1937 yılında yürürlüğe giren 3116 sayılı Kanun’dan itibaren orman alanları ‘izin’,…
-
Git
: -
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
(i)Kamu Yararının Belirlenmesinde Anayasal Sınırlandırmalar
Yasa koyucu tarafından orman alanlarından yararlanma konuları tüketici surette belirlenmiştir
1956 yılında yürürlüğe giren 6831 sayılı Kanun’un ilk düzenlemesine göre ise genel… “Turizm alan ve merkezleri dışında kalan devlet ormanlarında kamu yararına olan her türlü bina ve tesisler için gerçek ve tüzelkişilere,… Bu düzenlenme, ormanların korunması ve geliştirilmesine ilişkin Anayasa’nın 169’uncu… “Anayasa’nın 169. maddesiyle ormanların özel olarak korunduğu gözetilerek bu maddede geçen “kamu yararı” kavramının hangi durumları kapsadığının yasayla belirlenmesi gerekirken,… gerekçesine dayalı olarak hükmü iptal etmiştir. Yüksek Mahkeme, kamu yararının “hangi… Orman alanlarından yararlanma konusunda mezkûr düzenlemenin geçirdiği istihaleler,… O halde yasa koyucu tarafından öngörülen faaliyetler bakımından ikinci bir aşama… İkinci olarak, kamu yararının değerlendirilmesinde orman ekosistemine aykırı olmayan;… “Bir fayda akımının ‘kamu yararı’ kapsamına girebilmesi için doğacak faydanın gerek mekân gerekse toplum katmanları olarak yaygın biçimde gerçekleşmesi gerekmektedir. Diğer taraftan bir kamu yararına hangi maliyetler ile ulaşıldığı da dikkate alınması gereken bir konudur. Sonuç olarak karar vermede dikkate alınması gereken ölçüt ‘net kamu yararı’nın düzeyidir”.… Yazarlar, seçeneksel yöntemde fayda ve maliyeti analiz etmektedir. İlk bakışta ekonomi… “…ne para ile ilgili ne de (ticarete ilişkin) girdi ve çıktılarla ilgilidir. Bu analiz ‘refah’a ilişkindir”(893)… Yazarlar, orman alanlarının tahsisiyle bağdaşmayan özel istisnai yararlanmalarda…