a) Yukarıda da değindiğimiz üzere ontolojik hukuksal değer öğretileri, zararın ve tehlikenin objesinin hukuksal değerler olduğunu ifade etmekte ise de yukarıda izah ettiğimiz üzere hukuksal değerler ancak soyut
b) Buna karşılık, hukuksal değerleri soyut ve manevi değerler olarak ele alan ve haliyle bunların zarara veya tehlikeye uğratılamayacağını ileri süren ideal hukuksal değer teorisi taraftarı yazarların ise bu sefer zarar ve tehlike objesi olarak hareketin konusunu göstermeleri(343)…
56. Nitekim İtalyan doktrininde ilk kez Gianniti bu hususa değinmiş ve hareketin konusunun hareketten dolayı zarara veya tehlikeye uğramakla tanımlanamayacağını ifade etmiştir. Nitekim yazara göre…
Türk doktrininde de Erem, Toroslu, Maden, Türay, Aynural ve Orhan farklı örnekler üzerinden yaptıkları değerlendirmelerle kısmen veya tamamen aynı sonuca varmışlardır(349)…
Yine Alman doktrininde Jakobs da belgede sahtecilik suçları örneği üzerinden meseleyi ele almış ve özellikle sahte belge üretme suçu (AlCK prg.267) açısından sahte belgenin hareketin konusu olduğunu ve
Benzer bir örneği bu sefer ağır kundaklama suçu (AlCK prg.306a) açısından veren Rönnau,…