Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Sayfa 9§ I. KİŞİLİK HAKKININ TİCARİLEŞMESİ
A.KİŞİLİK HAKKININ TİCARİLEŞMESİNİN TARİHÇESİ
Genel kanının aksine tanınmış kişilerin, çeşitli ürünlerin ve hizmetlerin satışını…
Ünlü kişilerin medyatikleşmesi ve ticarileşmesi 19. yüzyıldan itibaren giderek artmıştır.…
Bu artışın belirli sebepleri vardır. Bunlardan ilki sosyal tarihe ilişkin yeni faktörlerdir.…
Diğer taraftan dergicilik ve gazetecilik, ayrıca gazetecilik metotları da 19. yüzyılın…
19. yüzyılda liberal düşüncenin temel çekirdeğini kamusal alanı özel alandan ayırma…
Ancak 1890 yılında bu düşünce yavaş yavaş değişmeye başlamıştır. 19. yüzyıldan 20.…
Esasen özel ve kamusal alan ayrışması 19. yüzyılın tüm batı toplumlarında büyük ölçüde…
Yine belirtmek gerekir ki, her ne kadar burada esas amaç söz konusu özel alanın korunması…
Nitekim 20. yüzyılda eğlence sektörünün gelişimiyle birlikte yeni bir star düzeni…
Yine bu dönemde ünlü kimselerin hayatına duyulan merak sonucu ilk hayran dergileri…
Doğal olarak bu durumun tek tek kişiler üzerinde oldukça önemli nitelikte olumlu…
GİRİŞ
B.KİŞİLİK HAKKININ TİCARİLEŞMESİNİN GÜNÜMÜZDE GELDİĞİ NOKTA