Buna karşılık TKHK 10.1’de, mehaza(7) uygun olarak, tüketici lehine bir ispat kolaylığına yer verilmiştir. Buna göre, teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların teslim tarihinde var olduğu kabul…
Pekçok kez ifade edildiği üzere, planlı eskitme gizli ayıp niteliğinde olduğundan…
Alıcı, satılanın normal kullanım ömrünün, yukarıda anılan(3)…
yle gerçekleştirilen planlı eskitmede bu inceleme daha basit olur. Öte yandan erteleme…
Alıcının üründe planlı eskitme uygulandığını ispat etmesi, her şeyden önce bu yöndeki…
Öte yandan bir üründe garanti süresi içinde tekrarlayan veya süresinde ya da hiç onarılamayan arızaların ortaya çıkması halinde, o malın esasen üretim bandında iken ayıplı olduğu ancak bu ayıbın satım ânında gizlendiği kabul edilmektedir. Bu gibi ayıp hallerinde uygulama alanı bulan Garanti Belgesi Yönetmeliği 9.1 hükmü uyarınca tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın; garanti süresi içinde tekrar arızalanması, onarımı için gereken azami sürenin aşılması, onarımının olanaklı olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalâtçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya olanaklı ise malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu…
munda satıcı, üretici ve ithalâtçı müteselsilen sorumludur. Buna göre satıcının,…
Bu itibarla ürünün garanti süresi içindeyken çalışmayı tamamen bıraktığı, performansının…