Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
c.Gemilerin İhtiyati Haczinde İspatın Konusu
Gemilerin ihtiyati haczi başvurusunda alacaklı, TTK m. 1362 hükmü çerçevesinde, alacağın…
Gerçekten de 1952 Brüksel Konvansiyonu’nun hazırlık sürecinde (1933’te) Leopold Dor…
Bununla birlikte 1952 Brüksel Konvansiyonu açısından konuyu değerlendiren Berlingieri,…
Benzer şekilde 1999 Cenevre Konvansiyonu’nda da bu konuda açık düzenlemeye yer verilmemiş,…
Esasen Konvansiyon’daki bu tercih, Berlingieri’nin de işaret ettiği gibi konvansiyonların hazırlık döneminde Fransız hukukundaki ispat kurallarına dayanmaktadır. Fransız hukukunda alacaklı (“créancier”)…
Oysaki Türk hukukunda ceza hukuku veya çekişmesiz yargıda olduğu gibi resen araştırma…
Gerçekten de alacaklının, alacağın kendisi yerine sadece niteliğini ispat etmesinin…
Deniz alacaklısının dayandığı deniz alacağının gerçekten var olup olmadığı, yaklaşık…
Şu hâlde Konvansiyon’da deniz alacağının ispatına yönelik açık bir düzenleme olmadığı…
Dolayısıyla alacaklı, ihtiyati haciz sebebinin ve şartlarının somut olayda gerçekleştiğini,…
Bu kapsamda TTK m. 1362 hükmünün gerekçesinde yer alan “Alacaklıya, 2004 sayılı Kanunun 258 inci maddesinin birinci fıkrasının ikinci cümlesinde yüklenmiş olan ağırlaştırılmış “kanaat getirme” külfeti, Tasarının 1362 nci maddesinde hafifletilmiştir.”…
Son olarak belirtelim ki, TTK m. 1352/1(t) bendi çerçevesinde geminin mülkiyetine…
b.Gemilerin İhtiyati Haczinde İspat Yükü
d.Gemilerin İhtiyati Haczinde İspat Ölçüsü