-
Git
: -
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
On İki Levha Yayıncılık
Yayın tarihi:
Temmuz 2017
ISBN:
978-605-152-561-7
eISBN:
978-605-7542-44-1
Baskı:
1
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
H. Koruma Amaçlı İmar Uygulamalarında Yetkili Olan İdari Makamlar
Koruma alanlarında gerçekleştirilecek imar uygulamalarının belirli bir uzmanlık gerektirdiği…
2863 sayılı Kanun’un 57. maddesinde korunması gerekli kültür varlıklarının; tescil…
Kültür ve tabiat varlıkları hakkında karar alma yetkisinin iki ayrı bakanlık bünyesinde…
Yukarıda da değinilmiş olduğu gibi kültür ve tabiat varlıklarının korunması devlete…
“…Devlet, çevrenin ve kültür ve tabiat varlıklarının korunmasını sağlamak için etkili bir maddi hukuk düzeni oluşturmak ve öngörülen maddi hukuku uygulamak üzere gereken teşkilatı kurmakla yükümlüdür. Anayasa’da bu görevleri yürütmek amacıyla oluşturulacak teşkilatın niteliğiyle ilgili herhangi bir belirleme yapılmamış, bu konuda kanun koyucuyu sınırlandıran herhangi bir hükme yer verilmemiştir. Bu nedenle çevrenin geliştirilmesi, çevre sağlığının korunması ve çevre kirlenmesinin önlenmesine; tarih, kültür ve tabiat varlıklarının ve değerlerinin korunmasına yönelik olarak oluşturulacak teşkilatın türünü, yapısını ve niteliğini belirlemek kanun koyucunun takdirindedir.”(122)…
Mevcut durumda kültür ve tabiat varlıklarının bir arada bulunduğu alanlarda Koruma…
2863 sayılı Kanunda kültür ve tabiat varlıklarının bir arada bulunduğu alanlara ilişkin…
Kültür ve tabiat varlıklarının bir arada bulunduğu alanlarda ortaya çıkabilecek yetki…
Koruma Bölge Kurulları, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın merkeze bağlı taşra teşkilatı…
Dolayısıyla, koruma bölge kurulları Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde yer alsa…
Koruma faaliyetinin doğası gereği koruma bölge kurullarının karar alma sürecinde…
a. Koruma Bölge Kurullarının Oluşumu
Koruma Bölge Kurulları; karar mercii olan kurul ve teknik ve idari hizmetleri yürütmekle…
Koruma Bölge Kurulu’nda üyelerin bir kısmı düzenli olarak görev yaparken bir kısmı…
Koruma bölge kurulu başkanı ve başkan yardımcısı üyeleri arasından kurulca seçilir.
Koruma bölge kuruluna seçilen üyelerin görev süresi üç yıldır.(137)…
Koruma bölge kurullarının üyelerinin tamamının bakanlık tarafından ve üç yıl gibi…
Kurul üyelerinin görev süresi dışında seçim usulü de yeniden gözden geçirilmelidir.…
Kurul üyelerinin görev süresi dolmadan görevden alınabilmesi ancak kanunda sayılan…
b. Koruma Bölge Kurullarının Kararlarının Niteliği
Kültür varlıklarının korunması alanında başlıca yetkili idari makam olan koruma bölge…
Kurul kararları, iradenin açıklanması bakımından kollektif işlem(144)…
2. Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu
Kültür varlıklarının korunması alanında birincil yetkili idari merci olan koruma…
Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı olan Yüksek Kurul’un, uygulamadan doğan genel…
a. Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulunun Oluşumu
Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu ağırlıklı olarak üst düzey kamu görevlilerinden…
Yüksek Kurula, Kültür ve Turizm Bakanlığı müsteşarının başkanlık etmesi öngörülmüştür. Yüksek Kurul’un bu üye yapısı ile kendisinden beklenen bölge kurulları arasında koordinasyonu…
Kurul üyelerinin ağırlıklı olarak üst düzey kamu görevlisi olması, üyelerin karar…
b. Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu Kararlarının Niteliği
Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun, koruma bölge kurulu kararlarına karşı…
Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun özellik arz eden ve bu nedenle asıl…
İlke kararlarının ülke çapında geçerli olması, kurul tarafından yürürlükten kaldırılmadıkça…
İlke kararlarının Resmi Gazete’de yayımlanması zorunludur. Bu kararlar da diğer kurul…
Bilindiği üzere, yürütmenin düzenleme yetkisi, sınırlı, tamamlayıcı ve bağımlı bir…
3. Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonu
648 sayılı KHK ile yapılan değişiklik doğrultusunda tabiat varlıkları, doğal sit…
Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonu’nun kuruluşuna ilişkin 648 sayılı KHK…
a. Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonunun Oluşumu
Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonu’nun, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı müsteşarı…
Merkez Komisyonun üyelerine herhangi bir yasal güvence sağlanmadan, bu hali ile işlevsel…
b. Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonu Kararlarının Niteliği
Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonu, Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu…
Koruma gerekleri bakımından bir an önce Kanun hükümlerinin komisyon kararlarının…
4. Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonları
2863 sayılı Kanun’da 648 sayılı KHK ile yapılan değişiklik ile, Çevre ve Şehircilik…
Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge komisyonları, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın…
a. Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonlarının Oluşumu
Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonu gibi bölge komisyonlarında da üye sayısı,…
Tabiat Varlıklarını Koruma Komisyonları Kuruluş ve Çalışma Usul ve Esaslarına Dair…
b. Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonları Kararlarının Niteliği
Bölge komisyonları tarafından alınan kararlar doğrudan uygulanma imkanına sahip olmayıp,…
Mevcut düzenlemede Bakanlık gerek Merkez Komisyon gerekse de bölge komisyonu kararları…
5. Yenileme Alanları Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulları
Uygulamada kısaca “yenileme kurulları” olarak adlandırılan “Yenileme Alanları Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulları”, 5366…