 dakikalık derslere çocuklar uyum sağlayamamıştı, dinleme bozukluğu, dikkatsizlik gibi olumsuzluklar ortaya çıkmıştı. Üst yaş gruplarındaki öğrencilerin tamamı Nisan ayında okumaya geçerken, 66 ay altındaki öğrenciler için bu oran yüzde 18’de kalmıştı yani 60-66 aylık her 5 çocuktan 4’ü, Nisan ayında okumayı sökememişti(96).”…
Daha önce değindiğimiz üzere, 28 Şubat 1997 yılında alınan MGK kararı ile zorunlu…
Eğitim-Sen’in 2015-2016 eğitim dönemi için hazırladığı Eğitimin Durumu adlı raporda…
(…) 2012-2013 eğitim-öğretim yılında 730’u bağımsız, 369’u imam hatip lisesi bünyesinde toplam 1.099 imam hatip ortaokulu varken 2014-2015 eğitim-öğretim yılında bin 219’u bağımsız, 378’i imam hatip lisesi bünyesinde toplam bin 597 imam hatip ortaokulu bulunmaktadır. İmam hatip ortaokullarındaki sayısal artış sadece okul sayısı ile sınırlı değildir. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında imam hatip ortaokullarında okuyan toplam öğrenci sayısı 94 bin 467 iken, 2015-2016 eğitim öğretim yılında 5 kat artarak 458 bin 997 olmuştur
Söz konusu Kanun, zorunlu din dersini dolaylı olarak etkilemiştir. Zorunlu din dersinin…
MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 25 Haziran 2012 tarihli ve 69 sayılı kararı…
Aynı dönemde, imam hatip ortaokullarında ise MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın…
İlgili yazıda belirtilen zorunlu dersler arasında, temel dini bilgileri, Hz. Muhammed’in…
Temel dini bilgiler dersinin kitabı incelendiğinde de öğrencilerin yoğun bir İslam…
“1) İmana ve İslam (1-İman ve İslam, 2-Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet, 3-İmanın insana kazandırdıkları, 4-İman bakımından insanlar, 5-Esma-i Hüsna’yı tanıyorum)…
2)İbadet ve İnsan (1-İman’ın göstergesi: İbadet, 2-İbadetin kabul şartları, 3-İbadet ve Salih Amel, 4-İbadetlerin insana kazandırdıkları, 5-Esma-i Hüsna’yı tanıyorum)…
3) Müminlerin özellikleri (1- Müminlerin özü ve sözü doğrudur, 2-Müminler namazlarına özen gösterir, 3-Müminler iyiliği emreder, kötülüğü engellerler, 4-Müminler yoksulun hakkını gözetir. 5-Müminler israftan ve cimrilikten kaçınırlar. 6-Esma-i Hüsna’yı tanıyorum)…
4) Nezaket (1-İslamın göstergesi: Nezaket, 2-Ku’ran-ı Kerim’den nezaket örnekleri 3-Peygamberimizden (S.A.V.) nezaket örnekleri, 4-Geleneğimizden nezaket örnekler, 5-Esma-i Hüsna’yı tanıyorum)” şeklindedir
Yine, Peygamberimizin Hayatı adlı derste bütünüyle İslam dini eğitimi verilmekte…
“1-Peygamberimizin çocukluk yılları (1-Peygamberimizin çocukluk yılları, 2-Peygamberimizin gençlik yılları, 3-Peygamberimizin Mekke ve Medine yılları, 4- Bir hadis öğreniyorum.)…
2-Peygamberlik ve Peygamberimiz (1- Allah’ın insanlığa lütfu: Peygamberlik, 2-Hz. Âdem’den (A.S.) Hz. Muhammed’e (S.A.V.) peygamberlik, 3-Peygamberlerin özellikleri, 4- Peygamberlerin görevleri, 5-Son peygamber: Hz. Muhammed (S.A.V), 6- Bir hadis öğreniyorum.)
3-Peygamberimiz ve çocuklar (1-Peygamberimizin ailesinde çocuk olmak, 2-Çocukların dostu peygamberimiz, 3-Yetimlerin babası peygamberimiz, 4-Bir hadis öğreniyorum.)…
4- En güzel örnek peygamberimiz (1-Peygamberimizin Allah sevgisi, 2- Peygamberimizin samimiyeti, 3- Peygamberimizin hayatında temizlik, 4- Peygamberimizin hayatında namaz, 5- Peygamberimizin beşerî özellikleri, 6-Bir hadis öğreniyorum.)…
5-Peygamberimiz ve Sahabe (1-Peygamberimizin yol arkadaşları: Sahabiler, 2-Sahabenin dilinden peygamberimiz, 3-Çocuk sahabiler, 4-Bir hadis öğreniyorum)’’ şeklindedir
Bir diğer seçmeli ders olan Kur’an-ı Kerim dersi, adından da anlaşıldığı üzere sadece…
1-Kur’an-ı Kerim’i tanıyalım (1-Kur’an-ı Kerim’i öğreniyoruz, 2- Kur’an’ın mesajını anlıyorum)…
2-Kur’an-ı Kerim’i okumaya giriş (1-Kur’an-ı Kerim’i okumayı öğreniyoruz; 2- Okunacak Sure ve Ayetler; 3-Ezberlenecek dualar, sureler ve anlamları) şeklindedir(102)…
Görüldüğü üzere, 5. sınıf öğrencisi adeta imam hatip ortaokulunda okuyormuş gibi…
Bununla birlikte, özellikle ilk yıllarda, bu kadar “çeşitlendirilmiş” olan seçmeli…
Okulların, öğrencilere seçmeli din derslerini, zorunlu olarak seçtirilmesinin bir…