Anayasa m. 54/1’in “Toplu iş sözleşmesinin yapılması sırasında, uyuşmazlık çıkması halinde işçiler grev hakkına sahiptirler…”…
Bu gerekçeyle de olsa toptan bir yaklaşımla grev hakkının engellenmesi aşırı bir…
Bu bakış açısından anlayışın yerine, hizmetler ve somut olay bağlamında şartların…
ILO’ya bağlı Sendika Özgürlüğü Komitesi’ne göre de grev, kamu gücünü kullanan kamu…
Bu düşünceden hareketle 6356 Sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu m. 62’de,…
AYM grevi, “…işçilerin, topluca çalışmamak suretiyle işyerinde faaliyeti durdurmak veya işin niteliğine göre önemli ölçüde aksatmak amacıyla, aralarında anlaşarak veya bir kuruluşun aynı amaçla topluca çalışmamaları için verdiği karara uyarak işi bırakmaları...”…
Buna karşılık grevi iç hukuktaki durumuna göre değerlendiren AİHM, toplu iş bırakma…
4688 sayılı Kanun m. 18/1’e göre kamu görevlileri iş saatleri dışında veya iş saatleri…
AYM, sendikal faaliyetin Anayasa m. 54 kapsamındaki grevden farklı olduğunu belirtmektedir.
AYM Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası davasında kamu görevlilerinin iş bırakma…
Sendikaların faaliyetleri esas ve yoğun olarak ekonomik hak ve menfaatlere ilişkin…
Dolayısıyla sendikaların Anayasa ve kanunlara aykırı olmayan(309)…
Mahkemelerin bu konudaki görüşü, mesai ve ücret gibi çalışma şartlarına ve koşullarına…
Buna karşılık ekonomik çıkar kavramı dar değil geniş bir şekilde yorumlanmalı ve…
Sonuç olarak siyasi nitelikte bir amaç taşıyan iş bırakma gibi faaliyetleri sendikal…