“Tanınmış marka; esasen temelde yasada belirtilen marka tanımına uyan, burada sayılan unsurları taşıyan ve markaya yüklenen asgari işlevleri gören markadır. Ancak, tanınmış marka buna ilaveten tescil edildiği ülkede ve ülke dışında asgari ilgili çevrelerde bilinen, giderek bilinirlik ölçüsü ülke içinde ve dışında ilgili çevreleri de aşan, zamanla tescil edildiği mal ve /veya hizmeti ayırt etme yanında onu da aşarak başlı başına bir kalite ve reklam aracı haline gelen, kullanıldığı takdirde farklı mal veya hizmetler bakımından etkilerini doğurabilecek markadır.” …
-
Git
: -
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
ii. Tanınmış Marka
Tanınmış marka kavramının tanımı gerek ulusal gerekse uluslararası düzenlemelerde…
Tanınmış markalar tescil ilkesine istisna teşkil ederler(246).…
Mülga MarKHK’nın genel anlamda tanınmış markalar(250) konusundaki düzenlemelerine bakıldığında ret nedenleri arasında(251)…
Birincisi, Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilen 7/I-ı(252)…
Paris Sözleşmesinin 1. mük. 6. maddesine göre: …
“Birlik üyeleri tescilin talep edildiği ülkenin yetkili makamları tarafından, söz konusu ülkede bu antlaşmadan yararlanacağı kabul olunan bir şahsa ait olduğu veya benzeri ürünlerde kullanıldığı herkesçe bilindiği mütalaa edilen bir markanın karışıklığa meydan verebilecek surette örneğini, taklidin veya tercümesini yapan bir fabrika veya ticaret markasının tescilini gerek ülke mevzuatı müsait olduğu takdirde doğrudan doğruya, gerekse ilgilinin isteği üzerine red veya hükümsüz kılmayı taahhüt ederler. Herkesçe bilinen bir markanın esas unsurunun çoğaltılması veya bunlarla bir karışıklık doğurabilecek bir taklitten ibaret olursa, durum yukarıdakinin aynısıdır.”…
Paris Sözleşmesi çerçevesinde, herkes tarafından bilinen markanın(255)…
- Herkesçe bilindiği mütalaa edilen markanın bu hüküm kapsamında tescil talebinin…
- Markanın, Paris Sözleşmesine taraf bir ülkenin vatandaşı bir şahsa ait olması ve…
- Markanın yukarıda belirtilen özelliklere sahip bir kişiye ait olduğunun herkesçe…
- Bu hükümdeki yasak, iki önemli şarta bağlanmıştır: Tescil başvurusuna konu işaretin…
- Bu hükümle, birlik üyelerine tanınmış marka ile aynı veya karışıklığa mahal verecek…
Paris Sözleşmesi’nde zikredilen markanın “maruf marka” veya “dünya markası” olmayıp…
Paris Sözleşmesi anlamında tanınmış markanın, koruma kapsamı aynı veya benzer mal…
İkincisi, Mar KHK 8/IV hükmü(264) uyarınca; tescil edilmiş veya tescil başvurusu yapılmış bir markanın, toplumda ulaştığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle haksız bir yararın sağlanabileceği, markanın itibarına zarar verebileceği, markanın ayırt edici karakterini zedeleyici sonuçlar doğurabileceği durumlarda(265)…
Bu hüküm kapsamındaki toplumda tanınmışlık düzeyi yüksek markalar; bu tanınmışlık…
Bu noktada Mülga MarKHK açısından belirtmek istediğimiz bir diğer husus da Anayasa…
Mülga MarKHK’nın 1. ve 6. maddelerinin işaret ettiği tescil sisteminin önemli bir…
Bir görüşe(271) göre, Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilen 7/I-ı md. anlamında tanınmış marka ile 8/IV md. anlamında tanınmış marka farklı şeyler olmayıp her ikisi de tanınmış markaya ilişkin hükümlerdir. 8/IV maddedeki “toplumda ulaştığı tanınmışlık düzeyi” ibaresiyle,…
Söz konusu hükümleri değişik açılardan değerlendirmek suretiyle farklı olduğu sonucunu…
Bir başka görüşte(278) tanınmış marka ve bunun ret, hükümsüzlük ve koruma sebebi olması konusunda Mülga MarKHK’nın Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilen 7/I-ı, 8/IV ve 9/I hükümleri kargaşa yaratır nitelikte olup, tanınmış markanın ret nedeni olma olgusunun tek maddede ve nispi ret nedeni olarak düzenlenmesi gerektiği, Mülga MarKHK 8. maddenin temelde, Avrupa Birliği’nin 89/104 sayılı Yönergesi ile 40/94 sayılı Tüzük ve TRIPS 16. maddeye dayanmakta olduğunu, bu kaynaktan iktibas yapılırken bunların farklı maddelerde düzenlenmesi yoluna gidilmiş olduğu belirtilmiştir(279).…
Tanınmışlık derecelerine dikkat çeken bir başka görüşe göre ise(280)…
Dikkat çekmek istediğimiz bir diğer husus, tanınmış marka statüsünün tespitidir.…
SMK da, Paris Sözleşmesi anlamında tanınmış marka olgusu da, tanınmışlık düzeyi yüksek…