You only have rights to document if you have Profesyonel +
package.
5. Marka ile Benzer İşaretin Kullanılması
a. Genel Olarak
Kural. Üçüncü kişinin marka ile aynı veya ayırt edilmeyecek kadar benzer işareti kullanması marka hakkını ihlâl ettiği gibi, belli şartlar altında marka ile benzer işareti kullanması da marka hakkını ihlâl eder. Marka sahibi, tescilli marka ile aynı veya benzer olan ve tescilli markanın kapsa-
Karıştırma ihtimali. Benzerliğin ihlâle yol açmasının temelinde karıştırma ihtimali yer alır. Marka ve işaret arasındaki benzerlik, halkın mal ve hizmetler arasında iltibasa düşmesine neden olabilir. Örneğin ayakkabı emtiası için marka olarak tescilli bir şeklin, başkası tarafından yine ayakkabı üzerinde iltibasa neden olacak derecede benzerinin kullanılması marka hakkını ihlâl eder.…
İhlâl bakımından markanın mal ve hizmete uygulanma şekli (örneğin markanın ürün veya…
Marka ve işaretin aynı veya ayırt edilmeyecek kadar benzer olduğu hallerde ihlâle…
Tescil, hükümsüzlük ve ihlâl bakımından geçerli aynı benzerlik ölçüsü. İşaretin…
Benzerlik analizleri. Yargıtay’ın yerleşik uygulamasında mahkemelerin markalar arasındaki benzerliğin iltibasa yol açıp açmadığını analiz ederek karar vermeleri gereğine işaret edilmektedir.…
Bilirkişi incelemesi. Gerek marka ile işaret gerekse markanın ilişkin olduğu mallar ile işaretin kullanıldığı mallar arasında benzerlik olup olmadığı, bunun ölçüsü ve en önemlisi benzerliğin ilişkilendirmeye ve sonuçta karışıklığa yol açıp açmadığı bilirkişi incelemesini gerektirebilir. Hâkimin hayat tecrübesinin yeterli olduğu konular bakımından bilirkişi incelemesi gerekmeyebilir.
Bu noktada öncelikle mahkeme tarafından bilirkişi görevlendirme usulüne riayet edilmesi,…
Bilirkişi görüşü gerekçeli olmalıdır. Bu, görüşün tutarlılığı ve hâkim tarafından…
Markanın korunabilirlik çerçevesi. İhlâlin belirlenmesinde, markanın korunabilirlik çerçevesi ve işareti kullanmanın hukuka uygunluk sebepleri de göz önünde bulundurulur.…
Halk. İhlâlin belirlenmesinde en önemli husus, benzerliğin olup olmadığı ile bunun derecesi belirlenirken hangi kriterin esas alınacağıdır. Marka sahibi, tescilli marka ile aynı veya benzer olan ve tescilli markanın kapsadığı mal veya hizmetlerle aynı veya benzer mal veya hizmetleri kapsayan ve bu nedenle halk tarafından tescilli marka ile ilişkilendirilme ihtimali de dâhil karıştırılma ihtimali bulunan herhangi bir işaretin kullanılmasının yasaklanmasını talep edebilir (m.7 f.2-b). Burada geçen “halk” kavramı, markayı taşıyan malın orta seviyedeki alıcılarını, potansiyel müşterilerini ve hedef kitlesini ifade eder.
Halkın kimlerden oluştuğu ve markayı taşıyan mal veya hizmeti alırken sergilediği…
Halk kavramı bakımından SMK m.6 f.1’de herhangi bir özellik belirtilmiş olmasa da…
İlgili halk kitlesi bakımından markanın sadece kelime unsuru değil, renk ve şekil