102. Evvela, bu sonuca varan görüşü savunan yazarlara göre, suçun maddi unsurlarının ve elbette bu kapsamda hareketin konusunun temsil ettiği varlıkların beş duyu organı ile algılanabilir nitelikte olmasını aramak gerekmektedir zira bu varlıkların, ancak bu halde kastın veya
Kaldı ki bu görüşün tipikliğin sübjektif unsurlarına atıfla dayandığı bu gerekçeler,…
103. İkinci olarak, bu görüşteki yazarlar hareketin konusunu, hareketten fiziksel olarak etkilenebilecek bir varlık olarak tahayyül etmekte olup bu durum da aslında hareketi nedensel etki gösteren dış dünyadaki değişiklikle sınırlı olarak kabul eden(126)…
104. Zaten sadece ‘doğal’ nesnelerin hareketin konusunu teşkil edebileceğini iddia eden yazarların, pek çok suç tipinde hareketin bu mahiyette olmayan varlıkların üzerinde icrasının da öngörüldüğü gerçeği karşısında(134),…
a) Evvela iki suç tipinde tamamen aynı fonksiyona sahip iki varlıktan birinin hareketin konusu diğerinin ise dilbilgisel nesne olarak nitelenmesi açısından ne dogmatik ne de dilbilgisel bir temel bulabilmek olanaksızdır. Aslında dilbilgisel nesne(135)…
b) İkinci olarak kanuni tarifte hareketin üzerinde icra edilmesinin öngörüldüğü diğer bazı varlıkların aslında “hukuki konu (hukuksal değer)” olduğuna dair görüş(136)…
105. Kaldı ki bu görüşün modern toplumun çok önemli bir parçasını teşkil eden dijital dünyaya ait varlıkları izah noktasında tümüyle elverişsiz olduğu da bir vakıadır. Örneğin bir bilişim sisteminin donanım boyutu da olduğu şüphesizdir ancak yazılım boyutu nazara alındığında, bilişim sisteminin, donanımı teşkil eden nesnelerin bir toplamı ya da türevi olmadığı da şüphesizdir(141).…
106. Belirttiğimiz tüm bu hususlar, sadece doğal varlıkları, yani fiziksel alemde yer kaplayan cisimleri hareketin konusu olarak kabul etmemiz ve suç tipinde hareketin üzerinde icrasının öngörüldüğü diğer gerçeklikleri bu unsurun kapsamı dışına çıkarmamız için makul hiçbir dogmatik gerekçenin söz konusu olmadığını ve hatta bu yöndeki görüşün normatif gerçeklikle de çeliştiğini açıkça göstermektedir(145).…