Görüntüleme Ayarları:
Sayfa numarasını gizle

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.

3.Allah Algısı

Daha önceki bölümlerde Alevi inancının bir içkinlik düşüncesine yaslandığını ileri sürmüş, iddiamı Deleuze ‘un Spinoza felsefesini yorumlarken kullandığı kavramsal çerçeveye dayandırmıştım. Buna göre, Tanrı ve yarattıkları aynı özden meydana gelmektedir. Ancak var olan her şey bir kudret derecesiyle farklılaşmakta, varlıklar birbirlerinden özgün kudret dereceleriyle ayrılmaktadır. Hiçbir kudret derecesi bir başkasına benzemez. Bir varlık felsefesinden değil, bir oluş felsefesinden bahsedebiliriz. Her şey bir oluş halinde, kıvrılıp, düzelip, tekrar kıvrılmaktadır. Varlık gibi görünen şeyler, aslında aynı özün birer kıvrımından başka bir şey değildir. Tekil özler sadece birer kudret derecesidir. Öyleyse, Tanrı dışındaki şeyler nasıl var olur? Bu bir yaratım faaliyeti miydi, yoksa sudûr muydu? Tasavvufta yaratılışın kimi zaman sudûr

Alevi-Bektaşi inancının da beslendiği tasavvuf düşüncesinde Tanrı anlayışı bir hadise…

2.Ali Kavramı
4.İnsan Kavramı