Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Sayfa 112b. Zayıf bir varlık olarak insan
Pufendorf’a göre insan akılla donatılan bir varlık olmakla birlikte hayvanlara nazaran…
Bu noktada doğal hukuk insana güvenlik içinde yaşamayı emretmektedir.…
“İnsan, yumuşak bir cilde sahip…zayıf ve çıplak bir varlıktır, onu güçlü yapan ise aralarında kurdukları birliktir.…
[Tanrı] ona, onu zayıflıktan en yüksek güce götüren iki armağan bahşetmiştir: akıl ve toplum.…
……
Bu birlik ona bütün hayvanlar üzerinde egemenlik verdi [...] Keza insanı insan, şehri şehir kurtarır; bir el diğerini yıkar; Tüm güvenliğimizi ise silah arkadaşlarımız sağlar”…
Bununla birlikte Pufendorf’a göre insan ayrıca politik bir hayvan olarak da nitelendirilebilir.…
Ancak Pufendorf için insanların sivil toplum içinde yer almalarının sebebi, iyi bir…
Keza Pufendorf bu görüşünü doğrulamak için Lucius Caelius Firmianus Lactantius’un…
“Eğer insan, tehlikelerin bastırılması için yeterli güce sahip olsaydı ve başkalarının yardımına ihtiyaç duymasaydı, hangi toplum var olacaktı?…
İnsan zayıf olduğu için ve diğer insanlardan ayrı olarak yaşayamayacağı için toplumu arzu eder. İnsan hayatı ancak başkalarıyla ilişkiye geçtiği an daha canlı ve güvenli hale gelebilir.”…
Bununla birlikte insanların doğaları gereği toplumsal varlık olduklarına dair karşıt…
Bu kapsamda Pufendorf için insanın doğası gereği sosyal bir varlıkdır. Öyle ki ona…
a. Toplum sözleşmesi vasıtasıyla güvenlik, hukuk ve etik arasında kurulan ilişki
c. İğreti bir barış hali olarak doğa durumu