2.5. Taşıyıcının Yardımcı Kişiler İle Fiili Taşıyıcının Davranışlarından Kaynaklanan Sorumluluğu
Günümüz küreselleşen ticaret hayatında taşıma teknolojinin gelişmesi sonucu artık…
Taşıyıcının, taşıma işini tek başına yürütmesi her zaman mümkün değildir.…
Belirtmek isteriz ki, TTK ve CMR’ nin yanında, Karayolu Taşıma Kanununda da taşıyıcının…
Karayolu Taşıma Kanunu m.7;…
‘Taşımacı, yolcuların sağlıklı, rahat ve güvenli bir yolculuk yapmasını sağlayacak tedbirleri almak, yolcu ve eşyayı taahhüt ettiği yere kadar götürmekle yükümlüdür. İlgili mevzuat hükümlerine uygun bir taşıtı, nitelikli şoför ve hizmetli personeli sefere göndermek, şoförlerin sürücü belgelerinin bulunup bulunmadığını araştırmak, teknik şartlara uymayan taşıtların trafiğe çıkmasına engel olmak, güzergâh mesafesini dikkate alarak yeteri kadar şoför bulundurmak, taşıt kartları olmayan ve bu Kanunda öngörülen sorumluluk sigortası bulunmayan taşıtları trafiğe çıkarmamak hususunda taşımacı gereken özeni ve duyarlılığı göstermek zorundadır.…
Taşımacılar altışar aylık süre ile yılda en az iki kez şoförlerinin ceza puanı durumunu Emniyet Genel Müdürlüğünden öğrenmek ve ceza puanı yüksek olan şoförlerle ilgili, eğitim ve iç denetim yönünden gerekli tedbirleri almak zorundadırlar’…
Taşıma işi yukarıda bahsedildiği üzere birden fazla taşıyıcının katılımı ile gerçekleştirilmiş…
Yardımcı kişiler, borçlunun borcunu ifa ederken katılmasına gerek açık olarak gerek…
2.4. Taşıyıcının Taşımaya Konu Eşyanın Tesliminin Gecikmesinden Kaynaklanan Sorumluluğu
2.5.1. Yardımcı Kişiler