Sayfa 94II. E-Ticaret Kanunu’ndaki Temel Kavramlar
A. E-ticaret Kanunu’nun Süjeleri: Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcıları ve Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcıları
E-ticaret Kanunu’nda değişikliklerin öngördüğü yükümlülüklerin süjeleri, bu yükümlülüklerin…
“elektronik ticaret pazar yerinde ya da kendine ait elektronik ticaret ortamında mal veya hizmetlerinin teminine yönelik sözleşme yapan ya da sipariş alan hizmet sağlayıcı…
Dolayısıyla ETHS olarak vasıflandırmak için, çevrimiçi ortamda ticaret (elektronik…
ETHS’nin tanımından yola çıkıldığında, arama motoru olan Google, kullanıcılara arama hizmeti sağladığından hareketle, ETHS olarak nitelendirilebilir. Benzer durum reklam hizmeti sağlayan Facebook ve…
Peki, özünde platform iş modeline sahip bu teşebbüslerin, aslında iktisadi çalışma…
ETAHS’ler E-ticaret Kanunu kapsamında şu şekilde tanımlanmıştır:…
“Elektronik ticaret pazar yerinde elektronik ticaret hizmet sağlayıcıların mal veya hizmetlerinin teminine yönelik sözleşme yapılmasına ya da sipariş verilmesine imkân sağlayan aracı hizmet sağlayıcı…
Anlaşıldığı kadarıyla ETAHS olarak vasıflandırmak için, çevrimiçi ortamda faaliyet…
Öte yandan kavramsal bir fark olmamasına rağmen, 6563 sayılı Kanun’da değişiklik…
Öte yandan, belirli ETAHS ve ETHS’ler E-ticaret Kanunu kapsamından açıkça istisna…
Ön bir tespit olarak, bu Kanunlara göre kurulan veya faaliyetleri düzenlenen teşebbüslerin…
Sayılan bu kanunlar kapsamındaki teşebbüslerin neden istisna tutulduğuna ilişkin…
Diğer bir kapsam sınırlaması, platform türüne göre yapılmıştır. İlan, sosyal medya…
E-ticaret Kanunu’nun kapsamı yeterli gerekçe gösterilmeksizin dar tutulmuştur. Her…
Bu noktada herhangi bir şekilde farklı bir yoruma müsaade etmemek adına önemle altı…
I. E-Ticaret Kanunu’na Genel Bakış
B. Ekonomik Bütünlük Kavramı