Arayüz sağlayıcı vasıtasıyla müşterilere sunulan hizmetlerde de bu işlemin tarafları…
Arayüz sağlayıcının Türkiye’de kurulu olması zorunludur. Bu nedenle de arayüz sağlayıcının…
Arayüz sağlayıcının, asli faaliyet alanıyla ilgili bir sınırlama bulunmamaktadır.…
“ (6) Arayüz sağlayıcının, servis bankası adına mevduat ya da katılım fonu kabul etmemesi ve arayüz sağlayıcının ödeme hizmeti sağlayıcısı olduğu durumlar hariç olmak üzere…
(10) Servis bankası, hizmet verdiği tüm arayüz sağlayıcıların listesi ve hangi bankacılık hizmetlerini kullandırdığını gösterecek şekilde, verdiği hizmetlerin kapsamı hakkında internet sitesi üzerinden bilgi vermekle ve arayüz sağlayıcılar ile imzaladığı her hizmet sözleşmesinin ve arayüz sağlayıcıya vereceği hizmetlerin kapsamında değişiklik öngören her sözleşme değişikliğinin bir örneğini imza …
Görüldüğü üzere Yönetmelik esasında ödeme hizmeti sağlayıcıların da birer arayüz…
Arayüz sağlayıcı, servis modeli bankacılığı kurgusunda hem servis bankasından hizmet…
Kanun’un 3. maddesine göre destek hizmeti kuruluşu;…
“Bankaların, mevduat veya katılım fonu kabulü, nakdî, gayrinakdî her cins ve surette kredi verme ve bu Kanunun uygulamasında kredi olarak sayılan işlemler dışında kalan faaliyetlerini banka adına gerçekleştiren; ya da reklamının yapılması hariç olmak üzere mevduat veya katılım fonu kabulü dışındaki faaliyetlerinden herhangi birinin pazarlanması da dâhil gerçekleştirilmesinde bankaya yardımcı nitelikte hizmet veren kuruluşlarını”…
ifade eder. Görüldüğü gibi destek hizmeti kuruluşları, bankaların asli faaliyetleri…
Destek Hizmetleri Yönetmeliği’nde, destek hizmeti kuruluşları için aranan aşağıdaki…
(1) Bu Yönetmelik kapsamında bankalara destek hizmeti verecek kuruluşların;…
a) Sermaye şirketi şeklinde kurulmuş, ortaklık yapılarının şeffaf ve açık olması,…
b) Destek hizmetini gerçekleştirebilecek yönetim yapısına, yeterli sayı ve nitelikte personele, gerekli teknik donanıma, belge ve kayıt düzenine, iş devamlılığı planına sahip olmaları; sözleşme konusu hizmeti kendi bünyesinde verecek ise, olası güvenlik risklerine, yangın ve doğal afetler gibi acil durumlara karşı gerekli önlemleri almış olmaları ve bu şartların sağlandığının banka tarafından yerinde tespit edilmiş olması,…
c) Hizmet verdikleri bankalarca talep edilmesi ya da Kurulca gerekli görülmesi halinde, verdikleri hizmetlerden doğabilecek zararları karşılamak amacıyla sorumluluk sigortası yaptıracaklarını taahhüt etmeleri,…
ç) Yurt dışında ya da Türkiye’deki yetkili otoritelerce faaliyette bulundukları alanla ilgili yetkilerinin iptal edilmemiş veya kısıtlanmamış olması,…
d) Kanunun 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında bulunmamaları,…
Nitelikli pay sahiplerinin, yönetim kurulu başkan ve üyeleri ile şirketi temsil ile yetkili yöneticilerinin…
1) Kanunun 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (d) bentlerinde belirtilen nitelikleri haiz olmaları,…
2) İşin gerektirdiği mali güç ve itibara sahip bulunmaları,…
3) Yurt dışında ya da Türkiye’deki yetkili otoritelerce bulunduğu alanla ilgili yetkileri iptal edilmiş veya kısıtlanmış destek hizmeti kuruluşlarında ortak, yönetim kurulu başkanı, üyesi veya denetçi ya da yönetici olmamaları veya çalışan olarak yetki iptaline veya kısıtlamaya neden olan işlemlerde sorumluluklarının tespit edilmemiş olması zorunludur.…
(2) Bankalara, pazarlama, bilgi, belge toplanması, sözleşme imzalatılması ve bankaya iletilmesi hizmetlerini sunan kuruluşlar açısından bu maddenin birinci fıkrasının (a) bendindeki şart aranmaz.…
Destek Hizmeti Yönetmeliği’nde, destek hizmeti kuruluşu olmak için bir izin aranmazken,…
Bir arayüz sağlayıcının birden fazla servis bankası ile çalışabilmesi mümkündür ancak…
Destek Hizmeti Yönetmeliği’ne göre bir bankanın bir arayüz sağlayıcıyla sözleşme…
“(2) Bankalar destek hizmeti almadan önce, alacakları destek hizmetinden doğabilecek riskler ile bunların yönetilmesine, beklenen fayda ve maliyetin değerlendirilmesine ilişkin, gerektiğinde Kuruma ibraz edilmek üzere, yazılı bir risk analizi raporu hazırlar. Bankaların destek hizmeti kuruluşlarıyla sözleşme imzalamadan önce ilgili kuruluş bünyesinde, destek hizmetini istenilen kalitede gerçekleştirebilecek düzeyde teknik donanım ve altyapı, mali güç, tecrübe, bilgi birikimi ve insan kaynağı bulunup bulunmadığı ile hizmet alınacak kuruluşun 6 ncı maddede belirtilen şartları taşıyıp taşımadığı hususlarını da dikkate alacak şekilde inceleme ve değerlendirme çalışması yapmaları zorunludur. Bu çalışma sonucunda, gerektiğinde Kuruma ibraz edilmek üzere, teknik yeterlilik raporu düzenlenir.…