You only have rights to document if you have Profesyonel +
package.
Sayfa 244. Epikür: Güvenlik amacıyla ortaya çıkan yapay bir ürün olarak devlet
Bir Helenistik dönem filozofu olan Epikür’ün (MÖ 341-270) güvenlik kavramı için; kendi felsefi düşüncesinde yer alan “eudaimonia” (gerçek…
Felsefesini ölüm korkusu üzerine inşa eden ve bunu “ölüm varken ben yokum, ben varken ölüm yok. O halde üzülecek ne var?”…
Görünen o ki Epikür’e göre siyasal toplum, bir sözleşmenin ürünü olarak ortaya çıkmaktadır.…
Ayrıca belirtmeliyiz ki Epikür toplumu ve devleti yapay bir sözleşme ürünü olarak…
Bununla birlikte “güvenlik için devlet gerekli midir?” sorusuna Epikür’ün cevabı açıktır. Keza tarihte bazı kişilerin devlet olmaksızın, salt şan ve şöhret uğruna, insanların güvenliklerini sağlayabildiği görülmektedir. Ancak insanların güvenliklerini sağlayan bu kişiler de, görevlerini korkusuzluk içinde yerine getirebilmek adına, üstün bir otoriteye ihtiyaç duyacaklardır. Öyleyse devlet ve kanunlar, insanların güvenliklerini sağlamak için iyi ve yararlı bir kurum olarak ortaya çıkmış olmalıdır.…
Epiküryen sözleşme, kişilerin birbirine zarar vermeme ve birbirinden zarar görmeme…
Dolayısıyla Epikür adaleti de sözleşmesel bir kavram olarak ele almaktadır. Hatta…
Ancak Epikür için ise adalet, huzur ve mutluluğu güvence altına almak için var olan…
Bu bakımdan Antik Yunan’da güvenlik anlayışını ele aldığımız her üç düşünür için…
Diğer yandan her üç düşünür için de güvenliğin bir sınırı vardır. Nitekim Platon’a…
3. Aristoteles: Yasa ile sağlanan güvenlik
IV. Roma Dönemi/İmparatorluk Güvenlik Anlayışı: Pax Romana